Yıl 2018, Cilt 16, Sayı 3, Sayfalar 483 - 500 2018-09-30

SCRIBBLING VS. WRITING; THE ROLE AND SIGNIFICANCE OF LITERATURE IN WRITING: IN DEFENSE OF LITERATURE IN FYC

Beyazıt H. AKMAN [1]

13 15

İngiliz Dili ve Edebiyatı bölümlerinde retorik ve kompozisyon çalışmalarının ortaya çıkışıyla birlikte, kompozisyon ve yazı becerilerini geliştirme derslerinde edebiyatın yeri çokça sorgulanmaya başlamıştır. İlerleyen yıllarda kompozisyon çalışmaları ve ilgili alanların yerinin sabitleşmesiyle de bu tartışma edebiyat ve kompozisyon arasındaki ayrımı daha da derinleştirecek şekilde devam etmiştir. Son olarak, geçtiğimiz birkaç on yılda, her türlü edebiyat çalışmalarının, kompozisyon öğretiminden elimine edilmesine yönelik bir durum ortaya çıkmıştır. Gerald Graff’tan David Bartholomae’ye, Peter Elbow’dan Gary Olson’a kadar pek çok araştırmacı ve teorisyen konuyla ilgili görüşlerini ortaya koymuşlardır. Bu makale, işte bu tartışmada edebiyatın savunulmasına dair mütevazı bir katkı yapmayı amaçlamaktadır. Konuyla ilgili önde gelen belli başlı görüşler sunulurken bu görüşlerin olumlu ve olumsuz yanları irdelenmekte, kompozisyon derslerinin edebiyatlı ve edebiyatsız öğretimi arasındaki farklar sıralanmaktadır. 

Edebiyat ve kompozisyon, retorik ve kompozisyon, karşılaştırmaları araştırmalar, edebiyat ve pedagoji
  • BARTHOLOMAE, D. (1995), “Writing with Teachers: A Conversation with Peter Elbow.” CCC. Vol. 46. No. 1: 62-71. BETSY, A. B., O’Driscoll. (2013), “From Intimate Enemies to Genuine Colleagues: Redefining the Relationship between Composition and Literature,” Modern Language Studies, Vol. 42., No. 2, pp. 58-77. BUNN, M. (2013). “Motivation and Connection: Teaching Reading (and Writing) in the Composition Classroom,” College Composition and Communication, Vol. 64, No. 3, pp. 496-516. CROWLEY, S. (1998), Composition in the University: Historical and Polemical Essays. Pittsburgh, U of Pittsburgh P. ELBOW. P. (1995), “Being a Writer vs. Being an Academic: A Conflict in Goals.” CCC. Vol. 46. No. 1: 72-73. GARVIN, H. R. (1959), “Novels and Freshman Composition.” College English, Vol. 21, No. 3, pp. 175-177 GRAFF, G. (1980), “The Politics of Composition: A Reply to John Rouse,” College English, Vol. 41, No. 8, pp. 851-856. GRAFF, G. (1992), “Organizing the Conflicts in the Curriculum,” The Journal of the Midwest Modern Language Association, Vol. 25, No. 1, pp. 63-76. GRAFF, G. (2007), Professing Literature: An Institutional History, Twentieth Anniversary Edition, U of Chicago P, Chicago and London. HORNER, B. (2000), Terms of Work for Composition: A Materialist Critique. New York: SUNY P. JAMESON, F. (1991), Postmodernism, or, Cultural Logic of Late Capitalism, Durham: Duke UP. JUNG, J. (2005), Revisionary Rhetoric, Feminist Pedagogy, and Multigenre Texts. Carbondale: Southern Illinois P. KOPELSON, K. (2008), “Sp(l)itting Images; or Back to the Future of (Rhetoric and?) Composition.” CCC. Vol. 59. No. 4: 750-80. LINDEMANN, E. (1993), “Freshman Composition: No Place for Literature.” College English, Vol. 55, No. 3, pp. 311-316 ROUSE, J. (1979), “The Politics of Composition,” College English, Vol. 41, No. 1, pp. 1-12. OLSON, G. A., ed. (2002), Rhetoric and Composition as Intellectual Work. Carbondale: Southern Illinois P. TATE, G. (1993). “A Place for Literature in Freshman Composition.” College English, Vol. 55, No. 3: pp. 317-321 ZEBROSKI, J. T. (2002), "Composition and Rhetoric, Inc.: Life after the English Department at Syracuse University." Beyond English Inc.: Curricular Reform in a Global Economy. Ed. David B. Downing, Claude Mark Hurlbert, and Paula Mathieu. Portsmouth, NH: Boynton/Cook: 164-180.
Birincil Dil en
Konular Sosyal ve Beşeri Bilimler
Dergi Bölümü Beşeri Bilimler Sayısı
Yazarlar

Yazar: Beyazıt H. AKMAN

Bibtex @araştırma makalesi { cbayarsos465748, journal = {Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi}, issn = {1304-4796}, eissn = {2146-2844}, address = {Celal Bayar Üniversitesi}, year = {2018}, volume = {16}, pages = {483 - 500}, doi = {10.18026/cbayarsos.465748}, title = {SCRIBBLING VS. WRITING; THE ROLE AND SIGNIFICANCE OF LITERATURE IN WRITING: IN DEFENSE OF LITERATURE IN FYC}, key = {cite}, author = {AKMAN, Beyazıt H.} }
APA AKMAN, B . (2018). SCRIBBLING VS. WRITING; THE ROLE AND SIGNIFICANCE OF LITERATURE IN WRITING: IN DEFENSE OF LITERATURE IN FYC. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16 (3), 483-500. Retrieved from http://dergipark.gov.tr/cbayarsos/issue/39491/465748
MLA AKMAN, B . "SCRIBBLING VS. WRITING; THE ROLE AND SIGNIFICANCE OF LITERATURE IN WRITING: IN DEFENSE OF LITERATURE IN FYC". Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 16 (2018): 483-500 <http://dergipark.gov.tr/cbayarsos/issue/39491/465748>
Chicago AKMAN, B . "SCRIBBLING VS. WRITING; THE ROLE AND SIGNIFICANCE OF LITERATURE IN WRITING: IN DEFENSE OF LITERATURE IN FYC". Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 16 (2018): 483-500
RIS TY - JOUR T1 - SCRIBBLING VS. WRITING; THE ROLE AND SIGNIFICANCE OF LITERATURE IN WRITING: IN DEFENSE OF LITERATURE IN FYC AU - Beyazıt H. AKMAN Y1 - 2018 PY - 2018 N1 - DO - T2 - Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 483 EP - 500 VL - 16 IS - 3 SN - 1304-4796-2146-2844 M3 - UR - Y2 - 2018 ER -
EndNote %0 Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi SCRIBBLING VS. WRITING; THE ROLE AND SIGNIFICANCE OF LITERATURE IN WRITING: IN DEFENSE OF LITERATURE IN FYC %A Beyazıt H. AKMAN %T SCRIBBLING VS. WRITING; THE ROLE AND SIGNIFICANCE OF LITERATURE IN WRITING: IN DEFENSE OF LITERATURE IN FYC %D 2018 %J Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi %P 1304-4796-2146-2844 %V 16 %N 3 %R %U
ISNAD AKMAN, Beyazıt H. . "SCRIBBLING VS. WRITING; THE ROLE AND SIGNIFICANCE OF LITERATURE IN WRITING: IN DEFENSE OF LITERATURE IN FYC". Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 16 / 3 (Eylül 2018): 483-500.