About

Makalelerin aşağıda belirtilen şekilde sunulmasına özen gösterilmelidir:

  • Yazı, Makale Takip Sistemi aracılığıyla, e-posta adresi ve parolayla girilen kişisel sayfadan gönderildikten sonra, aynı sistemden hakem süreci takip edilebilir. Bu aşamadan sonra, düzeltmelerin yapılması için, bütün hakemlerden raporların gelmesi beklenmelidir. Çünkü yazarlar, sisteme bir kez düzeltme ekleyebilmektedirler. Bir hakemin istediği düzeltmeyi yapıp yazı sisteme eklendiğinde, sonraki aşamada ikinci bir hakemin de düzeltme istemesi durumunda istenen düzeltmeler yapılamayacaktır. 
  • Başlık: İçerikle uyumlu, onu en iyi ifade eden bir başlık olmalı ve 12 punto ile koyu harflerle yazılmalıdır.
  • Yazar ad(lar)ı ve adresi: Yazının başlığının altında yazar adı, unvanı, görev yaptığı kurum ve kendisine ulaşıla­bilecek e-posta adresi gibi bilgilere yer verilmemelidir. Yazar adları, sistem yöneticisi tarafından görülebildiğinden, bu bilgiler, yazıya editör tarafından eklenecektir. Yazılar sisteme eklenirken, yazara ait herhangi bir bilginin yazıda yer almadığından emin olunmalıdır. Bu husus, makaleyi inceleyecek hakemlere daha rahat hareket imkânı tanınması açısından önemlidir.
  • Özet: Makalenin başında, konuyu kısa ve öz biçimde ifade eden ve en fazla 200 kelimeden oluşan Türkçe ve İngilizce özet  (Abstract)bulunmalıdır. Özetin altında bir satır boşluk bırakılarak, en az 3, en çok 5 sözcükten oluşan anahtar kelimeler verilmelidir. Özet metni 9 punto, tek satır aralığıyla yazılmalıdır. Özet metinleri sağ ve soldan 1cm. içten yazılmalıdır.
  • Türkçe gönderilmiş makalelere ayrıca 750-1000 kelime arasında İngilizce geniş özet, İngilizce gönderilmiş makalelere ise ayrıca 750-1000 kelime arasında Türkçe geniş özet eklenmelidir. Bu özet alt başlıklar -alana göre değişebilir- (Introduction, Method, Findings (Results), Conculusion and Discussion vb.) içermelidir. Geniş özet kaynakça bölümünün arkasında, yeni bir sayfadan başlayarak yazılmalıdır. Geniş özet içermeyen makaleler değerlendirmeye alınmayacaktır. Geniş özet, 9 punto büyüklüğünde, tek satır aralığıyla, Calibri karakteri kullanılarak yazılmalıdır. Geniş özet, ayrıca kelime sayısı sınırlılıklarına uyulup uyulmadığına göre de değerlendirilecektir.
  • Ana Metin: A4 boyutunda (29.7×21 cm.) kâğıtlara, MS Word programında, Calibri yazı karakteri ile 10 punto, 1.5 satır aralığıyla yazılmalıdır. Sayfa kenarlarında 2.5 cm. boşluk bırakılmalı ve sayfalar numaralandırılmamalıdır.
  • Makale metninde paragraf başı yapılmamalı, paragraf araları 1 satır (12 nk) boşluk bırakılarak belirginleştirilmelidir (Ofis'te Paragraf-Girinti ve Aralıklar-Aralık-Sonra-12 nk).
  • Dipnotta yer alan bütün bilgiler 9 punto, tek satır aralığıyla yazılmalıdır.
  • Bölüm Başlıkları: Makalede, düzenli bir bilgi aktarımı sağlamak üzere ana, ara ve alt başlıklar kullanılabilir ve gerektiği takdirde başlıklar numaralandırılabilir.
  • Tablolar ve Şekiller: Tabloların numarası ve başlığı bulunmalıdır. Tablolar metin içinde bulunması gereken yerlerde olmalıdır. Şekiller renkli baskıya uygun hazırlanmalıdır. Şekil numaraları ve adları şeklin hemen altına ortalı şekilde yazılmalıdır.
  • Resimler: Yüksek çözünürlüklü, baskı kalitesinde taranmış halde metin içerisindeki yerlerinde verilmelidir. Resim adlandırmalarında, şekil ve çizelgelerdeki kurallara uyulmalıdır.
  • Alıntı ve Göndermeler: Dergimize gönderilecek makalelerde aşağıdaki alıntı ve gönderme standartlarına uyulmalıdır. Bu kurallara uymayan çalışmalar, düzeltilmesi için yazarına iade edilecektir.  Metin içinde birkaç cümleyi geçen alıntılar, sağdan ve soldan 1 cm.  içte yazılmalıdır.
  • Metnin sonunda KAYNAKÇA başlığı altında, atıfta bulunulan kaynaklar soyadına göre sıralanmalıdır. Kaynakça için asılı paragaraf biçimi uygulanmalıdır (Ofis'te Paragraf-Girinti ve Aralıklar-Girinti-Özel-Asılı Paragraf).

