Kuramsal Eğitimbilim Dergisi
Kapak Resmi
ISSN 1308-1659 | e-ISSN 1308-1659 | Periyot Yılda 4 Sayı | Başlangıç: 2008 | Yayıncı Afyon Kocatepe Üniversitesi | http://dergipark.gov.tr/akukeg
  • Kuramsal Eğitimbilim Dergisi 23.10.2018 tarihi itibari ile sadece "İngilizce" makale kabul edecektir. Süreci devam etmekte olan makaleler için bir sorun bulunmamaktadır. Kabul almaları durumunda Türkçe yayınlanacaktır.
  • Dergimiz 2019 Ocak itibariyle DRJI ve 2019 Şubat itibariyle Erih PLUS ve Index Copernicus'ta indekslenmeye başlamıştır.
  • Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, Eğitim, Eğitim teknolojisi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi, Matematik Eğitimi, Fen Bilimleri Eğitimi (Fizik-Kimya-Biyoloji), Fen Bilgisi Eğitimi, Türkçe Eğitimi, Sosyal Bilimler Eğitimi (Tarih-Coğrafya-Felsefe Grubu), Sosyal Bilgiler Eğitimi, Güzel Sanatlar Eğitimi, Beden Eğitimi, Yabancı Diller Eğitimi, Sağlık Eğitimi ve eğitim ile ilgili alanlardaki kuramsal ve uygulamalı özgün araştırma makalelerinin, inceleme ve derlemelerin yayınlandığı hakemli, bilimsel ve erişimi ücretsiz online bir dergidir. Dergide daha önce hiçbir yerde yayınlanmamış çalışmalara yer verilir. Yazar(lar) dergiye gönderdikleri makalenin herhangi bir yerde yayınlanmadığını garanti ederler.
  • Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 2008-2011 yılları arasında “Hakemli Dergi” statüsüne uygun; Haziran ve Aralık aylarında olmak üzere yılda iki sayı olarak yayımlanmış, Dergi, 2012 yılından itibaren “Hakemli Dergi” statüsüne uygun; Ocak, Nisan, Temmuz ve Ekim aylarında olmak üzere yılda dört sayı olarak yayımlanmaktadır. Yayın Kurulu kararıyla Özel Sayı olarak da yayımlanabilmektedir. Dergimiz, 2018 yılından itibaren basıma hazır makaleleri baskıdan önce (OnlineFirst/ÖnBaskı) web sitesinde yayınlamayı planlamaktadır.
  • Bu dergi Creative Commons'ın Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası lisansı ile lisanslanan ve 12 Eylül 2012 tarihli "Budapeşte Açık Erişim Girişimi"ni kabul eden ve destekleyen açık erişimli bir dergidir. Dergimiz için herhangi bir makale işlem ve gönderim bedeli bulunmamaktadır.

Kuramsal Eğitimbilim Dergisi

ISSN 1308-1659 | e-ISSN 1308-1659 | Periyot Yılda 4 Sayı | Başlangıç: 2008 | Yayıncı Afyon Kocatepe Üniversitesi | http://dergipark.gov.tr/akukeg
Kapak Resmi

70.146

118.053
  • Kuramsal Eğitimbilim Dergisi 23.10.2018 tarihi itibari ile sadece "İngilizce" makale kabul edecektir. Süreci devam etmekte olan makaleler için bir sorun bulunmamaktadır. Kabul almaları durumunda Türkçe yayınlanacaktır.
  • Dergimiz 2019 Ocak itibariyle DRJI ve 2019 Şubat itibariyle Erih PLUS ve Index Copernicus'ta indekslenmeye başlamıştır.
  • Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, Eğitim, Eğitim teknolojisi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi, Matematik Eğitimi, Fen Bilimleri Eğitimi (Fizik-Kimya-Biyoloji), Fen Bilgisi Eğitimi, Türkçe Eğitimi, Sosyal Bilimler Eğitimi (Tarih-Coğrafya-Felsefe Grubu), Sosyal Bilgiler Eğitimi, Güzel Sanatlar Eğitimi, Beden Eğitimi, Yabancı Diller Eğitimi, Sağlık Eğitimi ve eğitim ile ilgili alanlardaki kuramsal ve uygulamalı özgün araştırma makalelerinin, inceleme ve derlemelerin yayınlandığı hakemli, bilimsel ve erişimi ücretsiz online bir dergidir. Dergide daha önce hiçbir yerde yayınlanmamış çalışmalara yer verilir. Yazar(lar) dergiye gönderdikleri makalenin herhangi bir yerde yayınlanmadığını garanti ederler.
  • Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 2008-2011 yılları arasında “Hakemli Dergi” statüsüne uygun; Haziran ve Aralık aylarında olmak üzere yılda iki sayı olarak yayımlanmış, Dergi, 2012 yılından itibaren “Hakemli Dergi” statüsüne uygun; Ocak, Nisan, Temmuz ve Ekim aylarında olmak üzere yılda dört sayı olarak yayımlanmaktadır. Yayın Kurulu kararıyla Özel Sayı olarak da yayımlanabilmektedir. Dergimiz, 2018 yılından itibaren basıma hazır makaleleri baskıdan önce (OnlineFirst/ÖnBaskı) web sitesinde yayınlamayı planlamaktadır.
  • Bu dergi Creative Commons'ın Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası lisansı ile lisanslanan ve 12 Eylül 2012 tarihli "Budapeşte Açık Erişim Girişimi"ni kabul eden ve destekleyen açık erişimli bir dergidir. Dergimiz için herhangi bir makale işlem ve gönderim bedeli bulunmamaktadır.

