Cilt 8, Sayı 16, Sayfalar 0 - 0 2015-11-30

Televizyon Reklamlarında Animasyon Kullanımı: Animasyon Ögelerinin Hatırlanma Etkisi

Harun Türkmenoğlu [1]

688 403

Değişen şartlar doğrultusunda günümüzde rekabet anlayışı da giderek değişmktedir. Bu doğrultuda, tüketicinin pazar üzerindeki etkisi de sürekli artmakta ve bu artış pazara, pazardaki mal ve hizmetlerin yoğunluğunun ve çeşitliliğinin artmasına doğrudan katkıda bulunmaktadır.

Yoğun rekabet ortamında, tüketici davranışları, eğilimleri çok detaylı bir şekilde incelenmekte ve pazarlama karması elemanları bu doğrultuda oluşturulmaya çalışılmaktadır. Pazarlama iletişimi faaliyetleri arasında önemli bir yere sahip olan reklam, sürekli gelişen teknoloji ve üretim imkanları ile çok geniş bir yelpazede yeni ortam ve yöntemlerle şekillenmeye devam etmektedir. Günümüzde tüketici; gerek mecraların ve mecra alternatiflerinin çoğalmasıyla gerekse rekabet artışından kaynaklanan mesaj yoğunluğu nedeniyle düzenli olarak sürekli iletişim amaçlı mesajlarla yüz yüze kalmaktadır. Bu yoğunluk içerisinde reklamın ana amacı olan mesajın hedefe ulaştırılması konusu daha da fazla önem kazanmaktadır.

Farklılık oluşturmak ve tüketici üzerinde farkındalık oluşturmak amacıyla reklamcılar mesajların kodlanıp iletilmesi için kullanılan yöntemleri çok ince ayrıntılarla düşünmektedirler. Bu noktada; bu çalışmada canlandırma kavramı bir tür kodlama yöntemi olarak ele alınmış; Tüketicilerin mesajı hatırlamasında animasyon ögelerinin ne denli etkili olduğu üzerine bir araştırma yapılmış ve bunun için deney yöntemi kullanılmıştır. Yapılan deneylerin sonucunda Araştırma örnekleminin mesajları hatırlama düzeyinde animasyon ögelerinin payının önemli ölçüde etkili olduğu sonucuyla karşılaşılmıştır.

Televizyon Reklamları,Animasyon,Hatırlanma Etkisi
Konular
Dergi Bölümü Akdeniz Sanat Dergisi
Yazarlar

Yazar: Harun Türkmenoğlu
E-posta: harunturkmenoglu@gmail.com

Bibtex @ { akdenizsanat291619, journal = {AKDENIZ SANAT DERGİSİ}, issn = {1307-9700}, address = {Akdeniz Üniversitesi}, year = {2015}, volume = {8}, pages = {0 - 0}, doi = {}, title = {Televizyon Reklamlarında Animasyon Kullanımı: Animasyon Ögelerinin Hatırlanma Etkisi}, language = {tr}, key = {cite}, author = {Türkmenoğlu, Harun} }
APA Türkmenoğlu, H . (2015). Televizyon Reklamlarında Animasyon Kullanımı: Animasyon Ögelerinin Hatırlanma Etkisi. AKDENIZ SANAT DERGİSİ, 8 (16), 0-0. Retrieved from http://dergipark.gov.tr/akdenizsanat/issue/27663/291619
MLA Türkmenoğlu, H . "Televizyon Reklamlarında Animasyon Kullanımı: Animasyon Ögelerinin Hatırlanma Etkisi". AKDENIZ SANAT DERGİSİ 8 (2015): 0-0 <http://dergipark.gov.tr/akdenizsanat/issue/27663/291619>
Chicago Türkmenoğlu, H . "Televizyon Reklamlarında Animasyon Kullanımı: Animasyon Ögelerinin Hatırlanma Etkisi". AKDENIZ SANAT DERGİSİ 8 (2015): 0-0
RIS TY - JOUR T1 - Televizyon Reklamlarında Animasyon Kullanımı: Animasyon Ögelerinin Hatırlanma Etkisi AU - Harun Türkmenoğlu Y1 - 2015 PY - 2015 N1 - DO - T2 - AKDENIZ SANAT DERGİSİ JF - Journal JO - JOR SP - 0 EP - 0 VL - 8 IS - 16 SN - 1307-9700-1307-9700 M3 - UR - Y2 - 2018 ER -
EndNote %0 AKDENIZ SANAT DERGİSİ Televizyon Reklamlarında Animasyon Kullanımı: Animasyon Ögelerinin Hatırlanma Etkisi %A Harun Türkmenoğlu %T Televizyon Reklamlarında Animasyon Kullanımı: Animasyon Ögelerinin Hatırlanma Etkisi %D 2015 %J AKDENIZ SANAT DERGİSİ %P 1307-9700-1307-9700 %V 8 %N 16 %R %U