Year 2019, Volume 7, Issue 16, Pages 814 - 835 2019-03-24

KÜLTÜREL MİRAS OLARAK KAN SEMBOLÜ

YASEMİN OĞUZ GÜNER [1]

14 28

Bir toplumun tarihi, inançları gelenek ve göreneklerinin birikimleri o topluma ait kültürel belleğini ya da diğer değişle toplumsal hafızasını oluşturur. Kültürel miras, paylaşılan bir bağ, bir topluluğa ait olma anlamına gelir. Tarihimizi ve kimliğimizi; geçmişle, günümüzle ve gelecekle olan bağımızı temsil eder. Bir toplum içinde nesilden nesile geçen gelenekler, sözlü tarih, performans sanatları, toplumdaki uygulamalar, geleneksel zanaatkarlık, tasvirler, törenler vb soyut kültürel miras olarak değerlendirilir. Resim, heykel, baskı gibi insan yetenekleriyle somut olarak ortaya çıkarılmış eserler ile birlikte toplumun kodlarını taşıyan kültürel mirası oluşturmaktadırlar. Soyut ve somut olarak yeteneklerin kanla genetik yolla taşınarak bireyin içinde yaşadığı toplumla harmanlanarak oluşan kültürel miras konusunda kan sembolünün anlam ve kullanım alanları araştırılmıştır. İnsanoğlu, yaşadığı kültürel ortamdan etkilenerek bazı ilk anlamın yanı sıra sembolik anlamları da kullanmışlardır. Kan, birçok akademik çalışmada kültürel bağlam içerisinde ele alınması gereken bir unsur olarak özellikle insani duyguların kan sembolizmi ile ilişki kullanılması bu sembolün psikolojik boyutunu da ortaya çıkardığı görülmüştür. Kan sembolizminde psikolojik faktörlerin önemi kadar sosyolojik ve dinî faktörlerden bağımsız olmayıp onlarla iş birliği içindedir. Kana yüklenen sembolik anlamlar başta korunma ve arınma olmak üzere bereketi artırma, minnettarlık gösterme, büyü yaparken, ölülerle iletişim aracı olarak ve kötü ruhları kovmak için kullanılmıştır. Farklı kültürlerde Kan sembolizminin kutsallaştırma amaçlı kullanımının benzerlikleri görülmüştür
: Kültürel Miras, Toplumsal Bellek, Sembol, Kan Sembolü
  • .
Primary Language tr
Subjects
Journal Section Articles
Authors

Author: YASEMİN OĞUZ GÜNER

Bibtex @research article { avrasyad543717, journal = {Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi}, issn = {2147-2610}, address = {Ayla KAŞOĞLU}, year = {2019}, volume = {7}, pages = {814 - 835}, doi = {10.33692/avrasyad.543717}, title = {KÜLTÜREL MİRAS OLARAK KAN SEMBOLÜ}, key = {cite}, author = {OĞUZ GÜNER, YASEMİN} }
APA OĞUZ GÜNER, Y . (2019). KÜLTÜREL MİRAS OLARAK KAN SEMBOLÜ. Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 7 (16), 814-835. DOI: 10.33692/avrasyad.543717
MLA OĞUZ GÜNER, Y . "KÜLTÜREL MİRAS OLARAK KAN SEMBOLÜ". Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi 7 (2019): 814-835 <http://dergipark.gov.tr/avrasyad/issue/44101/543717>
Chicago OĞUZ GÜNER, Y . "KÜLTÜREL MİRAS OLARAK KAN SEMBOLÜ". Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi 7 (2019): 814-835
RIS TY - JOUR T1 - KÜLTÜREL MİRAS OLARAK KAN SEMBOLÜ AU - YASEMİN OĞUZ GÜNER Y1 - 2019 PY - 2019 N1 - doi: 10.33692/avrasyad.543717 DO - 10.33692/avrasyad.543717 T2 - Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 814 EP - 835 VL - 7 IS - 16 SN - 2147-2610- M3 - doi: 10.33692/avrasyad.543717 UR - https://doi.org/10.33692/avrasyad.543717 Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi KÜLTÜREL MİRAS OLARAK KAN SEMBOLÜ %A YASEMİN OĞUZ GÜNER %T KÜLTÜREL MİRAS OLARAK KAN SEMBOLÜ %D 2019 %J Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi %P 2147-2610- %V 7 %N 16 %R doi: 10.33692/avrasyad.543717 %U 10.33692/avrasyad.543717
ISNAD OĞUZ GÜNER, YASEMİN . "KÜLTÜREL MİRAS OLARAK KAN SEMBOLÜ". Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi 7 / 16 (March 2019): 814-835. https://doi.org/10.33692/avrasyad.543717