Yıl 2018, Cilt 13, Sayı 2, Sayfalar 310 - 317 2018-12-31

Foam Roller Kullanılarak Gerçekleştirilen Kendi Kendine Miyofasiyal Gevşetme Egzersizlerinin Esneklik ve Alt Ekstremite Gücü Üzerine Akut Etkisi
Acute Effect of Self-Myofascial Release Using a Foam Roller on Flexibility and Lower Extremity Power

BAHAR ATEŞ [1] , RAMAZAN YİTİK [2]

28 97

Bu çalışmanın amacı, titreşimli foam roller kullanılarak kendi kendine uygulanan miyofasiyal gevşetme uygulamalarının alt ekstremite gücü ve esneklik performansı üzerine akut etkisini incelemektedir. Çalışmaya, fiziksel olarak aktif 12 gönüllü sağlıklı genç erkek futbolcu (ortalama yaş: 20.6±0.4 yıl) katıldı. Çapraz randomize olarak tasarlanan çalışmada, sporcular, 5 gün ara ile üç farklı egzersize katıldı ve her bir deneme günün aynı saatinde gerçekleştirildi. İlk çalışma gününde alıştırma egzersizleri ve antropometrik ölçümler uygulandı. İkinci çalışma gününde, sporcular aerobik koşu ve dinamik gerdirme (AR+DG) egzersizleri uyguladıktan sonra performans testlerini (sıçrama ve esneklik) uyguladı. Son çalışma gününde sporcular aerobik koşu ve kendi kendine miyofasial gevşetme (AR+KKMG) egzersizlerinden sonra aynı testleri tekrar uyguladı. Alt ekstremite kaslarının kalça, sırt ve arka esnekliğini saptamak için Otur-Eriş Testi ve alt ekstremite gücü aktif sıçrama (AS) ve skuat sıçrama (SS) ile Smartjump (Fusionsport) kullanılarak ölçüldü. Performans farklılıklarını belirlemek için Wilcoxon Signed-Rank testi kullanıldı. AR+DG ve AR+KKMG ısınma protokolleri arasında sadece AS performansında istatistiksel olarak anlamlı bir fark gözlemlenmedi (z= -2.67, p< 0.05). AS performansı AR+DG uygulamasında daha yüksek tespit edildi. Sonuç olarak alt ekstremiteye uygulanan 30 sn’lik KKMG egzersizlerinin dikey sıçrama ve esneklik performansı üzerine bir etkisi olmadığı, daha uzun yuvarlanma süreleri ve farklı performans parametrelerinin de test edilmesi önerilmektedir. 

The purpose of this study is to investigate the acute effect of self-myofascial release (SMR) applications using a foam roller on jumping and flexibility performance. Twelve physically active, athletic healthy male soccer player (mean age: 20.6±0.4 years), voluntarily participated in the study. The experimental design of this study was a Crossover Randomized Study. Each subjects participated in three different experimental conditions on separate visits to the sports hall with a 5 days’ interval and each took place at the same time of day. During the familiarization session, anthropometric measurements were taken. Second experimental day, subjects performed aerobic running and dynamic stretching (AR+DS) followed by jumping test and flexibility test, and the other experimental day, subjects performed aerobic running and self-myofascial-release (AR+SMR) followed by the same series of athletic performance tests. The sit-and-reach test (S&R) was applied to determine hip, back and posterior flexibility of the muscles of the lower limbs. The vertical jump height for the countermovement jump (CMJ) and Squat Jump (SJ) were measured using a Smartjump (Fusionsport). Wilcoxon Test (p<0.05) was used for statistical analysis. A statically significant difference was found in CMJ performance between AR+DS and AR+SMR conditions (z= -2.67, p< 0.05). The CMJ performance was detected higher mean value in AR+DS than AR+SMR conditions. However, no significant differences were found in SJ and flexibility performance between AR+DS and AR+KKMG conditions (p>0.05). In conclusion, 30-second bouts of lower body SMR foam rolling do not improve vertical jump and flexibility performance. It is recommended to test longer rolling times and different performance parameters.

