Year 2018, Volume 4, Issue 3, Pages 142 - 153 2018-07-31

Açık ve uzaktan öğrenmede blokzincir teknolojisinin kullanımı

Hakan YILDIRIM [1]

139 256

Sanayi devriminden sonra bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişim, dördüncü sanayi devrimi ile günümüzde hızla devam etmektedir. Dördüncü sanayi devriminin bir parçası olarak gösterilen blokzincir teknolojisi; başta ekonomi, hukuk ve ticaret gibi alanlar olmak üzere bir çok farklı alanda yenilikçi ve mevcut sistemleri yıkıcı etkiler yaratabilecek bir bilişim teknolojisi olarak tanımlanabilir. Blokzincir teknolojisi barındırdığı potansiyel sayesinde eğitim alanında da kullanımı gündeme gelmiştir. Blokzincir teknolojisi, açık ve uzaktan öğrenme alanında geçmiş öğrenmelerin tanınması, kitlesel açık dersler, kampüs içi uygulamalar, öğrenme yönetim sistemleri gibi bilişim alt yapısı gerektiren çalışma alanlarına ve eğitim yönetiminde güven esasına dayalı alanlara uygulanabilir. Buna ek olarak; blokzincir teknolojisi nesnelerin interneti, artırılmış gerçeklik ve yapay zeka uygulamalarını açık ve uzaktan öğrenme alanına kolay entegre edilmesine yardımcı olabilir. Bu çalışmada, önce blokzincir teknolojisinin özellikleri ve sağladığı avantajlar anlatılacak, ardından blokzincir teknolojisinin kullanıldığı yenilikçi uygulamalar ve eğitim için blokzincir teknolojisinin potansiyeli alanyazın ile güçlü ve sınırlı yönleri tartışılacaktır. Ayrıca, bu çalışmanın blokzincir teknolojisinin eğitimde uygulamaları üzerine çalışmak isteyen açık ve uzaktan öğrenme araştırmacılarına da yol gösterici nitelik taşıyacağı düşünülmektedir.

Açık ve uzaktan öğrenme, blokzincir teknolojisi, eğitimde blokzincir uygulamaları
  • Chen, G., Xu, B., Lu, M., & Chen, N.-S. (2018). Exploring blockchain technology and its potential applications for education. Smart Learning Environments, 5(1), 1. https://doi.org/10.1186/s40561-017-0050-x
  • Çarkacıoğlu, A. (2016). Kripto-Para Bitcoin. Sermaye Piyasası Kurulu Araştırma Dairesi. http://www.spk.gov.tr/SiteApps/Yayin/YayinGoster/1130 adresinden 2 Nisan 2018 tarihinde erişilmiştir.
  • Ducas, E., & Wilner, A. (2017). The security and financial implications of blockchain technologies: Regulating emerging technologies in Canada. International Journal, 72(4), 538–562. https://doi.org/10.1177/0020702017741909
  • Dünya Ekonomik Forumu (2017) Blokzincirin Potansiyelini Fark Etmek, http://www3.weforum.org/docs/WEF_Realizing_Potential_Blockchain.pdf adresinden 5 Mayıs 2018 tarihinde erişilmiştir.
  • Grech, A., & Camilleri, A. F. (2017). Blockchain in Education. https://doi.org/10.2760/60649 Jirgensons, M., & Kapenieks, J. (2018). Blockchain and the Future of Digital Learning Credential Assessment and Management. Journal of Teacher Education for Sustainability, 20(1), 145– 156. https://doi.org/10.2478/jtes-2018-0009
  • Kuvshinov, K., Nikiforov, I., Mostovoy, J., & Mukhutdinov, D. (2018). Disciplina : Blockchain for Education, 1–17. https://disciplina.io/yellowpaper.pdf adresinden 3 Haziran 2018 tarihinde erişildi.
  • Nakamoto, S. (2008). Bitcoin: A Peer-to-Peer Electronic Cash System. www.bitcoin.org. https://doi.org/10.1007/s10838-008-9062-0
  • Reid, F., & Harrigan, M. (2013). An analysis of anonymity in the bitcoin system. Security and Privacy in Social Networks, 197–223. https://doi.org/10.1007/978-1-4614-4139-7_10
  • Sharples, M., Adams, A., Alozie, N., Ferguson, R., Fitzgerald, E., Gaved, M., … Yarnall, L. (2016). Innovating pedagogy 2015. Innovating Pedagogy 2016? https://doi.org/10.2791/83258
  • Sharples, M., & Domingue, J. (2016). The Blockchain and Kudos: A Distributed System for Educational Record, Reputation and Reward. In T. Verbert, K.; Sharples, M. and Klobuˇcar (Ed.), Adaptive and Adaptable Learning: Proceedings of 11th European Conference on Technology Enhanced Learning (Vol. 490–496). https://doi.org/10.1007/978-3-319-45153- 4
  • Swan, M. (2015). Blockchain: Blueprint for a New Economy. O'Reilly Media, Inc. AUAd 2018, Cilt 4, Sayı 3, 142-153 Yıldırım 152
  • Turkanović, M., Hölbl, M., Košič, K., Heričko, M., & Kamišalić, A. (2018). EduCTX: A blockchain-based higher education credit platform. IEEE Access, 6, 5112–5127. https://doi.org/10.1109/ACCESS.2018.2789929
  • TÜBİTAK BİLGEM (2018) http://blockchain.bilgem.tubitak.gov.tr/bc-calistay/bclabs.html adresinden 1 Temmuz 2018 tarihinde erişilmiştir.
  • Zhang, K., & Jacobsen, H. (2018). Towards Dependable, Scalable, and Pervasive Distributed Ledgers with Blockchains, ICDCS.
Primary Language tr
Subjects Social
Journal Section Articles
Authors

Author: Hakan YILDIRIM (Primary Author)

Bibtex @review { auad476946, journal = {Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi}, issn = {2149-2360}, address = {Anadolu University}, year = {2018}, volume = {4}, pages = {142 - 153}, doi = {}, title = {Açık ve uzaktan öğrenmede blokzincir teknolojisinin kullanımı}, key = {cite}, author = {YILDIRIM, Hakan} }
APA YILDIRIM, H . (2018). Açık ve uzaktan öğrenmede blokzincir teknolojisinin kullanımı. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 4 (3), 142-153. Retrieved from http://dergipark.gov.tr/auad/issue/40068/476946
MLA YILDIRIM, H . "Açık ve uzaktan öğrenmede blokzincir teknolojisinin kullanımı". Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi 4 (2018): 142-153 <http://dergipark.gov.tr/auad/issue/40068/476946>
Chicago YILDIRIM, H . "Açık ve uzaktan öğrenmede blokzincir teknolojisinin kullanımı". Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi 4 (2018): 142-153
RIS TY - JOUR T1 - Açık ve uzaktan öğrenmede blokzincir teknolojisinin kullanımı AU - Hakan YILDIRIM Y1 - 2018 PY - 2018 N1 - DO - T2 - Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 142 EP - 153 VL - 4 IS - 3 SN - 2149-2360- M3 - UR - Y2 - 2018 ER -
EndNote %0 Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi Açık ve uzaktan öğrenmede blokzincir teknolojisinin kullanımı %A Hakan YILDIRIM %T Açık ve uzaktan öğrenmede blokzincir teknolojisinin kullanımı %D 2018 %J Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi %P 2149-2360- %V 4 %N 3 %R %U
ISNAD YILDIRIM, Hakan . "Açık ve uzaktan öğrenmede blokzincir teknolojisinin kullanımı". Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi 4 / 3 (July 2018): 142-153.