Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Kapak Resmi
ISSN 1303-0493 | e-ISSN 2148-4929 | Periyot Yılda 4 Sayı | Başlangıç: 2000 | Yayıncı Abant İzzet Baysal Üniversitesi | http://efdergi.ibu.edu.tr

Önemli bilgilendirme: Makale değerlendirme süreci yalnızca Dergipark üzerinden yapılmaktadır. Lütfen aday makalelerinizi Dergipark sistemi üzerinden gönderiniz.

Dergimiz, Türkiye ve dünyada eğitim alanına katkıda bulunmayı amaçlayan eğitim alanındaki özgün araştırmaların yayımlandığı bilimsel ve hakemli bir dergidir.

Yılda dört kez (Mart, Haziran, Eylül, Aralık) çevrimiçi olarak yayımlanmaktadır. Makaleler yayımlanmak üzere Türkçe ve İngilizce olarak düzenlenebilir. Dergiye gönderilen yazıların daha önce başka bir yerde yayımlanmamış veya başka bir dergide yayımlanmak üzere sunulmuş olmaması gerekmektedir.

Hakemler tarafından olumlu rapor verilmeyen yazılar yayımlanmaz ve yazarına iade edilmez. Yazılar yayımlanmak üzere kabul edildiği taktirde A.İ.B.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi bütün yayım haklarına sahiptir.

Dergimize gönderilen makaleler için herhangi bir gönderme veya işlem ücreti alınmamaktadır.


Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

ISSN 1303-0493 | e-ISSN 2148-4929 | Periyot Yılda 4 Sayı | Başlangıç: 2000 | Yayıncı Abant İzzet Baysal Üniversitesi | http://efdergi.ibu.edu.tr
Kapak Resmi

202.748

462.966

Önemli bilgilendirme: Makale değerlendirme süreci yalnızca Dergipark üzerinden yapılmaktadır. Lütfen aday makalelerinizi Dergipark sistemi üzerinden gönderiniz.

Dergimiz, Türkiye ve dünyada eğitim alanına katkıda bulunmayı amaçlayan eğitim alanındaki özgün araştırmaların yayımlandığı bilimsel ve hakemli bir dergidir.

Yılda dört kez (Mart, Haziran, Eylül, Aralık) çevrimiçi olarak yayımlanmaktadır. Makaleler yayımlanmak üzere Türkçe ve İngilizce olarak düzenlenebilir. Dergiye gönderilen yazıların daha önce başka bir yerde yayımlanmamış veya başka bir dergide yayımlanmak üzere sunulmuş olmaması gerekmektedir.

Hakemler tarafından olumlu rapor verilmeyen yazılar yayımlanmaz ve yazarına iade edilmez. Yazılar yayımlanmak üzere kabul edildiği taktirde A.İ.B.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi bütün yayım haklarına sahiptir.

Dergimize gönderilen makaleler için herhangi bir gönderme veya işlem ücreti alınmamaktadır.


