Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi
Cover Image
e-ISSN 1307-6086 | Period Annually | Founded: 2015 | Publisher Balıkesir University |

Necatibey Faculty of Education, Electronic Journal of Science and Mathematics Education is an international  on-line, refereed science and mathematics education journal that is published at least two issues in a year. 

Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi

e-ISSN 1307-6086 | Period Annually | Founded: 2015 | Publisher Balıkesir University |
Cover Image

100.182

123.141

Necatibey Faculty of Education, Electronic Journal of Science and Mathematics Education is an international  on-line, refereed science and mathematics education journal that is published at least two issues in a year. 

Volume 12 Issue 2 Last Issue
Volume 12 - Issue 2 - Dec 2019
  1. Erken Çocukluk Döneminde Matematiksel Deneyimlerin İncelenmesinde Kuramsal Bir Çerçeve: Sosyomatematiksel Niş
    Pages 1 - 30
    Mustafa KALE, İmray NUR, Durmuş ASLAN
  2. Geogebra’nın Öğrencilerin Matematikteki Akademik Başarılarına Etkisi Üzerine Bir Meta-Analiz
    Pages 31 - 59
    Ayşe KAYA, Mehmet Fatih ÖÇAL
  3. Sorgulayıcı Soruların Öğrenciler Üzerindeki Etkisi
    Pages 60 - 80
    Fatma CUMHUR
  4. Matematik Öğretiminde Teknoloji Kullanımının 6. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Okuryazarlığına Etkisi
    Pages 81 - 101
    Melda KÖYSÜREN, Devrim ÜZEL
  5. Matematik Öğretmenlerinin Matematiksel Modelleme Yöntemine Yönelik Etkinlik Oluşturma ve Uygulama Süreçlerinin İncelenmesi
    Pages 102 - 135
    Duygu SAGIROĞLU, İlhan KARATAŞ
  6. Matematik Öğretmen Adaylarının Sayılabilirlik Kavramına Yönelik İspat Şemalarının İncelenmesi
    Pages 136 - 166
    Ozan PALA, Serkan NARLI
  7. Yazma Etkinliklerinin 8. Sınıf Öğrencilerinin Başarılarına ve Geometriye Yönelik Öz-Yeterliklerine Etkisi
    Pages 167 - 198
    Emine Gaye ÇONTAY, Asuman DUATEPE-PAKSU
  8. Lise 4. Sınıf Öğrencilerinin Geometri Konularındaki Cebirsel Düşünme Süreçlerinin İncelenmesi
    Pages 199 - 227
    Ercan ATASOY, Demet BARAN BULUT
  9. Bilgisayar Destekli Gerçekçi Matematik Eğitimi Yaklaşımının Etkililiği Üzerine Deneysel Bir Çalışma
    Pages 228 - 253
    Kemal ALTIPARMAK, Bayram ÇİFTÇİ
  10. Ekstremum ve Dönüm Noktaları Kavramlarındaki Hataların Düzeltilmesinde GeoGebra Kullanımı
    Pages 254 - 275
    Derya KARAKUŞ, Alper Cihan KONYALIOĞLU
  11. Farklı Düzeyde Sayı Duyusu Becerisine Sahip İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarına İlişkin Durum Çalışması
    Pages 276 - 305
    Özge DAYI, Mehmet Ali KANDEMİR
  12. Fen Bilimleri Dersinde Dijital Hikaye Hazırlamanın Ders Başarısı Düşük ve Bilgisayarla Fazla Vakit Geçiren Öğrenciler Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi
    Pages 306 - 335
    Emel ULUM, Feride ERCAN YALMAN