  • Barnes, M. F. (1997). The basic science of myofascial release: morphologic change in connective tissue. Journal of Bodywork and Movement Therapies, 1(4), 231-238.
  • Beardsley, C., & Škarabot, J. (2015). Effects of self-myofascial release: a systematic review. Journal of Bodywork and Movement Therapies, 19(4), 747-758.
  • Castiglione, A. (2010). Self-myofascial release therapy and athletes. http://www.180degrees.com.au/files/self_myofascial_release_therapy_and_athletes.pdf, Alıntılanma Tarihi: 10/02/2018.
  • Depino, G.M., Webright, W.G., & Arnold, B.L. (2000). Duration of maintained hamstring flexibility after cessation of an acute static stretching protocol. J Athl Train, 35(1),56-59.
  • Hara, M., Shibayama, A., Arakawa, H., & Fukashiro, S. (2008). Effect of arm swing direction on forward and backward jump performance. Journal of Biomechanics, 41(13), 2806-2815.
  • Jones, A., Brown, L. E., Coburn, J. W., & Noffal, G. J. (2015). Effects of foam rolling on vertical jump performance. International Journal of Kinesiology & Sports Science, 3(3), 38.
  • Lockie, R.G., Moreno, M.R., Orjalo, A.J., Stage, A.A., Liu, T.M., Birmingham-Babauta, S.A., & et al. (2017). Repeated-Sprint Ability in Division I Collegiate Male Soccer Players: Positional Differences and Relationships with Performance Tests. Journal of Strength and Conditioning Research. 1-27.
  • MacDonald, G.Z., Penney, M.D., Mullaley, M.E., Cuconato, A.L., Drake, C.D., Behm, D.G., et al. (2013). An acute bout of self-myofascial release increases range of motion without a subsequent decrease in muscle activation or force. J Strength Cond Res, 27(3), 812-21.
  • Manheim, C. J. (2008). The myofascial release manual (Fourth Edition). Slack Incorporated, USA.
  • Moran, R.N., Hauth, J.M., & Rabena, R. (2018). The effect of massage on acceleration and sprint performance in track & field athletes. Complementary Therapies in Clinical Practice, 30, 1-5.
  • Okamoto, T., Masuhara, M., & Ikuta, K. (2014). Acute effects of self-myofascial release using a foam roller on arterial function. The Journal of Strength & Conditioning Research, 28(1), 69-73.
  • Peacock C., & Krein, T. (2014). An Acute Bout of Self-Myofascial Release in the Form of Foam Rolling Improves Performance Testing. Int. J. Exerc. Sci., 7(3), 202-211.
  • Power, K., Behm, D., Cahill, F., Carroll, M., & Young, W. (2004). An acute bout of static stretching: effects on force and jumping performance. Med Sci Sports Exerc, 36: 1389–1396.
  • Renan-Ordine, R., Alburquerque-Sendín, F., Souza, D.P., Cleland, J.A., & Fernández-de-Las-Peñas, C. (2011). Effectiveness of myofascial trigger point manual therapy combined with a self-stretching protocol for the management of plantar heel pain: a randomized controlled trial. J Orthop Sports Phys Ther, 41(2), 43-50.
  • Robertson, M. (2008). Self-myofascial release purpose, methods and techniques. Indianapolis: Indianapolis Fitness and Sports Training.
  • Sağiroğlu, İ. (2017). Acute effects of applıed local vıbratıon durıng foam roller exercıses on lower extremıty explosıve strength and flexıbılıty performance. European Journal of Physical Education and Sport Science, 3(11), 20-31.
  • Su, H., Chang, N.J., Wu, W.L., Guo, L.Y., & Chu, I.H. (2017). Acute effects of foam rolling, static stretching, and dynamic stretching during warm-ups on muscular flexibility and strength in young adults. Journal of Sport Rehabilitation, 26(6), 469-477.
Birincil Dil tr
Konular Spor Bilimleri
Yayımlanma Tarihi Güz
Dergi Bölümü Makaleler
Yazarlar

