Yıl 2017, Cilt 12, Sayı 2, Sayfalar 71 - 90 2017-12-25

Farklı Paydaşların Bakış Açısıyla ABD’de Sporcu Öğrenciliğin ve Spor Bursu Sisteminin İncelenmesi
According to Different Stakeholders’ Perspective, Examining Student-Athlete and Athletic Scholarship System in the USA

Sabri Özçakır [1] , Uğur Sönmezoğlu [2]

78 141

Bu araştırmada, ABD eğitim sisteminin lise ve üniversitelerdeki sporcu öğrenciler için nasıl düzenlendiğinin ortaya konulması amaçlanmıştır. Araştırma nitel bir çalışma olup örneklem yöntemi olarak amaçlı örneklem yöntemlerinden ölçüt ve kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu sporcu öğrencilik özgeçmişi olan veya bu sisteminin içerisinde yer alan antrenör, atletik direktör, sporcu ve öğretim üyesi olan katılımcılar oluşturmaktadır. Veriler yüz yüze görüşme tekniği ile toplanmıştır. Araştırmada 6 açık uçlu sorudan oluşan yarı yapılandırılmış bir soru formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel analiz yönteminden yararlanılmıştır. Bu yöntem ile veriler özetlenerek düzenlenmiş ve içerik analizine uygun hale getirilmiştir. Daha sonra betimsel analizde özetlenen ve yorumlanan veriler daha derin bir işleme tabi tutularak kodlama işlemi gerçekleştirilmiştir.  Araştırmada elde edilen verilere göre ABD eğitim sisteminde sporcu öğrencilere burs imkanı, akademik danışmanlık gibi fırsatlar sunulduğu ve ABD eğitim sisteminin olimpik sporcu yetiştirilmesinde etkin bir rol oynadığı ortaya çıkmıştır. Sporcu öğrencilerin liderlik becerisi, zaman yönetimi, disiplin gibi kazanımlar elde ettikleri; sporcu öğrencilerin aldıkları spor bursunun akademik yeterlilik, antrenör görüşü gibi etmenlere bağlı olarak sürdürülebildiği de görülmektedir. Finansal zorluklar ve sakatlık riski sporcu öğrencilerin karşılaştıkları sorunlardandır. Sporcu öğrencilere nakit para ödenememesi ve branşa göre burs sayısının sınırlandırılması ise spor bursu sisteminde ortaya çıkan sorunlar arasındadır. 

The purpose of this study was to find out how US educational system organizes for student-athletes. This study is a qualitative research and sample of the study is selected using criterion and easily accessible sampling methods to determine the participants. The working group of the study consisted of coaches, athletic directors, student-athletes and faculty who are in the athletic system of American high schools and universities. Interviews were held with 13 people who are in the athletic system in California, USA such as student-athletes, coaches, athletic directors, faculties, and administrators. Data collected with face to face interviews. A semi-structure questionnaire consisting of 6 open-ended questions was used in this study. In the analysis of the data, the data are summarized by using the descriptive analysis method, then the content analysis method used.  According to data, it is emerged that US educational system offered athletic scholarship and academic advising opportunities to the student-athletes and US education system played a role on cultivating Olympic athletes. It is also seen that student-athletes achieved some skills such as leadership, time management and discipline and athletic scholarship can be kept depending on academic eligibility and approval of coaches. Financial challenges and risk of injury problems faced by student-athletes. Problems such as shouldn’t be paid to the student-athletes and limits on the athletic scholarships depending on sports are issues of current athletic scholarship system

