Yıl 2018, Cilt 6, Sayı 12, Sayfalar 416 - 429 2018-12-30

BİR HATİP OLARAK DİN GÖREVLİLERİNDE BULUNMASI GEREKEN TEMEL YETERLİKLER

Muhammed Esat Altıntaş [1]

22 81

Türkiye’de yaygın din eğitimi faaliyetleri resmi olarak Diyanet İşleri Başkanlığı’nda çalışan din görevlileri vasıtasıyla yürütülmektedir. Diyanet İşleri Başkanlığı’nın yaygın din eğitimi görevi toplumu din konusunda aydınlatmak ve din hizmetlerini yönetmek şeklinde özetlenebilir. Dini vecibeleri yerine getirmede rehberlik etmek ve toplumu iman, ibadet ve ahlak alanlarında bilgilendirmekle sorumlu olan din görevlileri ise yaygın din eğitiminin önemli bir aktörüdür. Din görevliliği farklı boyutları olan ve pek çok konuda uzmanlık isteyen zor bir meslektir. Din görevlilerinin yerine getirmesi gereken pek çok görev vardır. Din hizmetlerini yürütenlerin görevlerinden biri de muhtelif ortamlarda insanlarla iletişime geçerek hitabet ve irşat faaliyetlerinde bulunmak durumundadır. Bunun için din görevlilerinin belirli yeterliliklere sahip olmaları gerekmektedir. Din görevlilerin belirli temel yeterliliklere sahip olması hitabet ve irşat faaliyetlerinin niteliği ve kalitesi açısından son derece önemlidir. Hitabet ve irşat faaliyetlerinin yürütülmesinde önemli görevler üstlenen din görevlilerinin bu açıdan iyi yetişmiş olmaları gerekmektedir. Bu çalışmada hitabet ve irşat faaliyetlerini yürütecek din görevlilerinin bir hatip olarak sahip olmaları gereken temel yeterliliklerin neler olabileceği ortaya konulmuştur.


Din Eğitimi, Yaygın Din Eğitimi, Din Görevlileri, Hatipler, Yeterlik
  • Akyürek, Süleyman. “Kur’an Kursu Öğreticisinin Mesleki Yeterlilikleri”. E.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18 (2005): 175-92.Anderson, Chris J. Anderson. Ted Konuşmaları Başvuru Rehberi. İstanbul: Ceo Plus, 2016.Aşıkoğlu, Nevzat. “Vaizlerde Aranacak Temel Yeterlikler Üzerine”. Cumhuriyet Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 8/2 (2004): 17-24.Aydın, M.Şevki. Cumhuriyet Döneminde Din Eğitimi Öğretmeni Yetiştirme ve İstihdamı. 3. Baskı. İstanbul: DEM Yayınları, 2016.Başar, Hüseyin. Eğitim Denetçisi. Ankara: Pegema Yayınları, 1995.Cebeci, Suat. Din Eğitimi Bilimi ve Türkiye’de Din Eğitimi. Ankara: Akçağ Yayınları, 1996.———. “Din Eğitimi ve Din Hizmetlerinde İletişim”. Din Eğitimi ve Din Hizmetlerinde Rehberlik. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları, 2010.Dam, H. “Yaygın Din Eğitimine İlişkin Bazı Temel Sorunlar ve Çözüm Önerileri”. Türkiye’de Yüksek Din Eğitiminin Sorunları, Yeniden Yapılaması ve Geleceği Sempozyumu, 425-45. Isparta, 2004.Erden, Münire. Öğretmenlik Mesleğine Giriş. Ankara: Alkım Yayınları, 1998.Kılavuz, M.A. “Yetişkin Din Eğitimi Programlarının Planlanması”. Yetişkinlik Dönemi Eğitimi ve Problemler-Tartışmalı İlmi Toplantı-. İstanbul: Ensar Neşriyat, 2006.Korkmaz, Mehmet. “İlahiyat Fakültelerinin Yaygın Din Eğitimi Yeterlikleri: Eğitim-Öğretim Alanı” 10/24 (2012): 127-46.Köylü, Mustafa. “Yetişkinlik Dönemi Eğitimi ve Öğretiminin Genel Özellikleri”. Yetişkinlik Dönemi Eğitimi ve Problemler-Tartışmalı İlmi Toplantı-. İstanbul: Ensar Neşriyat, 2006.Öztürk, Şükrü. “Din Hizmetlerinde Diyanet İşleri Başkanlığının Görevleri ve Sorunları”. Avrupa Birliği Sürecinde Türkiye’de Din Eğitiminin Sorunları Sempozyumu. Adapazarı: Değişim Yayınları, 2002.Yılmaz, Hüseyin. Dini Hitabet. Sivas: Asitan Kitap, 2016.Yiğit, Y., D. Aygün, A. Çekin, A. Han, H. Küçük, ve A. Sünetci. Vaaz Kılavuzu. Ankara: DİB Yayınları, 2012.
Birincil Dil tr
Konular Sosyal
Dergi Bölümü Makaleler
Yazarlar

