Erzincan University Journal of Education Faculty
Cover Image
ISSN 2148-7758 | e-ISSN 2148-7510 | Period Tri-annual | Founded: 1999 | Publisher Erzincan University | http://eefdergi.erzincan.edu.tr/

Erzincan University Journal of Education Faculty is a triannual refereed journal which publishes articles mainly from all fields of education.  The journal accepts articles from both national and international researchers. Publication language of the journal is English and  Turkish. Turkish articles should include both an English abstract and extend summary. 

e-ISSN:2148-7510


ithenticate_white_120iThenticate is a plagiarism screening service that verifies the originality of written work. iThenticate checks submissions against millions of published, scholarly works, and billions of web content. Before being accepted for publication, manuscripts are all screened for plagiarism usingbr /> iThenticate.

Our journal has been indexed by the following indices:

 

 

The journal is under screening process of following indexes:

 

 

 

 

Erzincan University Journal of Education Faculty

ISSN 2148-7758 | e-ISSN 2148-7510 | Period Tri-annual | Founded: 1999 | Publisher Erzincan University | http://eefdergi.erzincan.edu.tr/
Cover Image

250.304

398.316

Erzincan University Journal of Education Faculty is a triannual refereed journal which publishes articles mainly from all fields of education.  The journal accepts articles from both national and international researchers. Publication language of the journal is English and  Turkish. Turkish articles should include both an English abstract and extend summary. 

e-ISSN:2148-7510


ithenticate_white_120iThenticate is a plagiarism screening service that verifies the originality of written work. iThenticate checks submissions against millions of published, scholarly works, and billions of web content. Before being accepted for publication, manuscripts are all screened for plagiarism usingbr /> iThenticate.

Our journal has been indexed by the following indices:

 

 

The journal is under screening process of following indexes:

 

 

 

 

Volume 20 - Issue 3 - Dec 2018
  1. Mentor Support to Pre-service Teachers on Theory-Practice Gap in Practicum: An Online Practice
    Pages 590 - 601
    Derya YAYLI
  2. Eğitsel Yönleriyle Nasreddin Hoca Fıkraları: Bir İçerik Analizi
    Pages 602 - 621
    Ali Fuat ARICI
  3. Öğretmenlerin İletişim Becerileri İle Öğrencilerin Derse İlgileri Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi
    Pages 622 - 636
    Tevfik UZUN, Güven ÖZDEM, Eray KARA
  4. Eğitici Çizgi Romanların Işığında Okuduğunu Anlama Stratejilerinin Kullanımı
    Pages 637 - 661
    Beytullah KARAGÖZ
  5. Okul Yöneticilerinin Psikolojik Danışma Ve Rehberlik Servislerine İlişkin Metaforik Algılarının İncelenmesi
    Pages 662 - 675
    Sinan YALÇIN, Mustafa YILMAZ, Yavuz KARAKAYA
  6. Öğretmen Adaylarında Özyeterlik Algılarının Yordayıcısı Olarak Beş Faktör Kişilik Özellikleri
    Pages 676 - 686
    Hüseyin Hüsnü BAHAR, Mücahit KAĞAN
  7. Biyoloji Öğretmen Adaylarının Nanoteknolojiye Yönelik Algıları
    Pages 687 - 706
    Pınar KÖSEOĞLU, Gamze MERCAN
  8. Ortaokul Öğretmenlerinde Yaşam Doyum Düzeyi
    Pages 707 - 724
    Ramazan ÖZKUL, Melike CÖMERT
  9. Ortaokul 8. Sınıf Öğrencilerinin İngilizce Öğrenmeye İlişkin Öz-düzenleme Stratejileri, Motivasyonel İnançları ve Tutumları
    Pages 725 - 748
    Fırat KANAT, İshak KOZİKOĞLU
  10. An Evaluation of Second Grade English Language Teaching Program of Primary School: Tokat Case
    Pages 749 - 766
    Kürşat CESUR, Ebru ÇİFTÇİ CİNKAVUK
  11. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Seçme ve Kavrama ile İlgili Problem Kurma Durumlarında Kurdukları Problemlerin İncelenmesi
    Pages 767 - 781
    Reyhan TEKİN SİTRAVA, Ahmet IŞIK
  12. Matematik Öğretmeni Adaylarının Teknoloji Destekli Matematiksel Modelleme Süreci Çerçevesinde Uzaklık Problemi’ne İlişkin Çözümleri
    Pages 782 - 809
    Çağlar Naci HIDIROĞLU, Aytuğ ÖZALTUN ÇELİK, Semiha KULA ÜNVER, Esra BUKOVA GÜZEL
  13. Öğretmenlerin Çevre Eğitimi Öz-Yeterliklerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
    Pages 810 - 825
    Mehmet ERKOL, Ömer ERBASAN
  14. Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Öğrencilerinin Okul Uygulamaları Dersinden Beklentileri Üzerine Bir Araştırma
    Pages 826 - 841
    Selma TAŞKESEN
  15. A Comparison of Turkish and English L1 Writers’ Citation Practices in Doctoral and Master’s Theses
    Pages 842 - 855
    Fatma Şeyma DOĞAN, Oktay YAĞIZ, Işıl Günseli KAÇAR