  13. Biyoloji Öğretmenlerinin Biyolojide Açık Alan Çalışmalarına İlişkin Görüşleri
    Pages 336 - 349
    Esra ÇAKIRLAR ALTUNTAŞ, Salih Levent TURAN
  14. Türkiye’de Fen Eğitiminde Günlük Yaşamla İlişkilendirme Konusunda Yapılan Çalışmaların Tematik Analizi
    Pages 350 - 381
    Ümmühan ORMANCI, Salih ÇEPNİ
  15. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Yapılandırılmış, Yarı-Yapılandırılmış ve Yapılandırılmamış Üç Boyutlu Modelleme Süreçlerine İlişkin Görüşleri
    Pages 382 - 414
    Eda DEMİRHAN, Fatma ŞAHİN
  16. Fen Ders Kitaplarındaki Analojilerin İncelenmesi ve Fen Öğreticilerinin Analojilerin Etkin Kullanımına İlişkin Görüşleri
    Pages 415 - 453
    Mustafa HIDIR, Nilüfer DİDİŞ KÖRHASAN
  17. Ortaokul Öğretmenlerinin PISA Araştırmasına İlişkin Görüşleri: Bir Örnek Olay Çalışması
    Pages 454 - 486
    Hasan ÖZCAN, Selçuk ARIK
  18. Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Derslerinde STEM Odaklı Etkinlikler Gerçekleştirmek Üzere Geliştirdikleri Problem Durumlarının İncelenmesi
    Pages 487 - 507
    Esra BOZKURT ALTAN, Yasemin HACIOĞLU
  19. Beşinci Sınıf Fen Bilimleri Öğretim Programının Değerlendirilmesi
    Pages 508 - 537
    Mecit ASLAN, Rezzan Zeliha ERDEN
  20. Dönüşümsel Öğrenme Modelinin 6. Sınıf Fen Bilimleri Dersinde Öğrencilerin Eleştirel Düşünme Eğilimlerine ve Bilişötesi Farkındalıklarına Etkisi
    Pages 538 - 571
    Sevda KOÇ AKRAN, Ekrem EPÇAÇAN
  21. Ortaokul Öğrencilerinin Kavramsal Öğrenmede Zihinsel Durumlarının Belirlenmesi: Ölçek Geliştirme Çalışması
    Pages 572 - 593
    Aysel KOCAKÜLAH, Nalan USLU
  22. Kavram Haritaları Kullanımının Öğrencilerin Başarı, Mantıksal Düşünme Becerisi ve Fen Bilimlerine Yönelik Tutumlarına Etkisi
    Pages 594 - 619
    Filiz KARA, Nilay KEFELİ
  23. Fen Öğrenme Progresyonları Üzerine Bir İnceleme
    Pages 620 - 648
    Nazlı Ruya TAŞKIN, Sami ÖZGÜR
  24. Öğretmen Adaylarının Kavramsal Anlamalarının iki Kavram Haritası Puanlama Yöntemi ile İncelenmesi
    Pages 649 - 672
    Şenol ŞEN, Ayhan YILMAZ
  25. 9. Sınıf Fizik-Kimya-Biyoloji Öğretmenlerinin Fen Eğitimi Ders Sürecinde Karşılaştıkları Sorunlara Yönelik Bir Durum Çalışması
    Pages 673 - 697
    Pelin METE
  26. Deneyimli Kimya Öğretmenlerinin Alan Eğitimi Bilgisi Temelinde Ölçme Bilgilerinin Fiziksel-Kimyasal Değişimler Konusu Kapsamında Belirlenmesi
    Pages 698 - 726
    Ayşe Zeynep ŞEN, Canan NAKİBOĞLU
  27. Yaratıcı Problem Çözme Sürecini Değerlendirme Ölçeği: Türkçe’ ye Uyarlama Çalışması
    Pages 727 - 738
    Jale İPEK, Gönül ALTAY, Cansu ALTUNSABAN, Mert ADSAY, Hayrünnisa ERGİN
  28. Sınıf Öğretmenlerinin Sınıf Yönetim Becerileri ve Teknoloji Kullanımları Arasındaki İlişki
    Pages 739 - 771
    Ahmet Melih GÜNEŞ, Bekir BULUÇ
  29. İlkokul Öğretmenlerinin Örgütsel Bağlılıklarına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi
    Pages 772 - 797
    Özlem GÜL, Mehmet Akif ERDENER