Cilt 6, Sayı 2, Sayfalar 427 - 446 2017-06-30

Bu çalışmanın amacı değer öğretiminde önemli bir yeri olan sınıf öğretmenlerinin zihin haritalarını incelemek ve değer algılarını ortaya çıkarmaktır. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden biri olan fenomonolojik yaklaşım kullanılmıştır. Araştırma, 2016-2017 yılında Isparta il merkezinde görev yapan 15 sınıf öğretmeni ile yapılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Bu araştırmanın güvenirliği Miles ve Huberman formülü ile tespit edilmiş ve %95 oranında bir uzlaşma sağlanmıştır. Elde edilen veriler nitel araştırma tekniklerinde çok kullanılan betimsel analiz ve içerik analizi tekniğiyle çözümlenmiştir. Sonuç olarak bu araştırma göstermiştir ki öğretmenler mutlu, huzurlu ve düzgün karakterli bir bireyin sahip olması gereken değerlerin farkındadırlar fakat bunun için bireyleri ve toplumları arkalarından sürükleyecek bir güce ve değer eğitimi konusunda önemli bir yere sahip olduklarının farkında değillerdir
Zihin haritası,Değer eğitimi,Değer,Öğretmen
  • Acat, M. B. ve Aslan, M.(2012). Yeni Bir Değer Sınıflaması ve Bu Sınıflamaya Bağlı Olarak Öğrencilere Kazandırılması Gereken Değerler, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri (KUYEB), 12(2), 1460-1474.
  • Ada, S., Baysal, Z. N ve Korucu, S. (2005). Sınıf öğretmenlerinin sınıf içi olumsuz davranışlara gösterdikleri tepkilerin karakter eğitimi ve 2005 ilköğretim programı açısından değerlendirilmesi. Değerler Eğitimi Dergisi, 3(10), 7-18.
  • Akbaş, O.(2004). Türk Milli Eğitim Sisteminin Duyuşsal Amaçlarının İlköğretim II. Kademedeki Gerçekleşme Derecesinin Değerlendirilmesi, (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Akbaş, O. (2015). Sosyal bilgilerde değerler ve öğretimi. B. Tay, & A. Öcal (Ed.) içinde, Özel öğretim yöntemleriyle sosyal bilgiler öğretimi (s. 343-370). Ankara: PegemA.
  • Arslan, A. (2012). Felsefeye giriş. Ankara: Adres.
  • Ateş, F. (2013). İlkokul ve ortaokul öğretmenlerinin değerler eğitimi ve uygulamalarına yönelik görüşleri üzerine nitel bir araştırma. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), Yeditepe Üniversitesi, İstanbul.
  • Balaban-Salı, J. (2004). Öğrenmede güdülenme, Yıldız Kuzgun ve Deniz Deryakulu (Ed.), Eğitimde Bireysel Farklılıklar içinde (s.167-197). Ankara: Nobel.
  • Canatan, K. (2004). Avrupa Birliği Ülkelerinde Değerler Yönelimi, Değerler Eğitimi Dergisi, 2(7-8), 41-63
  • Derelioğlu, Y. (2005). Hayat bilgisi ve Sosyal Bilgiler öğretimi dersinde akıl haritasının kullanımı. Eğitimde İyi Örnekler Konferansı, (15-16 Ocak), Sabancı Üniversitesi, İstanbul.
  • Doğanay, A. (2007). Değerler eğitimi. C. Öztürk (Ed.), Hayat bilgisi ve sosyal bilgiler öğretimi içinde (s. 256-284). Ankara: PegemA.
  • Doğanay, H. (2014). Coğrafya öğretim yöntemleri (5. Baskı). Ankara: PegemA.
  • Ercan, İ. (2001). İlköğretim Sosyal Bilgiler Programında Ulusal ve Evrensel Değerler, (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), On sekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.
  • Erden, M. (2008). Sınıf Yönetimi, Ankara: Arkadaş.
  • Fidan, N., & Erden, M. (2001). Eğitime giriş. İstanbul: Alkım.
  • Gözütok, F. D. (1995). Öğretmenlerin demokratik tutumları, Ankara: Ekin.
  • Gündüz, M. (2016). Classifying Values by Categories. Journal of Education and Training Studies, 4(10), 212-220.
  • Güngör, E.(1998). Değerler Psikolojisi Üzerine Araştırmalar, İstanbul: Ötüken.
  • Gürkan, T. (1993). İlkokul öğretmenlerinin öğretmenlik tutumları ile benlik kavramları arasındaki ilişki, Ankara: Sevinç Matbaası.
  • Hyerle, D. (1996). Thinking Maps: Seeing is Understanding. Educational Leadership, 53(4), 85-89.
  • Kale, N.(2004). Nasıl Bir Değerler Eğitimi, Değerler ve Eğitimi Uluslararası Sempozyumu, Değerler Eğitimi Merkezi Yayınları, İstanbul.
  • Ladge, D. (2002). How We Write? London, England: Routledge.
  • Lickona, T. (1991). Educating for Character: How our schools can te¬ach respect and responsibility. Newyork: Bantam Books.
  • Marcus, M. ve Fritzer, P. (1999). Moral Education as Public Issue. Contemporary Education. 70(3), 44-45.
  • Mayring, R. (2000). Nitel sosyal araştırmaya giriş (Çev., A. Gümüş & M.S. Durgun), Adana: Baki Kitapevi.
  • Mentiş Taş, A. (2004). Sosyal bilgiler öğretmenliği eğitimi program standartlarının belirlenmesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 37(1), 28-51.
  • Miles, M.B. and Huberman, A.M. (1994). Qualitative dataanalysis,Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Naylor, D, T. and Diem, R. (1987). Elementary and middle school social studies, New York: Random House
  • Özen, Y., Güleryüz, K., & Bulut-Özen, H. (2012). İlköğretim 1-3 sınıf Hayat Bilgisi, 4-5 sınıf Sosyal Bilgiler dersindeki değerler ve değerler eğitiminin incelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1(4), 277-286.
  • Özgüven, İ. E. (1994). Psikolojik testler, Ankara: Yeni Doğuş Matbaası.
  • Schwartz, S. H. (1992). Universals in the content and structure of values: Theoretical advances and emprical tests in 20 countries. Ad¬vances in Experimental Social Psychology, 25, 1-65.
  • Seefeldt, C. (2004). Social studies for the preschool/primary child (7th edition). New Jersey: Pearson Education.
  • Yarar, S. ve Tekbıyık, A. (2009). “Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Sahip Oldukları Kişisel ve Mesleki Nitelikler Konusundaki Algılarının İncelenmesi”, I. Uluslar Arası Eğitim Araştırmaları Konferansı, On Sekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (5. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Zampetakis, L. A., Tsironis, L. & Moustakis, V. (2007). Creativity development in engineering education: The case of mind mapping. Journal of Management Development, 26(4), 370-380.
Konular Sosyal ve Beşeri Bilimler
Yayımlanma Tarihi Haziran 2017
Dergi Bölümü Makaleler / Articles
Yazarlar