1) Belirli bir cümle, kavram ya da paragrafa gönderme;

……….. (Çaldak, 2004: 12)

2) Bir makale veya kitabın bütününe gönderme;

……….. (Kadıoğlu, 1998) veya  Kadıoğlu (1998)’nın belirttiği gibi ……..

3) Yazar sayısı iki olan yayına gönderme;

………. (Selçuk ve Tuğluk, 2001: 30–37)

4) Yazar sayısı ikiden fazla olan yayına gönderme;

.… (Kara vd., 1991:29) veya Kara vd. (1991:29)’ne göre ……..

5) Aynı gönderme ayrı yayınlara yapıldığında;

……….. (Kavruk, 2002: 37-40; Mazıoğlu, 2005: 29)

6) Aynı gönderme aynı yılda aynı yazarın iki yayına yapıldığında;

……….. (Yoldaş, 2002a: 24-30; b:120-130)

7) Aynı yazarın iki ayrı yayınına gönderme;

……….. (Akın, 1999:12; 2000: 38–40)

8) Soyadları aynı olan iki yazarın yayınına gönderme;

……….. (Kıran ve Kıran, 2001: 51)

9) Yazarı belli olmayan yayına gönderme (yayına başlığı yazılarak gönderme yapılır);

……….. (Pazarlama Kuramı, 2008:12)

10) Anonim yayına gönderme;

……….. (Anonim, 1998: 16)

11) Görüşmeye gönderme;

………. (İ. Pala, görüşme, 18 Kasım, 2008)

12) Gazetede yayınlanmış yazarsız makaleye gönderme;

………. (İhracatımız Geçen Yıla Oranla % 50 Arttı, Sabah, 12.10.2008)

13) Yazarı belli internet yayımlı makaleye gönderme;

……….. (Selçuk, 2008)

14) Kuruma gönderme;

……….. (Devlet  Planlama Teşkilatı, 2007)

15) web adresine gönderme

…….(www.tdk.gov.tr, 2008)

16) Yayın tarihi belirsiz yayına gönderme;

………. (Pala, t.y.: 25-30)

17) Makalelerde yararlanılan eserler, metnin sonunda yer alacak KAYNAKÇA bölümünde aşağıdaki şekilde belirtilmelidir:

1. Kaynakçada yalnızca yazıda gönderme yapılan kaynaklara yer verilmeli ve yazar soyadına göre alfabetik sıra izlemelidir.

 2. Bir yazarın birden çok çalışması aynı kaynakçada yer alacaksa yayın tarihine göre eskiden yeniye göre sıralanmalı, aynı yılda yapılan çalışmalar için “a,b,c…” ibareleri kullanılmalıdır.

