Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Kapak Resmi
ISSN 1302-9967 | e-ISSN 2149-116X | Periyot Yılda 2 Sayı | Başlangıç: 2011 | Yayıncı Çukurova Üniversitesi |
ÇÜ Eğitim Fakültesi Dergisi eğitimin tüm alanlarında güncel konularda yapılan nicel ve nitel araştırmaları yayımlayan hakemli ve akademik bir dergidir. Ayrıca eğitimle ilgili önemli ve güncel bazı konuları kuramsal açıdan ele alıp irdeleyen ve uygulamaya dönük doğurgular üzerinde duran çalışmalara da yer verilmektedir. Bu çerçevede dergide eğitimin farklı alanlarından (eğitim bilimleri, yabancı diller eğitimi, sosyal bilimler ve Türkçe eğitimi, güzel sanatlar eğitimi, temel eğitim, fen ve matematik bilimleri eğitimi, bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi ve özel eğitim) özgün nitelikli nicel, nitel ve karma desenli araştırmalar yayınlanmaktadır.
Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2012 yılından itibaren Nisan ve Ekim aylarında olmak üzere yılda iki sayı yayınlanmaktadır. Derginin geçmiş sayılarına ise online Arşiv alanından ulaşılabilir.
Dergide yayına kabul edilecek çalışmaların eğitimle ilgili alanlarda kuramsal ve uygulama yönünden yeni ve özgün katkılar sunuyor olmaları beklenmektedir. Derginin yayın dili Türkçe ve İngilizcedir. Dergiye değerlendirme için gönderilen Türkçe hazırlanmış aday makalelerin değerlendirme sürecinden geçtikten ve yayınlanmasına karar verildikten sonra İngilizce sürümlerinin de gönderilmesi gerekmektedir. Yazar(lar)ın İngilizce sürüm için metin düzeltmesi yaptırmaları gerekmektedir.

Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Emerging Sources Citation Index (ESCI), EBSCOhost ve ULAKBİM – SBVT (Sosyal Bilimler Veri Tabanı) tarafından indekslenmektedir.


Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

ISSN 1302-9967 | e-ISSN 2149-116X | Periyot Yılda 2 Sayı | Başlangıç: 2011 | Yayıncı Çukurova Üniversitesi |
Kapak Resmi

53.188

74.825
ÇÜ Eğitim Fakültesi Dergisi eğitimin tüm alanlarında güncel konularda yapılan nicel ve nitel araştırmaları yayımlayan hakemli ve akademik bir dergidir. Ayrıca eğitimle ilgili önemli ve güncel bazı konuları kuramsal açıdan ele alıp irdeleyen ve uygulamaya dönük doğurgular üzerinde duran çalışmalara da yer verilmektedir. Bu çerçevede dergide eğitimin farklı alanlarından (eğitim bilimleri, yabancı diller eğitimi, sosyal bilimler ve Türkçe eğitimi, güzel sanatlar eğitimi, temel eğitim, fen ve matematik bilimleri eğitimi, bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi ve özel eğitim) özgün nitelikli nicel, nitel ve karma desenli araştırmalar yayınlanmaktadır.
Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2012 yılından itibaren Nisan ve Ekim aylarında olmak üzere yılda iki sayı yayınlanmaktadır. Derginin geçmiş sayılarına ise online Arşiv alanından ulaşılabilir.
Dergide yayına kabul edilecek çalışmaların eğitimle ilgili alanlarda kuramsal ve uygulama yönünden yeni ve özgün katkılar sunuyor olmaları beklenmektedir. Derginin yayın dili Türkçe ve İngilizcedir. Dergiye değerlendirme için gönderilen Türkçe hazırlanmış aday makalelerin değerlendirme sürecinden geçtikten ve yayınlanmasına karar verildikten sonra İngilizce sürümlerinin de gönderilmesi gerekmektedir. Yazar(lar)ın İngilizce sürüm için metin düzeltmesi yaptırmaları gerekmektedir.

Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Emerging Sources Citation Index (ESCI), EBSCOhost ve ULAKBİM – SBVT (Sosyal Bilimler Veri Tabanı) tarafından indekslenmektedir.


Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Son Sayı
Cilt 47 - Sayı 2 - Eki 2018
  1. Psikolojik İhtiyaç Doyumunda Denge Ölçeği: Türkçe Uyarlama Çalışması
    Sayfalar 357 - 383
    Ferhat KARDAŞ, İlhan YALÇIN
  2. The Analysis of the Factors That Weaken Engineering Students’ Engagement and Lead Them to Transfer to Other Universities
    Sayfalar 384 - 410
    ADNAN BOYACI, MEHMET FATİH KARACABEY, MUSTAFA ÖZDERE, YAKUP ÖZ
  3. Öğretmenlerin Benimsedikleri Eğitim Felsefeleri ile Eğitim Programı Tasarım Yaklaşımları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
    Sayfalar 411 - 438
    İshak KOZİKOĞLU, Nur UYGUN
  4. Yapım Eki Öğretiminin Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğrenenlerin Kelime Hazinesi Üzerindeki Etkisi
    Sayfalar 439 - 491
    Muhammet Raşit Memiş
  5. Investigation Of Elementary Prospective Teachers’ Problems About Design-Drawing
    Sayfalar 492 - 509
    kazım artut
  6. Using Augmented Reality Technology in Education
    Sayfalar 510 - 537
    Rabia Meryem Yılmaz, Yüksel Göktaş
  7. Classroom Teachers' Questions: A Research Based on the Experiences of Classroom Teachers
    Sayfalar 538 - 565
    sevil Büyükalan Filiz, Ensar Aydın
  8. Factors Associated with Prospective Teachers’ Achievement in Quadrilateral Definitions: An Exploration of Background Characteristics
    Sayfalar 566 - 600
    RAMAZAN AVCU
  9. Investigation of the Relationship between School Burnout, Depression and Anxiety among High School Students
    Sayfalar 601 - 622
    lokman koçak, İsmail SEÇER
  10. Prospective Mathematics Teachers’ Strategies for Evaluating the Accuracy of Proofs in the Field of Analysis
    Sayfalar 623 - 666
    Muhammet DORUK, Abdullah KAPLAN
  11. HOW COUPLES PERCEIVE THEIR MARRIAGE?: A QUALITATIVE STUDY
    Sayfalar 667 - 693
    Seval Kızıldağ, İrem Şahin
  12. Incorporating action research into in-service teacher education (INSET) programs
    Sayfalar 694 - 709
    Nur Yigitoglu, Yesim Kesli Dollar
  13. Pedagogic Formation Students’ Views on Ethics of Teaching Profession and Their Suggestions
    Sayfalar 710 - 737
    Tuba Gökçek
  14. Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğrenen Suriyeli Öğrencilerin Okuma Kaygıları İle Okuma Hataları Arasındaki İlişki
    Sayfalar 738 - 764
    Arzu ATASOY, Mehmet TEMİZKAN
  15. 2018 Yılı Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı Kazanımlarının Yaşam Becerileri Açısından İncelenmesi
    Sayfalar 765 - 797
    İsa DEVECİ, Fatma Zehra KONUŞ, Meltem AYDIZ
  16. 2016 LYS ve YGS FİZİK SORULARININ BLOOM TAKSONOMİSİ ve ÖĞRETİM PROGRAMINDA YER ALAN KAZANIMLAR AÇISINDAN ANALİZİ
    Sayfalar 798 - 832
    Suat Yamak, Hakan Şevki AYVACI, Mehmet Kürşad DURU
  17. Acquisition of Ditransitive Verbs in Turkish
    Sayfalar 833 - 843
    HATİCE SOFU, Diser Sucak
  18. Secondary School Students’ Performance and Opinions Towards Activities Based on Engineering Design Process
    Sayfalar 844 - 872
    Hikmet SÜRMELİ, Mehtap Yıldırım, Aysun Göcük, Yeliz Sevgi
  19. Ortaokul Öğrencilerinin Duygusal Zekâlarının Fen Öğrenmeye Yönelik Motivasyonlarını Yordama Düzeyi
    Sayfalar 873 - 896
    Nilgün YENİCE, Barış ÖZDEN, Gizem ALPAK TUNÇ
  20. Preservice Teachers’ Attitudes and Metaphor Perceptions towards Mathematics
    Sayfalar 897 - 931
    OKAN KUZU, YASEMİN KUZU, SADIK YÜKSEL SIVACI
  21. Examining How Social Justice Leadership Relates to Student Engagement in High Schools
    Sayfalar 932 - 961
    Hilal Büyükgöze, Gönül Şayir, Ebru Gülcemal, Sevda Kubilay