Yazar: MEVLÜT GÜNDÜZ
E-posta: mevlutgunduz@sdu.edu.tr
Kurum: SULEYMAN DEMIREL UNIV
Ülke: Turkey


Bibtex @araştırma makalesi { buefad279688, journal = {Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {}, address = {Bartın Üniversitesi}, year = {2017}, volume = {6}, pages = {427 - 446}, doi = {10.14686/buefad.279688}, title = {Sınıf Öğretmenlerinin Değer Öğretimine Yönelik Zihin Haritaları}, language = {tr}, key = {cite}, author = {GÜNDÜZ, MEVLÜT} }
APA GÜNDÜZ, M . (2017). Sınıf Öğretmenlerinin Değer Öğretimine Yönelik Zihin Haritaları. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6 (2), 427-446. DOI: 10.14686/buefad.279688
MLA GÜNDÜZ, M . "Sınıf Öğretmenlerinin Değer Öğretimine Yönelik Zihin Haritaları". Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 6 (2017): 427-446 <http://dergipark.gov.tr/buefad/issue/28302/279688>
Chicago GÜNDÜZ, M . "Sınıf Öğretmenlerinin Değer Öğretimine Yönelik Zihin Haritaları". Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 6 (2017): 427-446
RIS TY - JOUR T1 - Sınıf Öğretmenlerinin Değer Öğretimine Yönelik Zihin Haritaları AU - MEVLÜT GÜNDÜZ Y1 - 2017 PY - 2017 N1 - doi: 10.14686/buefad.279688 DO - 10.14686/buefad.279688 T2 - Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 427 EP - 446 VL - 6 IS - 2 SN - -1308-7177 M3 - doi: 10.14686/buefad.279688 UR - http://dx.doi.org/10.14686/buefad.279688 Y2 - 2017 ER -
EndNote %0 Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Sınıf Öğretmenlerinin Değer Öğretimine Yönelik Zihin Haritaları %A MEVLÜT GÜNDÜZ %T Sınıf Öğretmenlerinin Değer Öğretimine Yönelik Zihin Haritaları %D 2017 %J Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi %P -1308-7177 %V 6 %N 2 %R doi: 10.14686/buefad.279688 %U 10.14686/buefad.279688