Kitap
Harputi, A. (1914). Tarih-i ilm-i kelam. İstanbul: Necm-i İstikbal Matbaası.

Çeviri Kitap

İnalcık, H. (2003). Osmanlı İmparatorluğu Klasik Çağ 1300-1600. Çev., Ruşen Sezer. İstanbul: YKY.

Kitapta Bölüm

Çelebioğlu, A. (1998). Muhtelif Şerhlere Göre Mesnevî’nin İlk Beytiyle İlgili Düşünceler. Eski Türk Edebiyatı Araştırmaları (525). İstanbul: MEB Yayınları. 

Derleme Kitapta Makale

Hutchby, Ian (1991). “The Organization of Talk on Talk Radio.” Broadcast Talk. (Der.) Paddy Schannel. London: Sage. 154-178.

Dergide Makale

Çaplı, B. (2001). “Media Policies in Turkey Since 1990.” Kültür ve İletişim, 4(2): 45-55.

Yayımlanmamış Yüksek Lisans/Doktora Tezi

Arslan, Ş. (2006). Fıtrat Kavramı Çerçevesinde Eğitimde İnsanın Ne’liği Sorusu. Yayınlanmamış doktora tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.

Yayımlanmış Bildiri

Odman, A. E. (2003), “Karşılaştırmalı Ekonomi-Politik: Meksika’da Popülizm ve Türkiye’de Devletçilik”, 8.Ulusal Sosyal Bilimler Kongresi, 3-5 Aralık, Ankara. 

Yayımlanmamış Bildiri

Ekşi, H. (2002, Mayıs). Etkili karakter eğitimi müfredatı için stratejiler. 2000′li Yıllarda 1. Öğrenme ve Öğretme Sempozyumunda sunulan poster bildiri, Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi, İstanbul.

Elektronik Kaynaklar

Kodish, B.I. (2003). What we do with language-waht it does with us. ETC: A review of general semantics, 60(1), 383-384. 06 Ocak 2008 tarihinde EBSCOhost veritabanından alınmıştır.

 Araştırmacıların Dikkatine:

Referanslarınızı gözden geçirmeniz ve  dergimizin yazım kurallarına uygunluğunu kontrol etmeniz gerekmektedir. Dergimizin yazım kurallarına uygun olarak düzenlenmemiş makaleler değerlendirmeye alınmayacaktır.

Referanslar bölümünde dergimizde konu alanınızla ilgili yayınlanmış makalelerden yararlanmanızı önermekteyiz. Dergimiz sisteminde Önceki Sayılar bölümünden eski sayılarda yayınlanmış makalelere ulaşabilirsiniz.

Makalenizi dergimiz yazım kurallarına uygun olarak biçimlendirdikten emin olduktan sonra göndermenizi rica ederiz.

Eğitimbilimleri alanında çok sıklıkla kullanılan ölçme araçlarına dayalı çalışmalar ve oldukça yoğun biçimde çalışılmış konularla ilgili araştırmalar, eğer yeni bir yönelim ortaya koymuyorlarsa, geri çevrilmektedir.

Araştırma türlerinin tamamında verilerin güncelliğine önem verilmektedir. Araştırma verilerinin toplanması üzerinden 5 yıl veya daha fazla süre geçmiş ise araştırmaların güncelliğini kaybettiği yönünde görüş bildirilmektedir.

 Yayın Kurulu’nun ön değerlendirmesi sonucunda çalışmalar derginin yazım kurallarına uymuyorsa ve genel kriterleri karşılamıyorsa, çalışmanın yazarına gerekçesi ile birlikte, çalışmasının hakem değerlendirme sürecine alınamayacağı yönündeki Yayın Kurulu kararı bildirilmektedir.

Örnek makale şablonuna buradan ulaşabilirsiniz.

Çalışmalarınızda kolaylıklar diler, dergimize göstermiş olduğunuz ilgiye teşekkür ederiz.