Yıl 2014, Cilt 2, Sayı 1, Sayfalar 9 - 15 2014-04-01

Sapanca Gölü İçme Suyu Havzasında Otoyol Ve Demiryolundan Kaynaklanan Kirliliğin Yağmur Suyu Sulak Alan Metoduyla Giderilmesi
Sapanca Lake Basın Water Pollution From Highway and Railway Detection and Method of Wetlands With Rainwater

Abdullah Uzun [1] , Rüstem Keleş [2] , İbrahim Bal [3]

303 541

Trafik, çevre kirliliğine neden olan en önemli faktörler arasında yer alır. Otoyollara yakın su kaynaklarının kirlilik oranı/riski her geçen gün artmakta ve kullanılabilir su kaynaklarının küresel ısınma, çevre kirliliği gibi sebeplerle giderek azalmaktadır. Bundan dolayı eldeki mevcut kaynakların korunması hayati önem arz etmektedir. Bu koruma çalışmaları arazide ölçüm yapılarak, izleme çalışmalarıyla ele alınmaktadır.Sakarya şehrinde içme suyu ihtiyacının %90'ı Sapanca Gölünden karşılanmaktadır. Gölün iki yakasından geçen otoyolları ve güney kısmından geçen demir yolundan kaynaklanan drenaj suları gölü olumsuz etki etmektedir. Bu çalışmada, öncelikle yağışların etkisi ile oluşan kirlilik oranlarını tespit edilmiştir. Bu tespitlere göre kirliliğin giderilmesi için yağmur suyu sulak alan metodu kullanılmıştır.
Traffic is one of the important factors that cause environmental pollution. Traffic density is increasing with each passing day. With this intensity pollution of water sources close to motorways, the dirtiness of rate / risk is increasing with each passing day. Therefore, the protection of the available resources is of vital importance. For this purpose, the protection of drinking w ater supplies, studies in environmental protection work is rapidly increasing in recent years. These studies made in the field of measurement, monitoring and implementation efforts / legislation and the relevant studies are discussed. The drinking water of 90% needs are met from Sapanca Lake in the city of Sakarya. The southern part of the highways and railways, which both sides of the lake from the drainage waters of the lake has a negative effect. In this study, the pollution detection and elimina te in Rain water, wetlands method was used.
  • ETC/ACC 2005, Air Emissions Spreadsheet for Indicators 2004. Copenhagen, Denmark.
  • Saija, S., et al., 2000. Atmospheric emissions emission factors for the Italian automotive fleet.
  • Technical Report-Serie Stato dell’Ambiente 12/ 2000,
  • Protection Agency), Rome, July 2000 Environmental
  • R. Bellasio, R. Bianconi, G. Corda, P. Cucca, Emission inventory for the road transport sector in Sardinia (Italy), Atmospheric Environment 41 (2007) 677–691
  • Jose´ Marı´a Baldasano a, Leonor Patricia Gu¨ ereca , Eugeni Lo´ pez , Santiago Gasso´, Pedro Jimenez-Guerrero, Development of a high-resolution (1 km _ 1 km, 1 h) emission model for Spain: The High-Elective Resolution Modelling Atmospheric Environment 42 (2008) 7215– 7233 System (HERMES),
  • Türkan İ.,” İzmir İl Merkezi ve Çevre Yolları Kenarında Yetişen Bitkilerde Kurşun, Çinko ve Kadmiyum Kirlenmesinin Araştırılması” , Doğa Bilim Dergisi, Tr. Bio. D., 10, 1, 116-125. (1986)
Birincil Dil tr
Konular
Dergi Bölümü Makaleler
Yazarlar

Yazar: Abdullah Uzun

Yazar: Rüstem Keleş

Yazar: İbrahim Bal

Bibtex @ { apjes29235, journal = {Akademik Platform Mühendislik ve Fen Bilimleri Dergisi}, issn = {}, eissn = {2147-4575}, address = {Akademik Platform}, year = {2014}, volume = {2}, pages = {9 - 15}, doi = {10.5505/apjes.2014.58076}, title = {Sapanca Gölü İçme Suyu Havzasında Otoyol Ve Demiryolundan Kaynaklanan Kirliliğin Yağmur Suyu Sulak Alan Metoduyla Giderilmesi}, key = {cite}, author = {Bal, İbrahim and Keleş, Rüstem and Uzun, Abdullah} }
APA Uzun, A , Keleş, R , Bal, İ . (2014). Sapanca Gölü İçme Suyu Havzasında Otoyol Ve Demiryolundan Kaynaklanan Kirliliğin Yağmur Suyu Sulak Alan Metoduyla Giderilmesi. Akademik Platform Mühendislik ve Fen Bilimleri Dergisi, 2 (1), 9-15. DOI: 10.5505/apjes.2014.58076
MLA Uzun, A , Keleş, R , Bal, İ . "Sapanca Gölü İçme Suyu Havzasında Otoyol Ve Demiryolundan Kaynaklanan Kirliliğin Yağmur Suyu Sulak Alan Metoduyla Giderilmesi". Akademik Platform Mühendislik ve Fen Bilimleri Dergisi 2 (2014): 9-15 <http://dergipark.gov.tr/apjes/issue/2196/29235>
Chicago Uzun, A , Keleş, R , Bal, İ . "Sapanca Gölü İçme Suyu Havzasında Otoyol Ve Demiryolundan Kaynaklanan Kirliliğin Yağmur Suyu Sulak Alan Metoduyla Giderilmesi". Akademik Platform Mühendislik ve Fen Bilimleri Dergisi 2 (2014): 9-15
RIS TY - JOUR T1 - Sapanca Gölü İçme Suyu Havzasında Otoyol Ve Demiryolundan Kaynaklanan Kirliliğin Yağmur Suyu Sulak Alan Metoduyla Giderilmesi AU - Abdullah Uzun , Rüstem Keleş , İbrahim Bal Y1 - 2014 PY - 2014 N1 - doi: 10.5505/apjes.2014.58076 DO - 10.5505/apjes.2014.58076 T2 - Akademik Platform Mühendislik ve Fen Bilimleri Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 9 EP - 15 VL - 2 IS - 1 SN - -2147-4575 M3 - doi: 10.5505/apjes.2014.58076 UR - http://dx.doi.org/10.5505/apjes.2014.58076 Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Akademik Platform Mühendislik ve Fen Bilimleri Dergisi Sapanca Gölü İçme Suyu Havzasında Otoyol Ve Demiryolundan Kaynaklanan Kirliliğin Yağmur Suyu Sulak Alan Metoduyla Giderilmesi %A Abdullah Uzun , Rüstem Keleş , İbrahim Bal %T Sapanca Gölü İçme Suyu Havzasında Otoyol Ve Demiryolundan Kaynaklanan Kirliliğin Yağmur Suyu Sulak Alan Metoduyla Giderilmesi %D 2014 %J Akademik Platform Mühendislik ve Fen Bilimleri Dergisi %P -2147-4575 %V 2 %N 1 %R doi: 10.5505/apjes.2014.58076 %U 10.5505/apjes.2014.58076
ISNAD Uzun, Abdullah , Keleş, Rüstem , Bal, İbrahim . "Sapanca Gölü İçme Suyu Havzasında Otoyol Ve Demiryolundan Kaynaklanan Kirliliğin Yağmur Suyu Sulak Alan Metoduyla Giderilmesi". Akademik Platform Mühendislik ve Fen Bilimleri Dergisi 2 / 1 (Nisan 2014): 9-15. http://dx.doi.org/10.5505/apjes.2014.58076