Yazar: Muhammed Esat Altıntaş (Sorumlu Yazar)
Kurum: ERCİYES ÜNİVERSİTESİ, İLAHİYAT FAKÜLTESİ, FELSEFE VE DİN BİLİMLERİ BÖLÜMÜ, DİN EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
Ülke: Turkey


Bibtex @derleme { abuifd451886, journal = {Abant İzzet Baysal Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi}, issn = {}, eissn = {2148-0494}, address = {Abant İzzet Baysal Üniversitesi}, year = {2018}, volume = {6}, pages = {416 - 429}, doi = {}, title = {BİR HATİP OLARAK DİN GÖREVLİLERİNDE BULUNMASI GEREKEN TEMEL YETERLİKLER}, key = {cite}, author = {Altıntaş, Muhammed Esat} }
APA Altıntaş, M . (2018). BİR HATİP OLARAK DİN GÖREVLİLERİNDE BULUNMASI GEREKEN TEMEL YETERLİKLER. Abant İzzet Baysal Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 6 (12), 416-429. Retrieved from http://dergipark.gov.tr/abuifd/issue/41947/451886
MLA Altıntaş, M . "BİR HATİP OLARAK DİN GÖREVLİLERİNDE BULUNMASI GEREKEN TEMEL YETERLİKLER". Abant İzzet Baysal Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 6 (2018): 416-429 <http://dergipark.gov.tr/abuifd/issue/41947/451886>
Chicago Altıntaş, M . "BİR HATİP OLARAK DİN GÖREVLİLERİNDE BULUNMASI GEREKEN TEMEL YETERLİKLER". Abant İzzet Baysal Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 6 (2018): 416-429
RIS TY - JOUR T1 - BİR HATİP OLARAK DİN GÖREVLİLERİNDE BULUNMASI GEREKEN TEMEL YETERLİKLER AU - Muhammed Esat Altıntaş Y1 - 2018 PY - 2018 N1 - DO - T2 - Abant İzzet Baysal Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 416 EP - 429 VL - 6 IS - 12 SN - -2148-0494 M3 - UR - Y2 - 2018 ER -
EndNote %0 Abant İzzet Baysal Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi BİR HATİP OLARAK DİN GÖREVLİLERİNDE BULUNMASI GEREKEN TEMEL YETERLİKLER %A Muhammed Esat Altıntaş %T BİR HATİP OLARAK DİN GÖREVLİLERİNDE BULUNMASI GEREKEN TEMEL YETERLİKLER %D 2018 %J Abant İzzet Baysal Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi %P -2148-0494 %V 6 %N 12 %R %U
ISNAD Altıntaş, Muhammed Esat . "BİR HATİP OLARAK DİN GÖREVLİLERİNDE BULUNMASI GEREKEN TEMEL YETERLİKLER". Abant İzzet Baysal Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 6 / 12 (Aralık 2018): 416-429.