Yıl 2016, Cilt 9, Sayı 19, Sayfalar 0 - 0 2016-12-01

Disiplinlerarası Atölye Dersleri Üzerine Bir Değerlendirme

Sabriye ÖZTÜTÜNCÜ [1]

278 596

     Çağımızın değişen algısı içeresinde, zekânın ve yaratıcılığın en önemli yansımalarından biri olan disiplinlerarası atölye bireyler üzerinde alternatifli düşünme yeteneğinin gelişmesine katkı sağlamaktadır. Öğrencilere çoklu ve seçenekli öğretim alanları sunarak, her alanda yaratıcılıklarını ortaya koyma fırsatı sağlayan atölye dersleri, özgün eserlerin ortaya çıkmasını da sağlar.

    Sanat ve Tasarım alanlarındaki farklı gelenekler, yenilikler ve kültür etkileşimleriyle disiplinlerarası bir uygulama alanını kapsayan disiplinlerarası atölye dersleri, güncel ve özgün işlerin üretimi yapmakla birlikte ortak bir atölye oluşturma amacı taşır.  Anasanat dallarının özgün atölyeleriyle birlikte disiplinlerarası sanat atölyelerinin ayrı programlara dâhil edilmesinin öğrencilere sağladığı katkıları farklıdır. Bu farklılıkları tespit etmek amacıyla lisans derslerine giren atölye dersi öğretim elemanları ile görüşülmüş, sonuçlar değerlendirilmiştir. Konu dâhilinde paydaşlardan alınan görüşler bir nevi sonuç olarak çalışmamızda sunulmuştur. Yeni yaklaşımlar sonucunda sanat ve yaratıcılık yeteneğini geliştirmek için, sanata duyulan ilgiyi her gün biraz daha tümel bir yaklaşım ile ele alırken gerekli görülen ve halen uygulanmakta olan müfredatları geliştirmemiz gerekebilir. Disiplinlerarası projeler, disipliner bakış açılarını birbirine bağlamayı amaçlamakta ve potansiyel olarak benzer bir disiplinin perspektifinden hareketle var olan birikmiş bilginin denenmesine olanak sağlamaktadır. Biçimsel ve düşünsel açıdan da sınırsız bir özgürlük alanı ile öğrencinin merkeze alındığı disiplinlerarası atölyeler, üretilen eserlerinin var oldukları çağı yakalaması adına büyük önem taşır. Özellikle çağımızın değişen algısı ile sanat alanları arasındaki keskin sınırlar ortadan kalkmış, sanatçının eserini, nasıl, hangi malzemeyi kullanarak yaptığından ziyade eseri ile ne anlatmak istediği, ne hissettirdiği ve izleyiciye nasıl bir izlenim bıraktığı önem kazanmıştır. Böylece içinde bulunulan toplumda dünya koşullarına uygun tasarım ve uygulamalar yapılabildiği sürece, yaratıcılık eğitiminin bilimsel temellerine sadık kalınarak, güçlü bir portfolyo yaratılabilir.

     Sonuç olarak lisans eğitim hayatı boyunca sanatsal kültür birikimine dâhil olan öğrenciler yaratıcı disiplinlerarası atölye uygulamaları ile içinde bulundukları toplumun ve dünyanın hızla değişen gelişen üretkenlik sürecine dâhil olurlar. 

Lisans Eğitimi,Atölye,Yaratıcılık,Disiplinlerarası Eğitim
Konular
Dergi Bölümü Akdeniz Sanat Dergisi
Yazarlar

Yazar: Sabriye ÖZTÜTÜNCÜ
E-posta: soztutuncu@gmail.com

Bibtex @ { akdenizsanat291641, journal = {AKDENIZ SANAT DERGİSİ}, issn = {1307-9700}, address = {Akdeniz Üniversitesi}, year = {2016}, volume = {9}, pages = {0 - 0}, doi = {}, title = {Disiplinlerarası Atölye Dersleri Üzerine Bir Değerlendirme}, key = {cite}, author = {ÖZTÜTÜNCÜ, Sabriye} }
APA ÖZTÜTÜNCÜ, S . (2016). Disiplinlerarası Atölye Dersleri Üzerine Bir Değerlendirme. AKDENIZ SANAT DERGİSİ, 9 (19), 0-0. Retrieved from http://dergipark.gov.tr/akdenizsanat/issue/27666/291641
MLA ÖZTÜTÜNCÜ, S . "Disiplinlerarası Atölye Dersleri Üzerine Bir Değerlendirme". AKDENIZ SANAT DERGİSİ 9 (2016): 0-0 <http://dergipark.gov.tr/akdenizsanat/issue/27666/291641>
Chicago ÖZTÜTÜNCÜ, S . "Disiplinlerarası Atölye Dersleri Üzerine Bir Değerlendirme". AKDENIZ SANAT DERGİSİ 9 (2016): 0-0
RIS TY - JOUR T1 - Disiplinlerarası Atölye Dersleri Üzerine Bir Değerlendirme AU - Sabriye ÖZTÜTÜNCÜ Y1 - 2016 PY - 2016 N1 - DO - T2 - AKDENIZ SANAT DERGİSİ JF - Journal JO - JOR SP - 0 EP - 0 VL - 9 IS - 19 SN - 1307-9700-1307-9700 M3 - UR - Y2 - 2018 ER -
EndNote %0 AKDENIZ SANAT DERGİSİ Disiplinlerarası Atölye Dersleri Üzerine Bir Değerlendirme %A Sabriye ÖZTÜTÜNCÜ %T Disiplinlerarası Atölye Dersleri Üzerine Bir Değerlendirme %D 2016 %J AKDENIZ SANAT DERGİSİ %P 1307-9700-1307-9700 %V 9 %N 19 %R %U