Orcid: 0000-0002-6339-3564
Yazar: BAHAR ATEŞ
Kurum: UŞAK ÜNİVERSİTESİ
Ülke: Turkey


Orcid: 0000-0002-8930-6190
Yazar: RAMAZAN YİTİK (Sorumlu Yazar)
Kurum: UŞAK ÜNİVERSİTESİ
Ülke: Turkey


Bibtex @araştırma makalesi { cbubesbd478835, journal = {CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi}, issn = {}, eissn = {2149-1046}, address = {MCBÜ SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ}, year = {2018}, volume = {13}, pages = {310 - 317}, doi = {10.33459/cbubesbd.478835}, title = {Foam Roller Kullanılarak Gerçekleştirilen Kendi Kendine Miyofasiyal Gevşetme Egzersizlerinin Esneklik ve Alt Ekstremite Gücü Üzerine Akut Etkisi}, key = {cite}, author = {ATEŞ, BAHAR and YİTİK, RAMAZAN} }
APA ATEŞ, B , YİTİK, R . (2018). Foam Roller Kullanılarak Gerçekleştirilen Kendi Kendine Miyofasiyal Gevşetme Egzersizlerinin Esneklik ve Alt Ekstremite Gücü Üzerine Akut Etkisi. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 13 (2), 310-317. DOI: 10.33459/cbubesbd.478835
MLA ATEŞ, B , YİTİK, R . "Foam Roller Kullanılarak Gerçekleştirilen Kendi Kendine Miyofasiyal Gevşetme Egzersizlerinin Esneklik ve Alt Ekstremite Gücü Üzerine Akut Etkisi". CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi 13 (2018): 310-317 <http://dergipark.gov.tr/cbubesbd/issue/41343/478835>
Chicago ATEŞ, B , YİTİK, R . "Foam Roller Kullanılarak Gerçekleştirilen Kendi Kendine Miyofasiyal Gevşetme Egzersizlerinin Esneklik ve Alt Ekstremite Gücü Üzerine Akut Etkisi". CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi 13 (2018): 310-317
RIS TY - JOUR T1 - Foam Roller Kullanılarak Gerçekleştirilen Kendi Kendine Miyofasiyal Gevşetme Egzersizlerinin Esneklik ve Alt Ekstremite Gücü Üzerine Akut Etkisi AU - BAHAR ATEŞ , RAMAZAN YİTİK Y1 - 2018 PY - 2018 N1 - doi: 10.33459/cbubesbd.478835 DO - 10.33459/cbubesbd.478835 T2 - CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 310 EP - 317 VL - 13 IS - 2 SN - -2149-1046 M3 - doi: 10.33459/cbubesbd.478835 UR - http://dx.doi.org/10.33459/cbubesbd.478835 Y2 - 2018 ER -
EndNote %0 CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi Foam Roller Kullanılarak Gerçekleştirilen Kendi Kendine Miyofasiyal Gevşetme Egzersizlerinin Esneklik ve Alt Ekstremite Gücü Üzerine Akut Etkisi %A BAHAR ATEŞ , RAMAZAN YİTİK %T Foam Roller Kullanılarak Gerçekleştirilen Kendi Kendine Miyofasiyal Gevşetme Egzersizlerinin Esneklik ve Alt Ekstremite Gücü Üzerine Akut Etkisi %D 2018 %J CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi %P -2149-1046 %V 13 %N 2 %R doi: 10.33459/cbubesbd.478835 %U 10.33459/cbubesbd.478835
ISNAD ATEŞ, BAHAR , YİTİK, RAMAZAN . "Foam Roller Kullanılarak Gerçekleştirilen Kendi Kendine Miyofasiyal Gevşetme Egzersizlerinin Esneklik ve Alt Ekstremite Gücü Üzerine Akut Etkisi". CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi 13 / 2 (Aralık 2019): 310-317. http://dx.doi.org/10.33459/cbubesbd.478835