Yıl 2016, Cilt 5, Sayı 2, Sayfalar 606 - 635 2016-12-12

Fen Bilimleri Dersinde Laboratuvar Tekniğinin Doğru Kullanımı Üzerine Öğrenci Görüşleri

Şahin İdin [1] , Cemil Aydoğdu [2]

590 692

Ortaokul Fen ve Teknoloji  derslerinde laboratuvar kullanımı önemli bir yer tutmaktadır. Laboratuvar yönteminin uygulamalarından olan “deney” ve “etkinlik” teknikleri bu açıdan dikkatli bir biçimde uygulanmalıdır. Bu çalışmanın amacını, MEB ilköğretim 8. sınıf Fen ve Teknoloji ders kitabında bulunan “Asit ve Bazın Tahribatı” isimli etkinliğin laboratuvar kullanım teknikleri açısından yeniden dizayn edilip öğrencilere uygulanması üzerine öğrenci görüşlerini belirlemek oluşturmaktadır. Bu araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden görüşme, gözlem ve doküman analizi tekniği kullanılmıştır. Öğrencilere geçerliği ve güvenirliği sağlanmış olan dört maddelik yarı yapılandırılmış görüşme formu uygulanmıştır. Asit-Baz Kullanımının Tahribatları isimli etkinlik laboratuvar kullanım teknikleri açısından incelenmiştir. Araştırmanın verilerinin analizinde, betimsel analiz, içerik analizi ve döküman analizi teknikleri kullanılmıştır. Araştırma Ankarada’ki bir devlet okulunda öğrenim gören 32 sekizinci sınıf öğrencisi ile yürütülmüştür. Çalışmaya katılan öğrencilerin yarısı ders kitabında yer alan etkinlikle, diğer öğrenciler ise yeniden tasarlanan etkinlikle deneyi gerçekleştirmişlerdir. Yapılan analiz sonucunda, MEB Fen ve Teknoloji ders kitabındaki etkinlikte laboratuvar kullanım teknikleri açısından gerekli kurallara uyulmadığı belirlenmiştir. Bu nedenle ilgili etkinlik laboratuvar kullanım teknikleri açısından yeniden tasarlanmıştır. Araştırma kapsamında yeniden tasarlanan Asit ve Bazın Tahribatları isimli etkinliğin ders kitaplarında yer alması ve öğrencilere yaptırılması öneriler arasında yer almaktadır.
Asit ve baz, nitel ve çeşitleme
Konular
Dergi Bölümü Makaleler
Yazarlar

Yazar: Şahin İdin

Yazar: Cemil Aydoğdu

Bibtex @ { amauefd288465, journal = {Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {2146-7811}, eissn = {2146-7811}, address = {Amasya Üniversitesi}, year = {2016}, volume = {5}, pages = {606 - 635}, doi = {}, title = {Fen Bilimleri Dersinde Laboratuvar Tekniğinin Doğru Kullanımı Üzerine Öğrenci Görüşleri}, key = {cite}, author = {İdin, Şahin and Aydoğdu, Cemil} }
APA İdin, Ş , Aydoğdu, C . (2016). Fen Bilimleri Dersinde Laboratuvar Tekniğinin Doğru Kullanımı Üzerine Öğrenci Görüşleri. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5 (2), 606-635. Retrieved from http://dergipark.gov.tr/amauefd/issue/27423/288465
MLA İdin, Ş , Aydoğdu, C . "Fen Bilimleri Dersinde Laboratuvar Tekniğinin Doğru Kullanımı Üzerine Öğrenci Görüşleri". Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 5 (2016): 606-635 <http://dergipark.gov.tr/amauefd/issue/27423/288465>
Chicago İdin, Ş , Aydoğdu, C . "Fen Bilimleri Dersinde Laboratuvar Tekniğinin Doğru Kullanımı Üzerine Öğrenci Görüşleri". Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 5 (2016): 606-635
RIS TY - JOUR T1 - Fen Bilimleri Dersinde Laboratuvar Tekniğinin Doğru Kullanımı Üzerine Öğrenci Görüşleri AU - Şahin İdin , Cemil Aydoğdu Y1 - 2016 PY - 2016 N1 - DO - T2 - Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 606 EP - 635 VL - 5 IS - 2 SN - 2146-7811-2146-7811 M3 - UR - Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Fen Bilimleri Dersinde Laboratuvar Tekniğinin Doğru Kullanımı Üzerine Öğrenci Görüşleri %A Şahin İdin , Cemil Aydoğdu %T Fen Bilimleri Dersinde Laboratuvar Tekniğinin Doğru Kullanımı Üzerine Öğrenci Görüşleri %D 2016 %J Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi %P 2146-7811-2146-7811 %V 5 %N 2 %R %U
ISNAD İdin, Şahin , Aydoğdu, Cemil . "Fen Bilimleri Dersinde Laboratuvar Tekniğinin Doğru Kullanımı Üzerine Öğrenci Görüşleri". Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 5 / 2 (Aralık 2016): 606-635.