Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi
Kapak Resmi
e-ISSN 2147-1606 | Periyot Yılda 4 Sayı | Başlangıç: 2011 | Yayıncı Cumhuriyet Üniversitesi |

Cumhuriyet International Journal of Education is a quarterly journal, published by Faculty of Education, Cumhuriyet University. It is an open access journal that seeks to promote scholarly discussion of issues related with educational theory and practice. It also encourages book/software reviews and critical papers on current educational issues. Typical subjects of submission in CIJE includes but not limited to current practice in literacy, maths and sciences instruction, foreign and second language instruction. It welcomes papers written in English and Turkish. Please refer to the Author’s Manual for further information. 


Dergimizin şablonunu indirmek için buraya tıklayınız. 

Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi

e-ISSN 2147-1606 | Periyot Yılda 4 Sayı | Başlangıç: 2011 | Yayıncı Cumhuriyet Üniversitesi |
Kapak Resmi

45.952

166.887

Cumhuriyet International Journal of Education is a quarterly journal, published by Faculty of Education, Cumhuriyet University. It is an open access journal that seeks to promote scholarly discussion of issues related with educational theory and practice. It also encourages book/software reviews and critical papers on current educational issues. Typical subjects of submission in CIJE includes but not limited to current practice in literacy, maths and sciences instruction, foreign and second language instruction. It welcomes papers written in English and Turkish. Please refer to the Author’s Manual for further information. 


Dergimizin şablonunu indirmek için buraya tıklayınız. 

Cilt 7 / Sayı 4 (Aralık, 2018) Son Sayı
Cilt 7 - Sayı 4 - Ara 2019
  1. Görme Yetersizliği Olan Çocuklarda Ortak Dikkat Becerisi
    Sayfalar 366 - 384
    Pınar Şafak, Derya Uyar
  2. Neuromyths as a Challenge and Opportunity for the Learning and Teaching of Neuroscience
    Sayfalar 483 - 494
    Asil Ali Özdoğru, Nursena Balatekin
  3. İki Aşamalı Teşhis Testine Göre Ortaokul 5, 6 ve 7. Sınıf Öğrencilerinin Orantısal Akıl Yürütmelerinin Değerlendirilmesi
    Sayfalar 319 - 348
    Nazan Mersin
  4. Sınıf Öğretmenlerinin Yaşadıkları Örgütsel Stres Kaynakları
    Sayfalar 349 - 365
    Mahire Aslan, Aslı Ağıroğlu Bakır
  5. Yansıtıcı Düşünmeye Göre Hazırlanan Genel Konfeksiyon Teknolojisi Dersi Programının Akademik Başarı ve Tutuma Etkisi
    Sayfalar 385 - 407
    Filiz DURSUN, Raşit ÖZEN
  6. Okul Öncesi Öğretmenlerinin Çocuk Hakları ve Çocuk Katılım Hakkına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi
    Sayfalar 408 - 427
    İshak KOZİKOĞLU
  7. 2017 Türkçe Dersi Öğretim Programında Yer Alan Alışılmamış Metin Türlerini Tanıyalım
    Sayfalar 428 - 452
    Sümeyye Konuk
  8. Laughing Matters: ELLs’ Comprehension and Perceptions of Humor
    Sayfalar 453 - 468
    Talip Gönülal
  9. L1 Interference in SLA: A Study on Turkish L2 Learners of English
    Sayfalar 469 - 482
    Sinan Çakır
  10. Dinleme Eğitiminde Etkin Öğrenme Yaklaşımı Üzerine Bir İnceleme
    Sayfalar 495 - 509
    GÖKHAN IZGAR, GÜRBÜZ ÇALIŞKAN
  11. Üstün Yetenekli Öğrencilerin Matematik Problemi Çözme Tutumuna ve Süreçlerine Yönelik Algılarının İncelenmesi
    Sayfalar 510 - 533
    Abdullah Çetin, Adem Doğan
  12. Phrasal Verbs in ELT Coursebooks Used in Turkey: A Corpus-based Analysis
    Sayfalar 534 - 550
    Galip Kartal
  13. Evaluation of Material Development and Presentation Process within the Scope of Instructional Technologies and Material Design Course
    Sayfalar 551 - 570
    Şenel Elaldı