Yıl 2018, Cilt 4, Sayı 2, Sayfalar 193 - 204 2018-10-25

SİYASAL İLETİŞİM VE MEDYA BAĞLAMINDA SİYASAL REKLAM ARACI OLARAK PROPAGANDA

Musa Can ERASLAN [1] , Elif KÜÇÜK DURUR [2]

78 146

Siyasal iletişim, iletişim kavramı gibi toplumsal, kültürel ve bireysel boyutları olan bir kavram olarak siyaset ve iletişim süreçlerinin bir aralığını esas almaktadır. Siyasi partiler, medya ve kamuoyu arasındaki söylemlerin mübadele alanı olan siyasal iletişim kapsamında propaganda ve siyasal reklam özellikle seçim çalışmaları süresince siyasi partilerin ve siyasetçilerin sıkça başvurduğu faaliyetler olma özelliği taşımaktadır. Siyasal iletişim alanı içerisinde propaganda ve siyasal reklam kavramları kamuoyu üzerinde etkinliği yüksek olgulardır. Bugüne kadar yapılmış çalışmalar bağlamında ortaya konmuş sonuçlar da bu yargıyı desteklemektedir. Türkiye’de siyaset alanı içerisinde cumhurbaşkanlığı seçimleri, milletvekilliği genel seçimleri, belediye başkanlığı seçimleri, muhtarlık seçimleri ve referandumlar gibi siyasi çalışmaların belirli bir zaman dilimi içerisinde sıklıkla gerçekleştiği düşünüldüğünde siyasal iletişim, siyasal reklam ve propaganda kavramlarının önemli bir etkiye sahip olması kaçınılmaz bir durumdur.

Siyasal İletişim, Medya, Siyasal Reklam, Propaganda
  • Referans1 : Doç. Dr. Alperen KAYSERİLİTelefon : 0 532 407 37 92
Birincil Dil tr
Konular
Dergi Bölümü MAKALELER
Yazarlar

Yazar: Musa Can ERASLAN (Sorumlu Yazar)
Kurum: KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ, PINARHİSAR MESLEK YÜKSEKOKULU, PAZARLAMA VE REKLAMCILIK BÖLÜMÜ, MEDYA VE İLETİŞİM PR.
Ülke: Turkey


Orcid: 0000-0002-3929-4259
Yazar: Elif KÜÇÜK DURUR
Kurum: ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ, İLETİŞİM FAKÜLTESİ

Bibtex @derleme { aicusbed445100, journal = {Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi}, issn = {2149-3006}, eissn = {2149-4053}, address = {Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi}, year = {2018}, volume = {4}, pages = {193 - 204}, doi = {10.31463/aicusbed.445100}, title = {SİYASAL İLETİŞİM VE MEDYA BAĞLAMINDA SİYASAL REKLAM ARACI OLARAK PROPAGANDA}, key = {cite}, author = {ERASLAN, Musa Can and KÜÇÜK DURUR, Elif} }
APA ERASLAN, M , KÜÇÜK DURUR, E . (2018). SİYASAL İLETİŞİM VE MEDYA BAĞLAMINDA SİYASAL REKLAM ARACI OLARAK PROPAGANDA. Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4 (2), 193-204. DOI: 10.31463/aicusbed.445100
MLA ERASLAN, M , KÜÇÜK DURUR, E . "SİYASAL İLETİŞİM VE MEDYA BAĞLAMINDA SİYASAL REKLAM ARACI OLARAK PROPAGANDA". Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 4 (2018): 193-204 <http://dergipark.gov.tr/aicusbed/issue/39944/445100>
Chicago ERASLAN, M , KÜÇÜK DURUR, E . "SİYASAL İLETİŞİM VE MEDYA BAĞLAMINDA SİYASAL REKLAM ARACI OLARAK PROPAGANDA". Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 4 (2018): 193-204
RIS TY - JOUR T1 - SİYASAL İLETİŞİM VE MEDYA BAĞLAMINDA SİYASAL REKLAM ARACI OLARAK PROPAGANDA AU - Musa Can ERASLAN , Elif KÜÇÜK DURUR Y1 - 2018 PY - 2018 N1 - doi: 10.31463/aicusbed.445100 DO - 10.31463/aicusbed.445100 T2 - Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 193 EP - 204 VL - 4 IS - 2 SN - 2149-3006-2149-4053 M3 - doi: 10.31463/aicusbed.445100 UR - http://dx.doi.org/10.31463/aicusbed.445100 Y2 - 2018 ER -
EndNote %0 Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi SİYASAL İLETİŞİM VE MEDYA BAĞLAMINDA SİYASAL REKLAM ARACI OLARAK PROPAGANDA %A Musa Can ERASLAN , Elif KÜÇÜK DURUR %T SİYASAL İLETİŞİM VE MEDYA BAĞLAMINDA SİYASAL REKLAM ARACI OLARAK PROPAGANDA %D 2018 %J Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi %P 2149-3006-2149-4053 %V 4 %N 2 %R doi: 10.31463/aicusbed.445100 %U 10.31463/aicusbed.445100
ISNAD ERASLAN, Musa Can , KÜÇÜK DURUR, Elif . "SİYASAL İLETİŞİM VE MEDYA BAĞLAMINDA SİYASAL REKLAM ARACI OLARAK PROPAGANDA". Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 4 / 2 (Ekim 2018): 193-204. http://dx.doi.org/10.31463/aicusbed.445100