Cilt 14, Sayı 4, Sayfalar 231 - 258 2016-12-29

İNSANİ YARDIM KURULUŞLARININ MARKA İMAJI İLE BU KURUMLARA OLAN BAĞLILIK VE DİNİ İLGİLENİMİN BAĞIŞTA BULUNMA NİYETİNE ETKİSİ

Şükrü YAPRAKLI [1] , Musa ÜNALAN [2]

130 227

Bu araştırmanın amacı kar amacı gütmeyen insani yardım kuruluşlarının marka imajı ile bu kuruluşlara olan bağlılık ve dini ilgilenimin bağışta bulunma niyetine etkisini incelemektir. Marka imajı, tüketicinin markaya karşı hissettiği duygu ve düşüncelerin toplamıdır. Bağlılık, güven duygusu içerisinde kurum ile olan ilişkiyi uzun vadeli yürütmektir. Dini ilgilenim ise bireylerin ve toplumun değer ve tutumlarında önemli bir rol oynayan etkileyici bir unsurdur. Bu çalışma Erzurum il sınırlarında yaşayan katılımcılara uygulanmış olup 412 anket değerlendirmeye alınmıştır. Verilerin analizinde SPSS 20 istatistik programı kullanılmış olup, anketi cevaplayanların demografik özellikleri de incelenmiş ve faktör analizi, güvenilirlik testleri, t-testi ve regresyon analizleri yapılmıştır. Bağışta bulunmada marka imajı ve bağlılığın etkisinin olduğu, dini ilgilenimin etkisinin ise olmadığı bulunmuştur.

Yardım Kuruluşları,Marka İmajı,Bağlılık,Dini İlgilenim
  • Amos Jr, O. M. (1982). Empirical analysis of motives underlying individual contributions to charity. Atlantic Economic Journal, 10(4), 45-52.
  • Andreasen, A. R., ve Kotler, P. (2008). Strategic marketing for nonprofit organizations: Pearson/Prentice Hall Upper Saddle River, NJ.
  • Andreoni, J. (2000). The economics of philanthropy. Retrieved from
  • Bar-Tal, D. (1976). Prosocial behavior: Theory and research.
  • Batson, C. D. (2014). The altruism question: Toward a social-psychological answer: Psychology Press.
  • Beatty, S. E., Kahle, L. R., ve Homer, P. (1991). Personal values and gift-giving behaviors: A study across cultures. Journal of Business Research, 22(2), 149-157.
  • Becker-Olsen, K. L., ve Hill, R. P. (2006). The impact of sponsor fit on brand equity - The case of nonprofit service providers. Journal of Service Research, 9(1), 73-83. doi:10.1177/1094670506289532
  • Bendapudi, N., Singh, S. N., ve Bendapudi, V. (1996). Enhancing helping behavior: An integrative framework for promotion planning. the journal of marketing, 33-49.
Konular Sosyal ve Beşeri Bilimler
Dergi Bölümü İktisadi ve idari Bilimler Sayısı
Yazarlar

Yazar: Şükrü YAPRAKLI
E-posta: sukruyaprakli@atauni.edu.tr

Yazar: Musa ÜNALAN
E-posta: musa.unalan@atauni.edu.tr

Bibtex @araştırma makalesi { cbayarsos280555, journal = {Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi}, issn = {1304-4796}, address = {Celal Bayar Üniversitesi}, year = {2016}, volume = {14}, pages = {231 - 258}, doi = {10.18026/cbayarsos.280555}, title = {İNSANİ YARDIM KURULUŞLARININ MARKA İMAJI İLE BU KURUMLARA OLAN BAĞLILIK VE DİNİ İLGİLENİMİN BAĞIŞTA BULUNMA NİYETİNE ETKİSİ}, language = {tr}, key = {cite}, author = {YAPRAKLI, Şükrü and ÜNALAN, Musa} }
APA YAPRAKLI, Ş , ÜNALAN, M . (2016). İNSANİ YARDIM KURULUŞLARININ MARKA İMAJI İLE BU KURUMLARA OLAN BAĞLILIK VE DİNİ İLGİLENİMİN BAĞIŞTA BULUNMA NİYETİNE ETKİSİ. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14 (4), 231-258. DOI: 10.18026/cbayarsos.280555
MLA YAPRAKLI, Ş , ÜNALAN, M . "İNSANİ YARDIM KURULUŞLARININ MARKA İMAJI İLE BU KURUMLARA OLAN BAĞLILIK VE DİNİ İLGİLENİMİN BAĞIŞTA BULUNMA NİYETİNE ETKİSİ". Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 14 (2016): 231-258 <http://dergipark.gov.tr/cbayarsos/issue/26899/280555>
Chicago YAPRAKLI, Ş , ÜNALAN, M . "İNSANİ YARDIM KURULUŞLARININ MARKA İMAJI İLE BU KURUMLARA OLAN BAĞLILIK VE DİNİ İLGİLENİMİN BAĞIŞTA BULUNMA NİYETİNE ETKİSİ". Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 14 (2016): 231-258
RIS TY - JOUR T1 - İNSANİ YARDIM KURULUŞLARININ MARKA İMAJI İLE BU KURUMLARA OLAN BAĞLILIK VE DİNİ İLGİLENİMİN BAĞIŞTA BULUNMA NİYETİNE ETKİSİ AU - Şükrü YAPRAKLI , Musa ÜNALAN Y1 - 2016 PY - 2016 N1 - doi: 10.18026/cbayarsos.280555 DO - 10.18026/cbayarsos.280555 T2 - Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 231 EP - 258 VL - 14 IS - 4 SN - 1304-4796-2146-2844 M3 - doi: 10.18026/cbayarsos.280555 UR - http://dx.doi.org/10.18026/cbayarsos.280555 Y2 - 2016 ER -
EndNote %0 Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi İNSANİ YARDIM KURULUŞLARININ MARKA İMAJI İLE BU KURUMLARA OLAN BAĞLILIK VE DİNİ İLGİLENİMİN BAĞIŞTA BULUNMA NİYETİNE ETKİSİ %A Şükrü YAPRAKLI , Musa ÜNALAN %T İNSANİ YARDIM KURULUŞLARININ MARKA İMAJI İLE BU KURUMLARA OLAN BAĞLILIK VE DİNİ İLGİLENİMİN BAĞIŞTA BULUNMA NİYETİNE ETKİSİ %D 2016 %J Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi %P 1304-4796-2146-2844 %V 14 %N 4 %R doi: 10.18026/cbayarsos.280555 %U 10.18026/cbayarsos.280555