  • Altunışık, R., Coşkun, R., Yıldırım, E., ve Bayraktaroğlu, S. (2001). Sosyal Bilimlerde Arastırma Yöntemleri. Sakarya: Sakarya Kitabevi.
  • Chen, S., Snyder, S., and Magner, M. (2010). The effects of sport participation on student-athletes’ and non-athlete students’ social life and identity. Journal of Issues in Intercollegiate Athletics, 3, 176-193.
  • Creswell, J.W. (1998). Qualitative Inquiry and Research Design. California: Sage Publications.
  • Davies, R. O. (2012). Sports in American Life: A History. Second Edition. UK: Wiley-Blackwell.
  • Fejgin, N. (1994). Participation in high school competitive sports: A subversion of school mission or contribution to academic goals? Sociology of Sport Journal, 11, 211-230.
  • Fontana, A. & Frey, J. (2005). The interview: From structured questions to negotiated text. In Denzin, NK. & Lincoln, YS. (Eds.), Handbook of Qualitative Research. 2nd. Ed, Los Angeles, CA: Sage.
  • Gems, G. R. & Pfister, G. (2009). Understanding American Sports. London: Routledge.
  • Glover, W.H. (2009). Sports Law Handbook: For Coaches and Administrators. BookSurge Publishing.
  • Hastings, P. and Caven, T. (2007). How to Win a Sports Scholarship. Third Edition. California: Redwood Creek Publishing.
  • Leonard, W. M. (1998). A Sociological Perspective of Sport. Fifth Edition. USA: Allyn and Bacon.
  • Lincoln, Y.S., & Guba, E.G. (1985). Naturalistic Inquiry. Beverly Hills, CA: Sage.
  • Lumpkin, A., and Favor, J. (2012). Comparing the academic performance of high school athletes and non-athletes in Kansas in 2008-2009. Journal of Sport Administration & Supervision, 4(1), 41-62.
  • McCLellan, G. S., King, C., & Rockey JR., D. L. (2012). The Handbook of College Athletics and Recreation Administration. USA: Jossey-Bass.
  • McCormick, R. A., & McCormick, A. C. (2006). The myth of the student-athlete: The college athlete as employee. Washington Law Review Association, 81, 71-157.
  • Mirabile, M.P., & Witte, M.D. (2013). Collegiate and professional careers of high school athletes. Journal of Issues in Intercollegiate Athletics, 6, 41-56.
  • Popp, N., Hums, M.A., and Greenwell, T.C. (2009). Do international student-athletes view the purpose of sport differently than United States student-athletes at NCAA Division I Universities?. Journal of Issues in Intercollegiate Athletics, 2, 93-110.
  • Pruter, R. (2013). The Rise of American High School Sports and the Search for Control: 1880-1930. New York: Syracuse University Press.
  • Saffici, C., & Pellegrino, R. (2012). Intercollegiate Athletics vs. Academics: The student-athlete or the athlete-student. The Sport Journal, 15(1), 1-8.
  • Stevenson, B. (2007). Title IX and the evolution of high school sports. Contemporary Economic Policy, 25(4), 486-505.
  • URL 1, “What is the NCAA”, 06 Aralık 2016, http://www.ncaa.org/about/resources/media-center/ncaa-101/what-ncaa,
  • URL 2, “10 Things You May Not Know About the First Olympics”, 11 Nisan 2016, http://www.history.com/news/10-things-you-may-not-know-about-the-first-olympics,
  • URL 3, “Nearly 80 Percent of the 2016 U.S. Olympic Team Has Competed in College Sports”, 23 Kasım 2016, http://www.teamusa.org/News/2016/August/12/Nearly-80-Percent-Of-The-2016-US-Olympic-Team-Has-Competed-In-College-Sports,
  • URL 4, “Amerika’ya Yolculuk”, 06 Aralık 2016, http://www.deryabuyukuncu.com/amerikaya-yolculuk,
  • URL 5, “Scholarships”, 10 Nisan 2016.http://www.ncaa.org/student-athletes/future/scholarships,
  • URL 6, “Nearly 80 Percent of the 2016 U.S. Olympic Team Has Competed in College Sports”, 23 Kasım 2016, http://www.teamusa.org/News/2016/August/12/Nearly-80-Percent-Of-The-2016-US-Olympic-Team-Has-Competed-In-College-Sports,
  • URL 7, “Remaining eligible: Academics”, 15 Aralık 2016., http://www.ncaa.org/remaining-eligible-academics,
  • Yıldırım A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. 5. Baskı. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Genişletilmiş 9. Baskı. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Konular Spor Bilimleri
Yayımlanma Tarihi Güz
Dergi Bölümü Makaleler
Yazarlar

Yazar: Sabri Özçakır
E-posta: sabriozcakir@hotmail.com
Kurum: Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu, BOLU
Ülke: Turkey


Yazar: Uğur Sönmezoğlu
E-posta: ugur_81@hotmail.com
Kurum: Pamukkale Üniversitesi, Spor Bilimleri Fakültesi, DENİZLİ
Ülke: Turkey


Bibtex @araştırma makalesi { cbubesbd322013, journal = {CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi}, issn = {}, address = {MCBÜ SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ}, year = {2017}, volume = {12}, pages = {71 - 90}, doi = {}, title = {Farklı Paydaşların Bakış Açısıyla ABD’de Sporcu Öğrenciliğin ve Spor Bursu Sisteminin İncelenmesi}, key = {cite}, author = {Sönmezoğlu, Uğur and Özçakır, Sabri} }
APA Özçakır, S , Sönmezoğlu, U . (2017). Farklı Paydaşların Bakış Açısıyla ABD’de Sporcu Öğrenciliğin ve Spor Bursu Sisteminin İncelenmesi. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 12 (2), 71-90. Retrieved from http://dergipark.gov.tr/cbubesbd/issue/33059/322013
MLA Özçakır, S , Sönmezoğlu, U . "Farklı Paydaşların Bakış Açısıyla ABD’de Sporcu Öğrenciliğin ve Spor Bursu Sisteminin İncelenmesi". CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi 12 (2017): 71-90 <http://dergipark.gov.tr/cbubesbd/issue/33059/322013>
Chicago Özçakır, S , Sönmezoğlu, U . "Farklı Paydaşların Bakış Açısıyla ABD’de Sporcu Öğrenciliğin ve Spor Bursu Sisteminin İncelenmesi". CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi 12 (2017): 71-90
RIS TY - JOUR T1 - Farklı Paydaşların Bakış Açısıyla ABD’de Sporcu Öğrenciliğin ve Spor Bursu Sisteminin İncelenmesi AU - Sabri Özçakır , Uğur Sönmezoğlu Y1 - 2017 PY - 2017 N1 - DO - T2 - CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 71 EP - 90 VL - 12 IS - 2 SN - -2149-1046 M3 - UR - Y2 - 2017 ER -
EndNote %0 CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi Farklı Paydaşların Bakış Açısıyla ABD’de Sporcu Öğrenciliğin ve Spor Bursu Sisteminin İncelenmesi %A Sabri Özçakır , Uğur Sönmezoğlu %T Farklı Paydaşların Bakış Açısıyla ABD’de Sporcu Öğrenciliğin ve Spor Bursu Sisteminin İncelenmesi %D 2017 %J CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi %P -2149-1046 %V 12 %N 2 %R %U