Yıl 2016, Cilt 9, Sayı 17, Sayfalar 0 - 0 2016-03-30

Otomobil Reklamlarında Kadının Cinsel Obje Olarak Kullanımı

Sonnur ÖZDEMİR [1] , Birsen ÇEKEN [2]

1364 741

Bu çalışma, otomobil reklamlarında kullanılan kadın figürünün cinsel bir obje olarak kullanımını sorgulamaya yönelik olarak hazırlanmıştır. Çalışma ile internet üzerinde ve basılı medyada yayımlanan otomobil reklamlarında kullanılan kadın figürlerine yüklenilen rol kalıpları içerisinde cinselliğin varlığı incelenerek, reklam metinlerinde ve görsellerinde üretilen cinsiyetçi söylem ortaya konulmak istenmektedir.

 

Amaç, cinsel öğelerin kullanıldığı reklamları incelemek olduğundan, çalışmada örneklem metodu olarak, tesadüfi olmayan örneklem metotlarından yargısal örneklem metodu kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma desenini 7 adet otomobil reklamı oluşturmaktadır. Reklamlar hakkında basında yer alan haberlere değinilmiş ve araştırmacılar tarafından reklamlar hakkında genel bir değerlendirme yapılmıştır.

 

Bu çalışmanın sonucunda; seçilerek ele alınan reklamların genelinde kadın figürü, cinselliği üzerinden metalaştırılmaktadır. Cinsel bir meta haline dönüşen kadın sadece erkek tüketiciler için ilgi çekici ve arzulanan cinsel bir seks objesi olarak gösterilmekte ve nitelendirilmektedir. Reklamı yapılan ürün olan otomobil ile cinsel bir meta halinde dönüştürülen kadın arasında bir bağ kurulmak istenmektedir. Bu bağ ile otomobillerin erkek tüketiciler için birer cinsel metaya dönüştürüldüğü şeklinde bir sonuca varabiliriz.

Otomobil Reklamı, Cinsel Obje; Kadın İmgesi; İnternet Reklamı; Basılı Reklam
Konular
Dergi Bölümü Akdeniz Sanat Dergisi
Yazarlar

Yazar: Sonnur ÖZDEMİR

Yazar: Birsen ÇEKEN

Bibtex @ { akdenizsanat291629, journal = {AKDENIZ SANAT DERGİSİ}, issn = {1307-9700}, eissn = {2458-9683}, address = {Akdeniz Üniversitesi}, year = {2016}, volume = {9}, pages = {0 - 0}, doi = {}, title = {Otomobil Reklamlarında Kadının Cinsel Obje Olarak Kullanımı}, key = {cite}, author = {ÖZDEMİR, Sonnur and ÇEKEN, Birsen} }
APA ÖZDEMİR, S , ÇEKEN, B . (2016). Otomobil Reklamlarında Kadının Cinsel Obje Olarak Kullanımı. AKDENIZ SANAT DERGİSİ, 9 (17), 0-0. Retrieved from http://dergipark.gov.tr/akdenizsanat/issue/27664/291629
MLA ÖZDEMİR, S , ÇEKEN, B . "Otomobil Reklamlarında Kadının Cinsel Obje Olarak Kullanımı". AKDENIZ SANAT DERGİSİ 9 (2016): 0-0 <http://dergipark.gov.tr/akdenizsanat/issue/27664/291629>
Chicago ÖZDEMİR, S , ÇEKEN, B . "Otomobil Reklamlarında Kadının Cinsel Obje Olarak Kullanımı". AKDENIZ SANAT DERGİSİ 9 (2016): 0-0
RIS TY - JOUR T1 - Otomobil Reklamlarında Kadının Cinsel Obje Olarak Kullanımı AU - Sonnur ÖZDEMİR , Birsen ÇEKEN Y1 - 2016 PY - 2016 N1 - DO - T2 - AKDENIZ SANAT DERGİSİ JF - Journal JO - JOR SP - 0 EP - 0 VL - 9 IS - 17 SN - 1307-9700-2458-9683 M3 - UR - Y2 - 2018 ER -
EndNote %0 AKDENIZ SANAT DERGİSİ Otomobil Reklamlarında Kadının Cinsel Obje Olarak Kullanımı %A Sonnur ÖZDEMİR , Birsen ÇEKEN %T Otomobil Reklamlarında Kadının Cinsel Obje Olarak Kullanımı %D 2016 %J AKDENIZ SANAT DERGİSİ %P 1307-9700-2458-9683 %V 9 %N 17 %R %U
ISNAD ÖZDEMİR, Sonnur , ÇEKEN, Birsen . "Otomobil Reklamlarında Kadının Cinsel Obje Olarak Kullanımı". AKDENIZ SANAT DERGİSİ 9 / 17 (Mart 2016): 0-0.