Cilt 6, Sayı 1, Sayfalar 191 - 213 2017-06-30

Fen Alanları Öğretmen Adaylarının Sosyal Medyaya Yönelik Tutumlarının Belirlenmesi
The Examination of Preservice Science Teachers’ Attitudes towards Social Media

Hülya Aslan Efe [1]

70 76

Bu araştırmada fen alanları öğretmen adaylarının sosyal medyaya yönelik tutum düzeylerinin ortaya konması amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda “Sosyal Medya Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmaya 2014-2015 eğitim öğretim yılı boyunca öğrenim gören 346’sı kız, 165’i erkek toplam 511 fen alanları öğretmen adayı katılmıştır. Tarama yöntemi kullanılarak gerçekleştirilen bu çalışmada, fen alanları öğretmen adaylarının sosyal medyaya yönelik tutum alt boyutlarından öğretmenle ilişki düzeyinin kız öğrencilerin lehine anlamlı bir fark gösterdiği bulunmuştur. Fen alanları öğretmen adaylarının sosyal medyaya yönelik tutum ölçeğinin paylaşım ihtiyacı, sosyal yetkinlik ve sosyal izolasyon alt boyutlarının sosyal medya sitelerine üye olma değişkenine göre anlamlı bir farklılık göstermesi araştırmanın önemli verilerindendir. Ayrıca sosyal izolasyon alt boyutundaki bulgular öğretmen adaylarının sosyal medya kullanımlarının artması ile sosyal izolasyonlarının arttığını göstermiştir. Bu bağlamda küçük yaşlardan itibaren öğrencilere zaman yönetiminin öğretilmesi ve internette geçirdikleri süreyi kontrol etmelerinin sağlanması araştırmanın önerileri arasındadır.

  • Akar, E. (2010). Sosyal medya pazarlaması: Sosyal web’de pazarlama stratejileri. Ankara, Efil Yayınevi.
Konular Eğitim Bilimleri
Dergi Bölümü Makaleler
Yazarlar

Yazar: Hülya Aslan Efe
E-posta: hulyaefe@dicle.edu.tr

Bibtex @araştırma makalesi { amauefd331602, journal = {Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {2146-7811}, address = {Amasya Üniversitesi}, year = {2017}, volume = {6}, pages = {191 - 213}, doi = {}, title = {Fen Alanları Öğretmen Adaylarının Sosyal Medyaya Yönelik Tutumlarının Belirlenmesi}, language = {tr}, key = {cite}, author = {Aslan Efe, Hülya} } @araştırma makalesi { amauefd331602, journal = {Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {2146-7811}, address = {Amasya Üniversitesi}, year = {2017}, volume = {6}, pages = {191 - 213}, doi = {}, title = {The Examination of Preservice Science Teachers’ Attitudes towards Social Media}, language = {en}, key = {cite}, author = {Aslan Efe, Hülya} }
APA Aslan Efe, H . (2017). Fen Alanları Öğretmen Adaylarının Sosyal Medyaya Yönelik Tutumlarının Belirlenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6 (1), 191-213. Retrieved from http://dergipark.gov.tr/amauefd/issue/30641/331602
MLA Aslan Efe, H . "Fen Alanları Öğretmen Adaylarının Sosyal Medyaya Yönelik Tutumlarının Belirlenmesi". Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 6 (2017): 191-213 <http://dergipark.gov.tr/amauefd/issue/30641/331602>
Chicago Aslan Efe, H . "Fen Alanları Öğretmen Adaylarının Sosyal Medyaya Yönelik Tutumlarının Belirlenmesi". Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 6 (2017): 191-213
RIS TY - JOUR T1 - Fen Alanları Öğretmen Adaylarının Sosyal Medyaya Yönelik Tutumlarının Belirlenmesi AU - Hülya Aslan Efe Y1 - 2017 PY - 2017 N1 - DO - T2 - Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 191 EP - 213 VL - 6 IS - 1 SN - 2146-7811-2146-7811 M3 - UR - Y2 - 2017 ER -
EndNote %0 Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Fen Alanları Öğretmen Adaylarının Sosyal Medyaya Yönelik Tutumlarının Belirlenmesi %A Hülya Aslan Efe %T Fen Alanları Öğretmen Adaylarının Sosyal Medyaya Yönelik Tutumlarının Belirlenmesi %D 2017 %J Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi %P 2146-7811-2146-7811 %V 6 %N 1 %R %U