Cilt: 12 Sayı: 1 Son Sayı
Cilt 12 - Sayı 1 - Oca 2019
  1. Eğitim Fakültesi Öğrencileri İle Turizm Fakültesi Öğrencilerinin Mobil Öğrenmeye Yönelik Tutumları
    Sayfalar 1 - 15
    Agâh Tuğrul KORUCU, Ertuğrul USTA, Ahmet Naci ÇOKLAR
  2. How do School Children Learn Cyberbullying Perpetration?
    Sayfalar 16 - 27
    İbrahim TANRIKULU
  3. Sınıf Öğretmenlerinin Bilimsel Araştırmaların Sahip Olması Gereken Özelliklere ve Öğretmenin Rolüne Yönelik Görüşleri
    Sayfalar 28 - 46
    Menşure ALKIŞ-KÜÇÜKAYDIN
  4. Matematik Öğretmeni Adaylarının Ölçme ve Değerlendirme Bilgi Gelişimleri
    Sayfalar 47 - 76
    Ömer ŞAHİN, Yasin SOYLU
  5. Örgütsel Politika Algısı Ölçeğinin Okul Örgütleri İçin Türkçe’ ye Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
    Sayfalar 77 - 96
    Osman Tayyar ÇELİK, Mehmet ÜSTÜNER
  6. Öğretmen Adaylarının Bilgi Uçurma Tutumları
    Sayfalar 97 - 115
    Kıvanç BOZKUŞ
  7. Öğretmen Adaylarının Programlama Eğitimine Yönelik Görüşleri
    Sayfalar 116 - 134
    Ferhat Kadir PALA, Pınar MIHCI-TÜRKER
  8. Öğretmen Adaylarının Öğrenme Yaklaşımları ve Ölçme ve Değerlendirme Tercihleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
    Sayfalar 135 - 150
    Pınar KARAMAN
  9. Lise Öğrencilerinin Parabol Bilgisini Oluşturma Süreçlerinde Öğretmen Etkisi
    Sayfalar 151 - 184
    Mevhibe KOBAK-DEMİR, Hülya GÜR
  10. Öğretmen Adaylarının Teknopedagojik Eğitim Yeterliklerinin Çeşitli Değişkenler Ve Öğretmen Öz Yeterlikleri Bağlamında İncelenmesi
    Sayfalar 185 - 204
    Yasemin SAĞLAM-KAYA
  11. Öğretmenlerin Örgütsel Erdemlilik Düzeyleri ile İş Doyumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
    Sayfalar 205 - 226
    Gökhan KAHVECİ, Saadet BAYRAM, Selda KOTBAŞ
  12. Açık-Düşündürücü Yaklaşıma Dayalı Etkinliklerin Ortaokul Öğrencilerinin Bilimin Doğası Görüşlerine Etkisi
    Sayfalar 227 - 259
    Ertan ÇETİNKAYA
  13. Ortaöğretim Öğretim Programında Biyoloji Konularına Temel Oluşturan Fizik ve Kimya Konularının Ardışıklığının İncelenmesi
    Sayfalar 260 - 273
    Bülent KESKİN, Esra ÖZAY-KÖSE
  14. Öğretmenlerin Mesleki Çalışmalara İlişkin Metaforik Algıları
    Sayfalar 274 - 297
    Yusuf TÜRKER, Türkay Nuri TOK
  15. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Sürdürülebilir Kalkınma İçin Eğitim İle İlgili Görüşleri
    Sayfalar 298 - 315
    Mustafa UĞRAŞ, Erdal ZENGİN
  16. Okulöncesi Öğretmen Adayları Anlatıyor: Neden Okulöncesi Öğretmenliği ve Nasıl Bir Çocuk/Çocukluk Tanımı?
    Sayfalar 316 - 341
    Zeynep Berna ERDİLLER-YATMAZ, Ersoy ERDEMİR, Fetiye ERBİL
  17. Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Yenilenebilir Enerji Kaynaklarına İlişkin Algılarının Bilim Karikatürleri Aracılığıyla İncelenmesi
    Sayfalar 342 - 368
    Tuba YILDIRIM, Nagihan TANIK-ÖNAL, Uğur BÜYÜK
  18. Lamba Parlaklığı Konusunda Değişkenleri Belirleme ve Kontrol Etmenin Öğretiminde Analoji Kullanımının Etkisi
    Sayfalar 369 - 400
    Gonca HARMAN, Aytekin ÇÖKELEZ