This study aims to improve the metacognitive awareness of English language preservice teachers. 10 pre-service teachers who participated in the study took part in an 18-hour-drama workshop. The same inventory, MAIT, was administered to the participants twice: in the beginning and at the end of the process. Additionally, interview forms were filled in, and focus group discussions were held at the end of each drama session. Finally, drama products were collected. As a result of the mixed method data analysis, it was found that there was a positive improvement in the metacognitive awareness of the participants. In addition, it was were observed that the participants gained not only academic and professional awareness, but also personal development.
Bu çalışma İngilizce öğretmeni adaylarının üstbilişsel farkındalıklarının yaratıcı drama ile geliştirilmesini amaçlamaktadır. Çalışmaya katılan 10 öğretmen adayına 18 saatlik drama eğitimi verilmiştir. Drama eğitimi öncesi ve sonrasında aynı anket uygulanmış, sonrasında ayrıca görüşme formları doldurulmuş, her atölye bitiminde odak grup tartışmaları yapılmış ve katılımcı ürünleri toplanmıştır. Bu araçlarla elde edilen verilerin nicel ve nitel karma analizlerinin sonucunda katılımcıların üstbilişsel farkındalıklarında olumlu yönde bir gelişim olduğu görülmüştür. Ayrıca sadece akademik ve mesleki farkındalık değil, kişisel gelişim anlamında bireysel kazanımların oluştuğu da gözlemlenmiştir.
Konular | Sosyal ve Beşeri Bilimler |
---|---|
Yayımlanma Tarihi | Ekim 2017 |
Dergi Bölümü | Makaleler / Articles |
Yazarlar |
Bibtex | @araştırma makalesi { buefad315384,
journal = {Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi},
issn = {},
address = {Bartın Üniversitesi},
year = {2017},
volume = {6},
pages = {804 - 816},
doi = {10.14686/buefad.315384},
title = {Improving Metacognitive Awareness through Creative Drama},
key = {cite},
author = {HORASAN DOĞAN, Seçil and Özdemir Şimşek, Pınar}
} |
APA | HORASAN DOĞAN, S , Özdemir Şimşek, P . (2017). Improving Metacognitive Awareness through Creative Drama. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6 (3), 804-816. DOI: 10.14686/buefad.315384 |
MLA | HORASAN DOĞAN, S , Özdemir Şimşek, P . "Improving Metacognitive Awareness through Creative Drama". Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 6 (2017): 804-816 <http://dergipark.gov.tr/buefad/issue/30151/315384> |
Chicago | HORASAN DOĞAN, S , Özdemir Şimşek, P . "Improving Metacognitive Awareness through Creative Drama". Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 6 (2017): 804-816 |
RIS | TY - JOUR T1 - Improving Metacognitive Awareness through Creative Drama AU - Seçil HORASAN DOĞAN , Pınar Özdemir Şimşek Y1 - 2017 PY - 2017 N1 - doi: 10.14686/buefad.315384 DO - 10.14686/buefad.315384 T2 - Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 804 EP - 816 VL - 6 IS - 3 SN - -1308-7177 M3 - doi: 10.14686/buefad.315384 UR - http://dx.doi.org/10.14686/buefad.315384 Y2 - 2017 ER - |
EndNote | %0 Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Improving Metacognitive Awareness through Creative Drama %A Seçil HORASAN DOĞAN , Pınar Özdemir Şimşek %T Improving Metacognitive Awareness through Creative Drama %D 2017 %J Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi %P -1308-7177 %V 6 %N 3 %R doi: 10.14686/buefad.315384 %U 10.14686/buefad.315384 |