Yıl 2019, Cilt 6, Sayı 1, Sayfalar 34 - 54 2019-01-30

TÜKETİCİLERİN GSM OPERATÖRÜ MARKALARINA YÖNELİK KAÇINMA DAVRANIŞLARI

Bulut DÜLEK [1] , Yavuz CÖMERT [2]

11 45

Tüketim karşıtlığının spesifik bir türü olarak karşımıza çıkan marka kaçınması, tüketicilerin belli bir markayı kasıtlı olarak terk etmesine veya ondan uzaklaşmak istemesine yönelik davranış olarak ifade edilmektedir.  Bu araştırmanın konusu tüketicilerin GSM operatörü markalarına yönelik kaçınma davranışlarının analizi olarak belirlenmiştir. Bu çalışma ile tüketicilerin bir markadan neden kaçındıkları, kaçınma davranışında etkili olan faktörlerin ne olduğu ve kaçınma davranışlarının hangi boyutlarda olduğu sorularına cevap bulunmaya çalışılmıştır. Araştırma amacı doğrultusunda oluşturulan araştırma modeli ve kurulan hipotezler yapısal eşitlik modellemesi ile test edilmiştir. Araştırmanın örneklem büyüklüğü 655 olarak belirlenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre marka kaçınması boyutlarının tüketicilerin satın almayı bırakma, olumsuz ağızdan ağıza iletişim ve online şikayet davranışları üzerinde genel olarak etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

Tüketim Karşıtlığı, Marka Kaçınması, Olumsuz Ağızdan Ağıza İletişim
  • Hegner, S., M., M.Fetscherin, M. Delzen(2017), "Determinants and Outcomes of Brand Hate," Journal of Product & Brand Management 26.1: 13-25.
  • Kaplan, M.D. D. Atik, N. Gürkaynak(2011), “Sanal Topluluklarda Marka Kaçınması Davranışı”, İktisat İşletme ve Finans Dergisi, 26(300), 93-120.
  • Lee, M.S., J. Motion, D. Conroy, (2009), “Anti-Consumption and Brand Avoidance”, Journal of Business Research, 62(2), 169-180.
Birincil Dil tr
Konular Sosyal
Dergi Bölümü Makaleler
Yazarlar

Orcid: 0000-0002-7241-8559
Yazar: Bulut DÜLEK (Sorumlu Yazar)
Kurum: VAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ
Ülke: Turkey


Yazar: Yavuz CÖMERT
Kurum: İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ

Bibtex @araştırma makalesi { asead512022, journal = {Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi}, issn = {}, eissn = {2148-9963}, address = {İrfan TÜRKOĞLU}, year = {2019}, volume = {6}, pages = {34 - 54}, doi = {}, title = {TÜKETİCİLERİN GSM OPERATÖRÜ MARKALARINA YÖNELİK KAÇINMA DAVRANIŞLARI}, key = {cite}, author = {DÜLEK, Bulut and CÖMERT, Yavuz} }
APA DÜLEK, B , CÖMERT, Y . (2019). TÜKETİCİLERİN GSM OPERATÖRÜ MARKALARINA YÖNELİK KAÇINMA DAVRANIŞLARI. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 6 (1), 34-54. Retrieved from http://dergipark.gov.tr/asead/issue/42912/512022
MLA DÜLEK, B , CÖMERT, Y . "TÜKETİCİLERİN GSM OPERATÖRÜ MARKALARINA YÖNELİK KAÇINMA DAVRANIŞLARI". Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi 6 (2019): 34-54 <http://dergipark.gov.tr/asead/issue/42912/512022>
Chicago DÜLEK, B , CÖMERT, Y . "TÜKETİCİLERİN GSM OPERATÖRÜ MARKALARINA YÖNELİK KAÇINMA DAVRANIŞLARI". Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi 6 (2019): 34-54
RIS TY - JOUR T1 - TÜKETİCİLERİN GSM OPERATÖRÜ MARKALARINA YÖNELİK KAÇINMA DAVRANIŞLARI AU - Bulut DÜLEK , Yavuz CÖMERT Y1 - 2019 PY - 2019 N1 - DO - T2 - Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 34 EP - 54 VL - 6 IS - 1 SN - -2148-9963 M3 - UR - Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi TÜKETİCİLERİN GSM OPERATÖRÜ MARKALARINA YÖNELİK KAÇINMA DAVRANIŞLARI %A Bulut DÜLEK , Yavuz CÖMERT %T TÜKETİCİLERİN GSM OPERATÖRÜ MARKALARINA YÖNELİK KAÇINMA DAVRANIŞLARI %D 2019 %J Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi %P -2148-9963 %V 6 %N 1 %R %U
ISNAD DÜLEK, Bulut , CÖMERT, Yavuz . "TÜKETİCİLERİN GSM OPERATÖRÜ MARKALARINA YÖNELİK KAÇINMA DAVRANIŞLARI". Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi 6 / 1 (Ocak 2019): 34-54.