Yıl 2015, Cilt 8, Sayı 3, Sayfalar 360 - 379 2015-09-01

Öğrenci Hata ve Yanılgılarına İlişkin Öğretmen Görüşleri: Denklem Örneği
Teacher Views On Students’ Mistakes and Misconceptions: Equation Example

Ramazan GÜRBÜZ [1] , Zeynep ÇAVUŞ ERDEM [2]

116 126

Bu çalışmanın amacı, denklem konusunda öğrenci hata ve yanılgılarına ilişkin öğretmen görüşlerini incelemektir. Bu amaçla bir ilin 6 farklı ortaokulunda görev yapan 6 öğretmenle, denklemler konusunda olası öğrenci hata ve yanılgılarının nedenleri ve giderilmesine ilişkin yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Toplanan verinin analizinde betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Yapılan analiz sonucunda öğretmenlerin, öğrenci hata ve yanılgılarının sebeplerini, öğretim metoduyla, zaman yetersizliğiyle, öğrencilerin hatalı öğrenmeleriyle ilişkilendirdikleri ve bu sorunların kaynağını oluşturan bilişsel yapıya yönelmeden ziyade matematik sorularının çözümlerini ezberletmeye çalıştıkları tespit edilmiştir.
Aim of this study is examine the opinions of teachers about students' misconceptions and mistakes in equation. For this purpose, were carried out to the semi-structured interviews related removing their and the causes of errors and mistakes in equations with six teacher who working in six different middle schools in the city. Descriptive analysis of interview technique was used. As a result of the analysis of teachers, have been identified that they associate with teaching methods, lack of time, the student faulty learning students’ mistakes and misconceptions and that they tried to memorize the math questions solutions without have to resort the cognitive structure constituting the source of problems.
Konular
Diğer ID JA26UP54AR
Dergi Bölümü Makaleler
Yazarlar

Yazar: Ramazan GÜRBÜZ

Yazar: Zeynep ÇAVUŞ ERDEM

Bibtex @ { akukeg314139, journal = {Kuramsal Eğitimbilim Dergisi}, issn = {1308-1659}, eissn = {1308-1659}, address = {Afyon Kocatepe Üniversitesi}, year = {2015}, volume = {8}, pages = {360 - 379}, doi = {}, title = {Öğrenci Hata ve Yanılgılarına İlişkin Öğretmen Görüşleri: Denklem Örneği}, key = {cite}, author = {ÇAVUŞ ERDEM, Zeynep and GÜRBÜZ, Ramazan} }
APA GÜRBÜZ, R , ÇAVUŞ ERDEM, Z . (2015). Öğrenci Hata ve Yanılgılarına İlişkin Öğretmen Görüşleri: Denklem Örneği. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 8 (3), 360-379. Retrieved from http://dergipark.gov.tr/akukeg/issue/29358/314139
MLA GÜRBÜZ, R , ÇAVUŞ ERDEM, Z . "Öğrenci Hata ve Yanılgılarına İlişkin Öğretmen Görüşleri: Denklem Örneği". Kuramsal Eğitimbilim Dergisi 8 (2015): 360-379 <http://dergipark.gov.tr/akukeg/issue/29358/314139>
Chicago GÜRBÜZ, R , ÇAVUŞ ERDEM, Z . "Öğrenci Hata ve Yanılgılarına İlişkin Öğretmen Görüşleri: Denklem Örneği". Kuramsal Eğitimbilim Dergisi 8 (2015): 360-379
RIS TY - JOUR T1 - Öğrenci Hata ve Yanılgılarına İlişkin Öğretmen Görüşleri: Denklem Örneği AU - Ramazan GÜRBÜZ , Zeynep ÇAVUŞ ERDEM Y1 - 2015 PY - 2015 N1 - DO - T2 - Kuramsal Eğitimbilim Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 360 EP - 379 VL - 8 IS - 3 SN - 1308-1659-1308-1659 M3 - UR - Y2 - 2018 ER -
EndNote %0 Kuramsal Eğitimbilim Dergisi Öğrenci Hata ve Yanılgılarına İlişkin Öğretmen Görüşleri: Denklem Örneği %A Ramazan GÜRBÜZ , Zeynep ÇAVUŞ ERDEM %T Öğrenci Hata ve Yanılgılarına İlişkin Öğretmen Görüşleri: Denklem Örneği %D 2015 %J Kuramsal Eğitimbilim Dergisi %P 1308-1659-1308-1659 %V 8 %N 3 %R %U
ISNAD GÜRBÜZ, Ramazan , ÇAVUŞ ERDEM, Zeynep . "Öğrenci Hata ve Yanılgılarına İlişkin Öğretmen Görüşleri: Denklem Örneği". Kuramsal Eğitimbilim Dergisi 8 / 3 (Eylül 2015): 360-379.