Cilt 18 - Sayı 3 - Eki 2018
  1. İÇİNDEKİLER (CİLT:18 - SAYI:3)
    Sayfalar 1 - 10
    BAİBU EĞİTİM FAKÜLTESİ
  2. MÜZİK ÖĞRETMENLERİNİN ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÖĞRENCİLERLE MÜZİK UYGULAMALARINA İLİŞKİN ÖZYETERLİK ALGISI ÖLÇEĞİ: GÜVENİRLİK ve GEÇERLİK ÇALIŞMASI
    Sayfalar 1232 - 1251
    Mehmet Şahin Akıncı, Elif SAZAK PINAR, Uğur ALPAGUT
  3. ORTAOKUL MÜDÜRLERİNİN DÖNÜŞÜMCÜ LİDERLİK DAVRANIŞLARI İLE ÖĞRETMENLERİN MOTİVASYONU ARASINDAKİ İLİŞKİ
    Sayfalar 1252 - 1268
    Nurullah AKSEL, Cevat ELMA
  4. İKİNCİ DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRENEN ÖĞRENCİLERİN TÜRK KÜLTÜRÜNE YÖNELİK FARKINDALIKLARININ İNCELENMESİ
    Sayfalar 1269 - 1285
    Cengiz ALYILMAZ, Onur ER
  5. ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN YAZMA KAYGILARI VE AKADEMİK ÖZ-YETERLİK İNANÇLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ
    Sayfalar 1286 - 1312
    Aysel ARSLAN
  6. EĞİTİM ORTAMLARI AÇISINDAN OKUL ÖNCESİ EĞİTİM KURUMLARI
    Sayfalar 1313 - 1330
    Ayhan BABAROĞLU
  7. GELECEKTE SEÇMEK İSTEDİKLERİ MESLEKLERE İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ
    Sayfalar 1331 - 1359
    Muhammd Doğukan BALÇIN, Melike YAVUZ TOPALOĞLU
  8. YARATICI PROBLEM ÇÖZME ÖZELLİKLERİ ENVANTERİ’Nİ TÜRKÇEYE UYARLAMA ÇALIŞMASI
    Sayfalar 1360 - 1377
    Demet BARAN BULUT, Ali Sabri İPEK, Berna AYGÜN
  9. HARMANLANMIŞ VE YÜZ-YÜZE ÖĞRENME ORTAMLARINDA KULLANILAN ÖĞRETİM YÖNTEMLERİNİN İNTERNETE YÖNELİK TUTUMA ETKİSİ
    Sayfalar 1378 - 1403
    Ali ÇETİN, Ömer Faruk ÖZDEMİR
  10. MÜZİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MÜZİK TÜRLERİNE İLGİLERİ ÜZERİNE BİR İNCELEME
    Sayfalar 1404 - 1415
    Halil Ozan DEMİRTAŞ, Hüsniye Seval KÖSE
  11. SINIF ÖĞRETMENLERİNİN MÜZİK ÖĞRETİMİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ
    Sayfalar 1416 - 1432
    Zühal DİNÇ ALTUN, Fatma Gül UZUNER
  12. ÇOKLU ZEKÂ KURAMI DESTEKLİ DİL BİLGİSİ ÖĞRETİMİ
    Sayfalar 1433 - 1455
    Salih Kürşad DOLUNAY, Ömer SAVAŞ
  13. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN “MANTIK” KAVRAMINA İLİŞKİN METAFORLARI
    Sayfalar 1456 - 1473
    Ekrem Ziya DUMAN, Aylin ARSLAN, Özlem KÜÇÜKŞABANOĞLU
  14. FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLERİNİN İŞ KONUSUNDAKİ ALTERNATİF KAVRAMLARININ VE KÖKENLERİNİN BELİRLENMESİ
    Sayfalar 1474 - 1493
    Meryem GÖRECEK BAYBARS
  15. ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNE GÖRE ÖĞRETİM ELEMANLARININ FARKLILIKLARA YAKLAŞIMLARI
    Sayfalar 1494 - 1513
    Gizem GÜNÇAVDI, Soner POLAT
  16. GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ ALAN ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖZ-YETERLİK İNANÇLARI İLE ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE KARŞI TUTUMLARININ İNCELENMESİ
    Sayfalar 1514 - 1553
    Yüksel GÜNDÜZ, Hatice KUMCAĞIZ
  17. SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİM PROGRAMLARINDAKİ ESKİÇAĞ TARİHİNE İLİŞKİN ÖGELERİN İNCELENMESİ (TÜRKİYE, ÇEK CUMHURİYETİ, İNGİLTERE, İRLANDA CUMHURİYETİ, SİNGAPUR VE ABD NEW JERSEY ÖRNEĞİ)
