Year 2010, Volume 3, Issue 2, Pages 1 - 12 2010-12-01

Sosyal Bilgiler Dersi Okuma Çalışmalarında Yönlendirilmiş Okuma-Düşünme Aktivitesinin Okuduğunu Anlamaya Etkisi
Effect Of Directed Reading-Thinking Activity In Social Sciences Subject Reading Activities On Comprehension

Hasan Kağan Keskin [1] , Muhammet Baştuğ [2]

116 259

Çocukların okula başladığı yıllardan itibaren okuma etkinliği sınıfların düzeyine göre farklılaşmaktadır. Okulun ilk yıllarında okumayı öğrenen çocuklar daha sonra metinlerin ve ders içeriklerinin değişmesinden dolayı artık öğrenmek için okumaktadırlar. İlköğretim ikinci kademesinden itibaren farklılaşan okuma işi çocukların en üst seviyede bilgi edinebilmeleri için okuma stratejilerini kullanmalarını zorunlu kılmaktadır. Çocukların bundan sonraki akademik yaşamlarında çoğunlukla öğrenmek için okuma yapacakları dikkate alındığında bu gereklilik daha iyi anlaşılmaktadır. Bu araştırmada, İlköğretim beşinci sınıf Sosyal Bilgiler dersi alanına yönelik okuma çalışmalarında Yönlendirilmiş Okuma-Düşünme Aktivitesinin Okuduğunu Anlamaya etkisi incelenmektedir. Araştırmada öntest sontest kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. t Testi sonuçlarından elde edilen verilere göre yönlendirilmiş okuma-düşünme aktivitesinin, 5. sınıf öğrencilerinde, Sosyal Bilgiler dersiyle ilgili metinleri okuduğunu anlamada etkili olduğu görülmüştür.
Beginning from the years that children start school, reading activity differs according to the levels of the classes. While the children learn to read in the beginning of the school years, they later read to learn as passages and subject contents change. Beginning from second level of primary education, the change of reading issue makes using reading strategies obligatory for children to get the maximum level of informational input. Considering that children will read mainly to learn during their further learning, this necessity will be better understood. In this study, effect of directed reading-thinking activity in fifth grade Social Sciences comprehensive reading activities is examined. For the research, Pre-test / after-test with control group experimental pattern was used. Based on the data collected by ttest, directed reading-thinking activities has been found to be effective on fifth grade passage reading about Social Sciences
Subjects
Other ID JA45PS78AT
Journal Section Articles
Authors

Author: Hasan Kağan Keskin

Author: Muhammet Baştuğ

Bibtex @ { akukeg313975, journal = {Kuramsal Eğitimbilim Dergisi}, issn = {1308-1659}, eissn = {1308-1659}, address = {Afyon Kocatepe University}, year = {2010}, volume = {3}, pages = {1 - 12}, doi = {}, title = {Sosyal Bilgiler Dersi Okuma Çalışmalarında Yönlendirilmiş Okuma-Düşünme Aktivitesinin Okuduğunu Anlamaya Etkisi}, key = {cite}, author = {Keskin, Hasan Kağan and Baştuğ, Muhammet} }
APA Keskin, H , Baştuğ, M . (2010). Sosyal Bilgiler Dersi Okuma Çalışmalarında Yönlendirilmiş Okuma-Düşünme Aktivitesinin Okuduğunu Anlamaya Etkisi. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 3 (2), 1-12. Retrieved from http://dergipark.gov.tr/akukeg/issue/29341/313975
MLA Keskin, H , Baştuğ, M . "Sosyal Bilgiler Dersi Okuma Çalışmalarında Yönlendirilmiş Okuma-Düşünme Aktivitesinin Okuduğunu Anlamaya Etkisi". Kuramsal Eğitimbilim Dergisi 3 (2010): 1-12 <http://dergipark.gov.tr/akukeg/issue/29341/313975>
Chicago Keskin, H , Baştuğ, M . "Sosyal Bilgiler Dersi Okuma Çalışmalarında Yönlendirilmiş Okuma-Düşünme Aktivitesinin Okuduğunu Anlamaya Etkisi". Kuramsal Eğitimbilim Dergisi 3 (2010): 1-12
RIS TY - JOUR T1 - Sosyal Bilgiler Dersi Okuma Çalışmalarında Yönlendirilmiş Okuma-Düşünme Aktivitesinin Okuduğunu Anlamaya Etkisi AU - Hasan Kağan Keskin , Muhammet Baştuğ Y1 - 2010 PY - 2010 N1 - DO - T2 - Kuramsal Eğitimbilim Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 1 EP - 12 VL - 3 IS - 2 SN - 1308-1659-1308-1659 M3 - UR - Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Journal of Theoretical Educational Science Sosyal Bilgiler Dersi Okuma Çalışmalarında Yönlendirilmiş Okuma-Düşünme Aktivitesinin Okuduğunu Anlamaya Etkisi %A Hasan Kağan Keskin , Muhammet Baştuğ %T Sosyal Bilgiler Dersi Okuma Çalışmalarında Yönlendirilmiş Okuma-Düşünme Aktivitesinin Okuduğunu Anlamaya Etkisi %D 2010 %J Kuramsal Eğitimbilim Dergisi %P 1308-1659-1308-1659 %V 3 %N 2 %R %U
ISNAD Keskin, Hasan Kağan , Baştuğ, Muhammet . "Sosyal Bilgiler Dersi Okuma Çalışmalarında Yönlendirilmiş Okuma-Düşünme Aktivitesinin Okuduğunu Anlamaya Etkisi". Kuramsal Eğitimbilim Dergisi 3 / 2 (December 2010): 1-12.