Bu araştırmanın amacı ortaokul öğrencilerinin Türkçe dersi özyeterlik algılarının belirlenmesi; Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığına bağlı kuruluşlarda kalan ve aileleriyle birlikte kalan öğrencilerin özyeterlik algılarının karşılaştırılmasıdır. Araştırmada veriler Türkiye İstatistik Kurumunun belirlediği 12 istatistikî bölge birimdeki her bölgeden birer il seçilmesiyle toplam 12 ildeki Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığına bağlı kurumlardan ve aileleri ile birlikte kalan ortaokul öğrencilerinden elde edilmiştir. Araştırma sonunda Türkçe dersi özyeterlik algıları açısından aileleriyle birlikte kalan öğrencilerin kurumlarda kalanlara göre genel anlamda olumlu yönde farklılıklara sahip olduğu belirlenmiştir. Aileleriyle birlikte kalan öğrencilerle kurumlarda kalanlar kıyaslandığında ortaya çıkan bu anlamlı farklılıkların öğrencilerin Türkçe derslerinde kendilerine güvenlerini, inançlarını, kaygılarını, isteklerini ve heyecanlarını yansıtması açısından önemlidir.
Konular | Sosyal ve Beşeri Bilimler |
---|---|
Dergi Bölümü | Bu Sayıda |
Yazarlar |
|
Bibtex | @araştırma makalesi { erziefd303306,
journal = {Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi},
issn = {},
address = {Erzincan Üniversitesi},
year = {2017},
volume = {19},
pages = {260 - 275},
doi = {10.17556/erziefd.303306},
title = {Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığına Bağlı Kurumlarda ve Ailelerinin Yanında Kalan Ortaokul Öğrencilerinin Türkçe Dersi Özyeterlik Algılarının Karşılaştırılması},
key = {cite},
author = {ŞENGÜL, Murat and DEMİREL, Ahmet}
} |
APA | DEMİREL, A , ŞENGÜL, M . (2017). Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığına Bağlı Kurumlarda ve Ailelerinin Yanında Kalan Ortaokul Öğrencilerinin Türkçe Dersi Özyeterlik Algılarının Karşılaştırılması. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19 (3), 260-275. DOI: 10.17556/erziefd.303306 |
MLA | DEMİREL, A , ŞENGÜL, M . "Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığına Bağlı Kurumlarda ve Ailelerinin Yanında Kalan Ortaokul Öğrencilerinin Türkçe Dersi Özyeterlik Algılarının Karşılaştırılması". Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 19 (2017): 260-275 <http://dergipark.gov.tr/erziefd/issue/32738/303306> |
Chicago | DEMİREL, A , ŞENGÜL, M . "Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığına Bağlı Kurumlarda ve Ailelerinin Yanında Kalan Ortaokul Öğrencilerinin Türkçe Dersi Özyeterlik Algılarının Karşılaştırılması". Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 19 (2017): 260-275 |
RIS | TY - JOUR T1 - Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığına Bağlı Kurumlarda ve Ailelerinin Yanında Kalan Ortaokul Öğrencilerinin Türkçe Dersi Özyeterlik Algılarının Karşılaştırılması AU - Ahmet DEMİREL , Murat ŞENGÜL Y1 - 2017 PY - 2017 N1 - doi: 10.17556/erziefd.303306 DO - 10.17556/erziefd.303306 T2 - Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 260 EP - 275 VL - 19 IS - 3 SN - -2148-7758 M3 - doi: 10.17556/erziefd.303306 UR - http://dx.doi.org/10.17556/erziefd.303306 Y2 - 2018 ER - |
EndNote | %0 Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığına Bağlı Kurumlarda ve Ailelerinin Yanında Kalan Ortaokul Öğrencilerinin Türkçe Dersi Özyeterlik Algılarının Karşılaştırılması %A Ahmet DEMİREL , Murat ŞENGÜL %T Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığına Bağlı Kurumlarda ve Ailelerinin Yanında Kalan Ortaokul Öğrencilerinin Türkçe Dersi Özyeterlik Algılarının Karşılaştırılması %D 2017 %J Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi %P -2148-7758 %V 19 %N 3 %R doi: 10.17556/erziefd.303306 %U 10.17556/erziefd.303306 |