Yıl 2019, Cilt , Sayı 9, Sayfalar 17 - 27 2019-01-31

Önüretimli ve Öngerilmeli Beton Traverslerde Gözlenen Zamana Bağlı Kısalmalarının Değerlendirilmesi

Niyazi Özgür BEZGİN [1]

37 80

Öngerilmeli beton traverslerin uzunlukları zaman içerisinde birkaç milimetre düzeyinde kısalmaktadır. Bu kısalmanın üç gerekçesi, traversin öngerme kuvvetleri altında elastik olarak kısalması, travers betonun zaman içerisinde sünmesi ve büzülmesidir. Travers uzunluğunda meydana gelen bu kısalma, bağıl nem oranının %50’nin altında olduğu kurak bölgelerde ve yüksek öngerme kuvvet değerleri altında 2 mm’yi aşabilecek olup, traversin özellikle ekartman genişliği ve omuz genişliği için istenen ölçülerin payhadleri dışına taşmasına neden olabilmektedir. Bu kısalma değeri, traversin üretiminde kullanılan betonun basınç dayanımına, beton içerisinde kullanılan agreganın türüne, traverse uygulanan öngerme kuvvet değerine, traversin kalıptan alınmasından önce betona uygulanan sıcaklık ve nem değerlerine ve traversin üretildiği bölgenin ve kullanılacağı bölgenin nem ve sıcaklık değerlerine bağlıdır. Sunulacak çalışmada, örnek olarak seçilen B70 türü bir traversin, seçilen bir öngerme kuvveti altında farklı bağıl nem değerleri altında zamana bağlı kısalma değerlerinin TS EN 1992-1-1 yönetmeliğine göre hesaplama sonuçları tanıtılacaktır.
Beton, sünme, büzülme, önüretimli beton, öngerilmeli beton, önçekme, ardçekme, elastik kısalma, beton travers, ekartman, omuz genişliği, payhaddi
  • [1] Kerr, A. Fundamentals of Railway Track Engineering. Simmons Boardman Pub Co; 1st Edition. 2003.
  • [2] Lichtberger, L. Track Compendium. Eurail Press. 2011.
  • [3] Menn, C. Prestressed Concrete Bridges. Springer-Verlag. 1986.
  • [4] Kosmatka, S., Kerkhof, B., Panarese, W. Design and Control of Concrete Mixtures. Portland Cement Association. 14th Edition.
  • [5] FIB bulletin No. 42. Constitutive modelling for high strength/high performance concrete – State of the art report. 2008.
  • [6] TS EN 1992-1 Beton yapıların tasarımı - Bölüm 1-2: Genel kurallar
Birincil Dil tr
Konular Mühendislik, Ortak Disiplinler
Dergi Bölümü Bilimsel Yayınlar (Hakemli Araştırma ve Derleme Makaleler)
Yazarlar

Yazar: Niyazi Özgür BEZGİN (Sorumlu Yazar)
Ülke: Turkey


Bibtex @araştırma makalesi { demiryolu488989, journal = {Demiryolu Mühendisliği}, issn = {2149-1607}, address = {Ömür AKBAYIR}, year = {2019}, volume = {}, pages = {17 - 27}, doi = {}, title = {Önüretimli ve Öngerilmeli Beton Traverslerde Gözlenen Zamana Bağlı Kısalmalarının Değerlendirilmesi}, key = {cite}, author = {BEZGİN, Niyazi Özgür} }
APA BEZGİN, N . (2019). Önüretimli ve Öngerilmeli Beton Traverslerde Gözlenen Zamana Bağlı Kısalmalarının Değerlendirilmesi. Demiryolu Mühendisliği, (9), 17-27. Retrieved from http://dergipark.gov.tr/demiryolu/issue/40660/488989
MLA BEZGİN, N . "Önüretimli ve Öngerilmeli Beton Traverslerde Gözlenen Zamana Bağlı Kısalmalarının Değerlendirilmesi". Demiryolu Mühendisliği (2019): 17-27 <http://dergipark.gov.tr/demiryolu/issue/40660/488989>
Chicago BEZGİN, N . "Önüretimli ve Öngerilmeli Beton Traverslerde Gözlenen Zamana Bağlı Kısalmalarının Değerlendirilmesi". Demiryolu Mühendisliği (2019): 17-27
RIS TY - JOUR T1 - Önüretimli ve Öngerilmeli Beton Traverslerde Gözlenen Zamana Bağlı Kısalmalarının Değerlendirilmesi AU - Niyazi Özgür BEZGİN Y1 - 2019 PY - 2019 N1 - DO - T2 - Demiryolu Mühendisliği JF - Journal JO - JOR SP - 17 EP - 27 VL - IS - 9 SN - 2149-1607- M3 - UR - Y2 - 2018 ER -
EndNote %0 Demiryolu Mühendisliği Önüretimli ve Öngerilmeli Beton Traverslerde Gözlenen Zamana Bağlı Kısalmalarının Değerlendirilmesi %A Niyazi Özgür BEZGİN %T Önüretimli ve Öngerilmeli Beton Traverslerde Gözlenen Zamana Bağlı Kısalmalarının Değerlendirilmesi %D 2019 %J Demiryolu Mühendisliği %P 2149-1607- %V %N 9 %R %U
ISNAD BEZGİN, Niyazi Özgür . "Önüretimli ve Öngerilmeli Beton Traverslerde Gözlenen Zamana Bağlı Kısalmalarının Değerlendirilmesi". Demiryolu Mühendisliği / 9 (Ocak 2019): 17-27.