Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi
Kapak Resmi
ISSN 1309-6575 | e-ISSN 1309-6575 | Periyot İlkbahar , Yaz , Sonbahar , Kış , Yılda 4 Sayı | Başlangıç: 2010 | Yayıncı Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Derneği |

Konu alanında dünyada ve Türkiye’de gözlenen dinamik sorunları, çözüm önerilerini ve en son gelişmeleri, öğretmen, yönetici, araştırmacı, akademisyen,öğrenci olmak üzere kamuoyunun tüm kesimiyle paylaşmak amacıyla yayımlanan uluslararası standartlarda, erişimi ücretsiz hakemli bir dergidir.

Dolayısıyla bu derginin sayfalarında 

•Özgün bilimsel araştırmalara,
•Metodolojik gelişmelere,
•Tartışma yazılarına,
•Yeni yayın/kitap değerlendirmelerine,
•Sempozyum, toplantı ve atölye çalışmalarının duyurularına yer verilecektir.
 

Eğitimde ve Psikoloji alanında, güncel problemleri, deneysel çalışmaları bilimsel bir bakış açısıyla ele alan, bu konuda çözüm önerileri getiren araştırma yazılarına yer verilir.

Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi

ISSN 1309-6575 | e-ISSN 1309-6575 | Periyot İlkbahar , Yaz , Sonbahar , Kış , Yılda 4 Sayı | Başlangıç: 2010 | Yayıncı Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Derneği |
Kapak Resmi

86.315

72.859

Konu alanında dünyada ve Türkiye’de gözlenen dinamik sorunları, çözüm önerilerini ve en son gelişmeleri, öğretmen, yönetici, araştırmacı, akademisyen,öğrenci olmak üzere kamuoyunun tüm kesimiyle paylaşmak amacıyla yayımlanan uluslararası standartlarda, erişimi ücretsiz hakemli bir dergidir.

Dolayısıyla bu derginin sayfalarında 

•Özgün bilimsel araştırmalara,
•Metodolojik gelişmelere,
•Tartışma yazılarına,
•Yeni yayın/kitap değerlendirmelerine,
•Sempozyum, toplantı ve atölye çalışmalarının duyurularına yer verilecektir.
 

Eğitimde ve Psikoloji alanında, güncel problemleri, deneysel çalışmaları bilimsel bir bakış açısıyla ele alan, bu konuda çözüm önerileri getiren araştırma yazılarına yer verilir.

Yaz 2018 Son Sayı
Cilt 9 - Sayı 2 - Haz 2018
  1. Öz-Yönetimli Öğrenme Becerileri Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
    Sayfalar 85 - 100
    İlkay AŞKIN TEKKOL, Melek DEMİREL
  2. Sınav Stresi Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması ve Ölçme Değişmezliğinin İncelenmesi
    Sayfalar 101 - 115
    Büşra KARADUMAN, Sevilay KİLMEN
  3. Sosyal Medya Kullanım Bozukluğu Ölçeği’nin Türk Kültürüne Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
    Sayfalar 116 - 135
    Hakan SARIÇAM, Fatıma Firdevs ADAM KARDUZ
  4. Differential Item and Differential Distractor Functioning Analyses on Turkish High School Entrance Exam
    Sayfalar 136 - 149
    Rağıp TERZİ, Levent YAKAR
  5. Merkezsizleştirme Becerisini Değerlendirme: Yaşantılar Ölçeğinin Türkçe Formunun Psikometrik Özellikleri
    Sayfalar 150 - 160
    Fatma Zehra ÜNLÜ KAYNAKÇI
  6. Bireyselleştirilmiş Bilgisayarlı Sınıflama Testi Kriterlerinin Test Etkililiği ve Ölçme Kesinliği Açısından Karşılaştırılması
    Sayfalar 161 - 177
    Ceylan GÜNDEĞER, Nuri DOĞAN
  7. Toplam Test ve Alt Test Puanlarının Kestiriminin Hiyerarşik Madde Tepki Kuramı Modelleri ile Karşılaştırılması
    Sayfalar 178 - 201
    Sümeyra SOYSAL, Hülya KELECİOĞLU
  8. Otizm Sosyal Beceriler Profili Ölçeğinde Puanlayıcılar Arası Güvenirliğin Farklı Kuramlara Göre Karşılaştırılması
    Sayfalar 202 - 215
    Zeynep PEKİN, Sevda ÇETİN, Neşe GÜLER
  9. Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Kongrelerinde Sunulan Bildirilerin Doküman Analizi Yöntemi ile İncelenmesi
    Sayfalar 216 - 238
    Mahmut Sami KOYUNCU, Mehmet ŞATA, İsmail KARAKAYA