Cilt 6, Sayı 2, Sayfalar 529 - 555 2017-06-30

Üç Doğa Eğitim Projesinin Katılımcı Üzerindeki Etkilerinin Nicel ve Nitel Yoldan Değerlendirilmesi

İdris Oğurlu [1] , Suat Türkoguz [2]

67 79

Bu makalede[1] çoğunluğu öğretmen 227 katılımcının, 2007-2010 yılları arasında Isparta’nın milli park ve tabiat parkı gibi korunan doğal alanlarında (KDA) gerçekleşen 3 doğa eğitim projesine (URL-1) katılmalarında rol oynayan temel faktörlerin ve katılımcıda eğitim sonunda oluşan değişikliklerin belirlenmesi amaçlanmıştır.

Eğitimin ilk ve son günü yapılan anketler ile bir izleme anketine ait veriler nicel ve nitel araştırma yöntemleriyle değerlendirilmiştir. 

Öğretmenlerin katılım kararında en etkili faktörün doğa hakkında daha fazlasını öğrenmek ve öğrendiklerini öğrencileriyle paylaşmak olduğu tespit edilmiştir. İzleme anketleri aldıkları doğa eğitiminin,  kendilerine,  öğrencilerini eğitmede büyük imkânlar sağladığını ve mesleklerine önemli katkı sağladığının belirten katılımcıların IDE Projelerinde edindikleri müktesebatın meslek hayatlarında kayda değer yararlar sağladığını göstermiştir.



[1] Bu makale “Isparta Korunan Doğal Alanlarında Doğa Eğitimi (IDE) adıyla bilinen TÜBİTAK’ın destek sağladığı üç ayrı proje olan IDE-1(proje no 107B031), IDE-2 (108B015) ve IDE-3 (110B089)’ün verilerine dayanmaktadır.  

Doğa eğitimi,Isparta,KDA’lar,Nicel analiz,Nitel değerlendirme
  • Alkan H., Korkmaz M. (2009). An ınvestigation for socioeconomics problems in management of protected areas, II. Ormancılıkta Sosyo-Ekonomik Sorunlar Kongresi, Isparta, s.13-22.
  • Arslan M. (1997). Changes in environmental awareness and environmental education, Education and Life, 23-26.
  • Ballantyne R., Packer J., (2002), Naturebased excursions: school students perceptions of learning in natural environments, International Research in Geographical and Environmental Education, 11, 218–236.
  • Atasoy, E. (2006). Çevre için eğitim çocuk doğa etkileşimi. Bursa: Ezgi Kitabevi.
  • Baş, T. ve Akturan, U. (2008). Nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayınları, Ankara, 2008.
  • Benedict, F. (Ed.). (1991). Environmental education for our common future: A handbook for teachers in Europe. Oslo, Norway: Norwegian University Press
  • Berberoğlu, E, O., Güder, Y., Sezer, B. ve Yalçın-Özdilek, Ş. (2013). Sınıf dışı hidrobiyoloji etkinliğinin öğrencilerin duyuşsal bakış açıları üzerine etkisi, örnek olay incelemesi: Çanakkale, bilim kampı. Kastamonu Eğitim Dergisi, 21 (3), 1177-1198.
  • Doğan, M. (2007). Orta öğretimde çevre eğitimi. Türkiye Çevre Vakfı Yayını No: 178, Ankara, 59-68.
  • Erol, G.H. and Gezer, K. (2006). Prospective of elementary school teachers’ attitudes toward environment and environmental problems, International Journal of Environmental and Science Educiation, 1(1), 65-77.
  • Güler, T. (2009). Ekoloji temelli bir çevre eğitiminin öğretmenlerin çevre eğitimine karşı görüşlerine etkisi, Eğitim ve Bilim, 34(151), 30-43.
Konular Sosyal ve Beşeri Bilimler
Yayımlanma Tarihi Haziran 2017
Dergi Bölümü Makaleler / Articles
Yazarlar

Yazar: İdris Oğurlu
E-posta: suat.turkoguz@gmail.com
Kurum: ISTANBUL TICARET UNIV
Ülke: Turkey


Yazar: Suat Türkoguz
E-posta: suat.turkoguz@gmail.com
Kurum: DOKUZ EYLUL UNIV
Ülke: Turkey


Bibtex @araştırma makalesi { buefad292778, journal = {Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {}, address = {Bartın Üniversitesi}, year = {2017}, volume = {6}, pages = {529 - 555}, doi = {10.14686/buefad.292778}, title = {Üç Doğa Eğitim Projesinin Katılımcı Üzerindeki Etkilerinin Nicel ve Nitel Yoldan Değerlendirilmesi}, language = {tr}, key = {cite}, author = {Oğurlu, İdris and Türkoguz, Suat} }
APA Oğurlu, İ , Türkoguz, S . (2017). Üç Doğa Eğitim Projesinin Katılımcı Üzerindeki Etkilerinin Nicel ve Nitel Yoldan Değerlendirilmesi. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6 (2), 529-555. DOI: 10.14686/buefad.292778
MLA Oğurlu, İ , Türkoguz, S . "Üç Doğa Eğitim Projesinin Katılımcı Üzerindeki Etkilerinin Nicel ve Nitel Yoldan Değerlendirilmesi". Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 6 (2017): 529-555 <http://dergipark.gov.tr/buefad/issue/28302/292778>
Chicago Oğurlu, İ , Türkoguz, S . "Üç Doğa Eğitim Projesinin Katılımcı Üzerindeki Etkilerinin Nicel ve Nitel Yoldan Değerlendirilmesi". Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 6 (2017): 529-555
RIS TY - JOUR T1 - Üç Doğa Eğitim Projesinin Katılımcı Üzerindeki Etkilerinin Nicel ve Nitel Yoldan Değerlendirilmesi AU - İdris Oğurlu , Suat Türkoguz Y1 - 2017 PY - 2017 N1 - doi: 10.14686/buefad.292778 DO - 10.14686/buefad.292778 T2 - Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 529 EP - 555 VL - 6 IS - 2 SN - -1308-7177 M3 - doi: 10.14686/buefad.292778 UR - http://dx.doi.org/10.14686/buefad.292778 Y2 - 2017 ER -
EndNote %0 Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Üç Doğa Eğitim Projesinin Katılımcı Üzerindeki Etkilerinin Nicel ve Nitel Yoldan Değerlendirilmesi %A İdris Oğurlu , Suat Türkoguz %T Üç Doğa Eğitim Projesinin Katılımcı Üzerindeki Etkilerinin Nicel ve Nitel Yoldan Değerlendirilmesi %D 2017 %J Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi %P -1308-7177 %V 6 %N 2 %R doi: 10.14686/buefad.292778 %U 10.14686/buefad.292778