    Sayfalar 1534 - 1553
    Güngör KARAUĞUZ, Tuğba Cevriye ÖZKARAL
  18. OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ÖĞRETMENLERİNİN ÇOCUĞUN CİNSEL EĞİTİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ
    Sayfalar 1554 - 1570
    Servet KARDEŞ, Neslihan GÜNEY KARAMAN
  19. ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN GÖZLEM YAPMAYA İLİŞKİN ALGILARI
    Sayfalar 1571 - 1584
    Zeynep KOYUNLU ÜNLÜ
  20. LİSE ÖĞRENCİLERİNİN KARİYER KAYGILARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ
    Sayfalar 1585 - 1602
    Funda NALBANTOĞLU YILMAZ, Hicran ÇETİN GÜNDÜZ
  21. MODELLERİN OKUMA- YAZMA- UYGULAMA YÖNTEMİ VE YEDİ İLKE İLE UYGULANMASININ MADDENİN TANECİKLİ YAPISI VE YOĞUNLUK KONULARININ KAVRAMSAL ANLAŞILMASINA ETKİSİ
    Sayfalar 1603 - 1638
    Seda OKUMUŞ, Kemal DOYMUŞ
  22. YABANCI DİL ÖĞRETİM GÖREVLİLERİNİN ÖRGÜTSEL KÜLTÜR ALGILARININ ZAMAN İÇİNDE DEĞİŞİMİ
    Sayfalar 1639 - 1659
    Mustafa ÖZDERE
  23. PEDAGOJİK FORMASYON EĞİTİMİ SERTİFİKA PROGRAMI İLE İLGİLİ ÖĞRENCİ GÖRÜŞ VE BEKLENTİLERİ
    Sayfalar 1660 - 1677
    Ebru ÖZTÜRK AKAR
  24. CROSS GRADE ANALYSIS OF PROSPECTIVE SCIENCE TEACHERS’ PERCEPTIONS RELATED TO THE CONCEPT OF
    Sayfalar 1678 - 1701
    Günay PALİÇ ŞADOĞLU, Ayşegül SAĞLAM ARSLAN
  25. SINIF ÖĞRETMENLERİNİN YARATICILIK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ
    Sayfalar 1702 - 1721
    Musa POLAT, Hakkı KONTAŞ
  26. GENDER REPRESENTATIONS IN HIGH SCHOOL EFL COURSEBOOKS: AN INVESTIGATION OF JOB AND ADJECTIVE ATTRIBUTIONS
    Sayfalar 1722 - 1737
    Sibel SÖĞÜT
  27. TEKNOLOJİ ENTEGRASYON MATRİSİ’NİN ÖĞRENCİLERİN FEN BİLİMLERİ DERSİ AKADEMİK BAŞARILARI VE TEKNOLOJİ YETERLİKLERİNE ETKİSİ
    Sayfalar 1738 - 1758
    Hasan TENKOĞLU, Recep ÇAKIR
  28. MESLEK LİSELERİNDE DİSİPLİN SORUNLARI VE NEDENLERİ
    Sayfalar 1759 - 1778
    Esef Hakan TOYTOK, Muhammed Behçet YILDIRIM
  29. YEDİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNE KUVVET VE HAREKET ÜNİTESİNİN ÖĞRETİLMESİNDE ARGÜMANTASYON ODAKLI ÖĞRENME SÜRECİNİN AKADEMİK BAŞARIYA ETKİSİ
    Sayfalar 1779 - 1799
    Gülşah ULUAY, Abdullah AYDIN
  30. ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL SİNİZM TUTUMLARININ İŞ PERFORMANSLARINA ETKİSİ: ÖRGÜTSEL VATANDAŞLIK DAVRANIŞININ ARACI ROLÜ
    Sayfalar 1800 - 1821
    Tevfik UZUN
  31. SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIF VE BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIF ÖĞRETMENİ KAVRAMLARINA YÖNELİK METAFORİK ALGILARI
    Sayfalar 1822 - 1840
    Yeşim YENER, Fatma ATALAY
  32. OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN KAYNAŞTIRMA SÜRECİNDE YAPTIKLARI ÇALIŞMALAR
    Sayfalar 1841 - 1860
    Ahmet YIKMIŞ, Burcu AKTAŞ, Aysun Havva KARABULUT, Nesime Kübra TERZİOĞLU
  33. LİSE ÖĞRETMENLERİNDE TÜKENMİŞLİK, İŞ DOYUMU VE ALGILANAN SOSYAL DESTEK: BURSA İLİ ÖRNEĞİ
    Sayfalar 1861 - 1886
    Enis Yılmaz, Selçuk ASLAN