Year 2015, Volume 3, Issue 5, Pages 166 - 174 2015-06-30

Türkiye’de Arapça Öğretiminde Uygulanan Metotlar, Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri Üzerine Bir Değerlendirme

Ahmet Vefa Temel [1]

221 2886

Türkiye’de son yıllarda yabancı dil olarak Arapça öğretimi büyük önem kazanmıştır. Bu bağlamda Türklere Arapça öğretimi alanında birçok yeni metotlar geliştirilmiştir. Bu makalede Türkiye’de Arapça öğretimi, Arapça yazma becerisi öğretimi incelenmiştir. Ayrıca Arapça öğretiminde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri üzerinde de kısa bir değerlendirme yapılmıştır.


Türkiye, Arapça, Dil, Öğretim, Metotlar, Sorunlar, Çözüm Önerileri
  • Aktaş, Şerif-Gündüz, Osman; Yazılı ve Sözlü Anlatım – Kompozisyon Sanatı. Ankara, 2004.
  • Demircan, Ömer; Yabancı Dil öğretim Yöntemleri. İstanbul, 1990.
  • Demirel, Ömer; Yabancı Dil Öğretimi. Ankara, 2001.
  • Doğan, Candemir; Yabancı Dil Olarak Arapça Öğretim Metot ve Teknikleri, Ankara, 1989.
  • Hengirmen, Mehmet; Yabancı Dil Öğretim Yöntemleri ve Tömer Yöntemi, Ankara, 1997.
  • el-Hûlî, Muhammed Ali; Arapça Öğretim Metotları, Trc: Cihaner AKÇAY. Ankara. 2000.
  • Saussure, Ferdinand de; Genel Dilbilim Dersleri, Çev. Berke Vardar, İstanbul, 1988.
  • Scott, Wendy; A.,Lisbeth H. Ytreberg, Teaching English to Children, New York, 1990.
  • Vardar, Berke; Dilbilimin Genel İlke ve Kuramları, Ankara, 1982.
Subjects
Journal Section Articles
Authors

Author: Ahmet Vefa Temel
Institution: MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
Country: Turkey


Bibtex @research article { abuifd285195, journal = {Abant İzzet Baysal Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi}, issn = {}, eissn = {2148-0494}, address = {Abant İzzet Baysal University}, year = {2015}, volume = {3}, pages = {166 - 174}, doi = {}, title = {Türkiye’de Arapça Öğretiminde Uygulanan Metotlar, Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri Üzerine Bir Değerlendirme}, key = {cite}, author = {Temel, Ahmet Vefa} }
APA Temel, A . (2015). Türkiye’de Arapça Öğretiminde Uygulanan Metotlar, Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri Üzerine Bir Değerlendirme. Abant İzzet Baysal Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 3 (5), 166-174. Retrieved from http://dergipark.gov.tr/abuifd/issue/25451/285195
MLA Temel, A . "Türkiye’de Arapça Öğretiminde Uygulanan Metotlar, Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri Üzerine Bir Değerlendirme". Abant İzzet Baysal Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 3 (2015): 166-174 <http://dergipark.gov.tr/abuifd/issue/25451/285195>
Chicago Temel, A . "Türkiye’de Arapça Öğretiminde Uygulanan Metotlar, Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri Üzerine Bir Değerlendirme". Abant İzzet Baysal Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 3 (2015): 166-174
RIS TY - JOUR T1 - Türkiye’de Arapça Öğretiminde Uygulanan Metotlar, Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri Üzerine Bir Değerlendirme AU - Ahmet Vefa Temel Y1 - 2015 PY - 2015 N1 - DO - T2 - Abant İzzet Baysal Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 166 EP - 174 VL - 3 IS - 5 SN - -2148-0494 M3 - UR - Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Abant İzzet Baysal Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi Türkiye’de Arapça Öğretiminde Uygulanan Metotlar, Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri Üzerine Bir Değerlendirme %A Ahmet Vefa Temel %T Türkiye’de Arapça Öğretiminde Uygulanan Metotlar, Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri Üzerine Bir Değerlendirme %D 2015 %J Abant İzzet Baysal Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi %P -2148-0494 %V 3 %N 5 %R %U
ISNAD Temel, Ahmet Vefa . "Türkiye’de Arapça Öğretiminde Uygulanan Metotlar, Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri Üzerine Bir Değerlendirme". Abant İzzet Baysal Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 3 / 5 (June 2015): 166-174.