Following the co-design experience; Hasan Kalyoncu University, Department of Physical Therapy and Rehabilitation, Education and Application Building Design Process
Birlikte Tasarım Deneyiminin Ardından; HKÜ Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Bölümü Eğitim ve Uygulama Binası Tasarım Süreci

Tülay Karadayı Yenice [1]

81 197

The aim of this study is to make a process evaluation through architectural project that is produced with the co-designing approach, on Hasan Kalyoncu University Physical Therapy and Rehabilitation Department, education and implementation Building. As known, design is often a complex process, with topics that often address different disciplines. The success of the design depends on the accuracy of the predictions. Users' demands and past experiences can play a key role in increasing the accuracy of decisions. The role of this role can be enhanced especially in the buildings that will serve on more specific topics. In this study, decision making mechanism is developed by bringing together different actors in architectural design and building production process. This process can be quite challenging and laborious but it produces solutions from the start to possible problems that may arise after the completion of the design process. In this respect, it contributes to the production of more economically and more functional buildings. It is considered that the research will contribute to the process design in architectural design and implementation projects to be done on similar subjects.

Bu çalışmanın amacı birlikte tasarım yaklaşımı ile üretilen Hasan Kalyoncu Üniversitesi, Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Bölümü, Eğitim ve Uygulama binası projesi üzerinden bir süreç değerlendirmesi yapmaktır. Bilindiği üzere tasarım çoğu zaman farklı disiplinlerin ilgilendiren konularıyla oldukça karmaşık bir süreçtir. Tasarımın başarısı geleceğe dönük kararların doğruluk payına bağlı olarak artmaktadır. Kararların doğruluk payının arttırılmasında kullanıcıların talep ve geçmişteki deneyimleri anahtar bir rol oynayabilmektedir. Bu rolün önemi özellikle daha spesifik konularda hizmet verecek binalarda daha artabilmektedir. Bu çalışmada mimari tasarım ve yapı üretim sürecinde farklı aktörleri bir araya getirerek birlikte karar alma mekanizması geliştirilmektedir. Bu süreç oldukça zor ve zahmetli olmakla birlikte, tasarım sürecinin tamamlanmasının ardından ortaya çıkabilecek olası sorunlara baştan çözüm üretmesi açısından daha ekonomik ve daha işlevsel bina üretimine katkıda bulunmaktadır. Araştırmanın benzer konular üzerinde yapılacak mimari tasarım ve uygulama projelerinde süreç tasarımına katkıda bulunacağı düşünülmektedir.

  • Bayazıt, N. (1994). Endüstri ürünlerinde ve mimarlıkta tasarlama metodlarına giriş. İstanbul : Literatür Yayıncılık.
  • İzgi, U. (1999). Mimarlıkta Süreç, Kavramlar-İlişkiler. 1. İstanbul: Yem Yayınları.
  • Ketizmen, Önal G. (2011). Yaratıcılık ve kültürel bağlamda mimari tasarım süreci. Uludağ Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Dergisi, 16(1), 155-162.
  • Lawson, B. (1990). How Designers Think. Boston : Butterworth Architecture Press.
Birincil Dil tr
Konular Sosyal ve Beşeri Bilimler
Dergi Bölümü Makaleler
Yazarlar

Yazar: Tülay Karadayı Yenice (Sorumlu Yazar)
Kurum: Hasan Kalyoncu Üniversitesi, Güzel Sanatlar ve Mimarlık Fakültesi, Mimarlık Bölümü, Şahinbey, Gaziantep.
Ülke: Turkey


Bibtex @araştırma makalesi { artium388342, journal = {Artium}, issn = {2147-6683}, address = {Hasan Kalyoncu Üniversitesi}, year = {}, volume = {6}, pages = {9 - 16}, doi = {}, title = {Birlikte Tasarım Deneyiminin Ardından; HKÜ Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Bölümü Eğitim ve Uygulama Binası Tasarım Süreci}, key = {cite}, author = {Karadayı Yenice, Tülay} }
APA Karadayı Yenice, T . (). Birlikte Tasarım Deneyiminin Ardından; HKÜ Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Bölümü Eğitim ve Uygulama Binası Tasarım Süreci. Artium, 6 (1), 9-16. Retrieved from http://dergipark.gov.tr/artium/issue/35138/388342
MLA Karadayı Yenice, T . "Birlikte Tasarım Deneyiminin Ardından; HKÜ Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Bölümü Eğitim ve Uygulama Binası Tasarım Süreci". Artium 6 (): 9-16 <http://dergipark.gov.tr/artium/issue/35138/388342>
Chicago Karadayı Yenice, T . "Birlikte Tasarım Deneyiminin Ardından; HKÜ Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Bölümü Eğitim ve Uygulama Binası Tasarım Süreci". Artium 6 (): 9-16
RIS TY - JOUR T1 - Birlikte Tasarım Deneyiminin Ardından; HKÜ Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Bölümü Eğitim ve Uygulama Binası Tasarım Süreci AU - Tülay Karadayı Yenice Y1 - 2018 PY - 2018 N1 - DO - T2 - Artium JF - Journal JO - JOR SP - 9 EP - 16 VL - 6 IS - 1 SN - 2147-6683- M3 - UR - Y2 - 2018 ER -
EndNote %0 Artium Birlikte Tasarım Deneyiminin Ardından; HKÜ Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Bölümü Eğitim ve Uygulama Binası Tasarım Süreci %A Tülay Karadayı Yenice %T Birlikte Tasarım Deneyiminin Ardından; HKÜ Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Bölümü Eğitim ve Uygulama Binası Tasarım Süreci %D 2018 %J Artium %P 2147-6683- %V 6 %N 1 %R %U
ISNAD Karadayı Yenice, Tülay . "Birlikte Tasarım Deneyiminin Ardından; HKÜ Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Bölümü Eğitim ve Uygulama Binası Tasarım Süreci". Artium 6 / 1 9-16.