Yıl 2017, Cilt 19, Sayı 3, Sayfalar 165 - 179 2017-12-07

E-Kitap ve Tabletlerin Liselerde Kullanımına Yönelik Öğretmen Görüşleri

Önder YILDIRIM [1] , Özlem BAYDAŞ [2] , Yüksel GÖKTAŞ [3]

188 167

MEB tarafından Fatih projesi kapsamında önce pilot sonrasında da proje kapsamındaki tüm okulların sınıflarına etkileşimli tahta kurulmakta ve tüm öğrencilere tablet verilmektedir. Bu çalışmada öğretmen görüşlerine göre tabletler üzerindeki e-kitapların öğretmen ve öğrenciler tarafından derslerde kullanımına yönelik avantaj ve dezavantajlarını, kullanım sıklıklarını ve sunulan önerileri ortaya çıkarmak amaçlanmaktadır.  Bu doğrultuda Erzincan ve Erzurum illerinde Fatih projesi kapsamında pilot uygulama okulu olan iki lisede görev yapan 38 öğretmenden açık uçlu anket sorularıyla görüşleri alınmıştır. Elde edilen veriler içerik analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. Analiz sonucuna göre 27 öğretmenin e-kitapları derslerinde zaman zaman kullandığı, 17 öğretmenin ise hiç kullanmadığı tespit edilmiştir. E-kitap kullanan öğretmenler, e-kitapların görsellik katarak dersleri zenginleştirdiğini ve zaman kazandırdığını fakat ders içi kullanımının ve denetiminin zor olduğunu dile getirmişlerdir. Öğretmenler, öğrencilerin tabletleri amacına uygun kullanmadıklarını (oyun, sosyal ağlar, internet vb.) bundan dolayı da derse karşı ilgilerinin azaldığını vurgulamışlardır.

E-kitap, Tablet
  • Akkoyunlu, B. (1996). “Bilgisayar Okur Yazarlığı Yeterlilikleri ile Mevcut Ders Programlarının Kaynaştırılmasının Öğrenci Başarı ve Tutumlarına Etkisi”. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12, 127-134.
  • Aydemir, M., Küçük, S., & Karaman, S. (2012). Uzaktan eğitimde tablet bilgisayar kullanımına yönelik öğrenci görüşlerinin incelenmesi. Journal of Research in Education and Teaching, 1(4), 153-159.
  • Berg, S. A., Hoffmann, K., & Dawson, D. (2010). Not on the same page: Undergraduates' information retrieval in electronic and print books. The Journal of Academic Librarianship, 36(6), 518-525.
  • Cox, J., R. (2006). Screen capture on the fly: Combining molecular visualization and a tablet PC in the biochemistry lecture. Biochemistry and Molecular Biology Education. 34{1), 12-16.
  • Daniel, D. B., & Woody, W. D. (2013). E-textbooks at what cost? Performance and use of electronic v. print texts. Computers & Education, 62, 18-23.
  • Foasberg, N., M. (2011). Adoption of e-book readers among college students: A survey. Information technology and libraries, 30(3), 108.
  • Fox, E., A.(1998). The Future of Electronic Publishing, Scholarship in the Electronic World Seminar. http://fox.cs.vt.edu/~fox/FEP/
  • Galligan, L., Loch, B., McDonald, C. & Taylor, J., A. (2010). The use of tablet and related technologies in mathematics teaching. Australian Senior Mathematics Journal, 24 (1).
  • Kamacı, E., & Durukan, E. (2012). Araştırma görevlilerinin eğitimde tablet bilgisayar kullanımına ilişkin görüşleri üzerine nitel bir araştırma (Trabzon Örneği). Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 1(3), 203-2015.
  • Kang, Y. Y., Wang, M. J. J., & Lin, R. (2009). Usability evaluation of E-books. Displays, 30(2), 49-52.
  • Koçak, Ö., Yıldırım, Ö., Kurşun, E., & Yıldırım, G. (2016). Investigating the Status of Tablet Computers and E-Books Use of Open Education Faculty Students: A Case Study. International Journal of Distance Education Technologies (IJDET), 14(2), 49-63.
  • McMillan, J.H. & Schumacher, S., (2010). Research in education: Evidence-based inquiry, 7th edn., Pearson, Boston, MA. MEB, (2012). Eğitimde Fatih projesi hakkında. 17 Şubat 2015 tarihinde http://fatihprojesi.meb.gov.tr/proje-hakkinda/ web sayfasından alınmıştır.
  • Mock, K. (2004). Teaching with Tablet PC'S. Journal of Computing Sciences in Colleges.
  • Odabaşı, H., F. (2010). Bilgi ve iletişim teknolojileri ışığında dönüşümler, H.F.Odabaşı (Ed.). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Rainie, L. (2012). Tablet and e-book reader ownership nearly double over the holiday gift-giving period. Tablet. Pew Internet & American Life Project, Journay 23.
  • Rainie, L., & Duggan, M. (2012). E-book reading jumps; print book reading declines. Pew Internet & American Life Project, December, 27.
  • Rockinson-Szapkiw, A. J., Courduff, J., Carter, K., & Bennett, D. (2013). Electronic versus traditional print textbooks: A comparison study on the influence of university students' learning. Computers & Education, 63, 259-266.
  • Pryor, G. & Bauer, V. (2008). “Building a Better Biology Lab? Testing Tablet PC Technology in a Core Laboratory Course”. Journal of College Science Teaching.
  • Vassiliou, M. & Rowley, J.(2008). Progressing the definition of “e-book”, Library Hi Tech, 26(3) 355-368.
  • Woody, W. D., Daniel, D. B., & Baker, C. A. (2010). E-books or textbooks: Students prefer textbooks. Computers & Education, 55(3), 945-948.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları.
Konular Sosyal ve Beşeri Bilimler
Dergi Bölümü Bu Sayıda
Yazarlar

Yazar: Önder YILDIRIM
Kurum: Erzincan üniversitesi
Ülke: Turkey


Yazar: Özlem BAYDAŞ
Kurum: Giresun üniversitesi
Ülke: Turkey


Yazar: Yüksel GÖKTAŞ
Ülke: Turkey


Bibtex @araştırma makalesi { erziefd346428, journal = {Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {}, eissn = {2148-7758}, address = {Erzincan Üniversitesi}, year = {2017}, volume = {19}, pages = {165 - 179}, doi = {10.17556/erziefd.346428}, title = {E-Kitap ve Tabletlerin Liselerde Kullanımına Yönelik Öğretmen Görüşleri}, key = {cite}, author = {BAYDAŞ, Özlem and YILDIRIM, Önder and GÖKTAŞ, Yüksel} }
APA YILDIRIM, Ö , BAYDAŞ, Ö , GÖKTAŞ, Y . (2017). E-Kitap ve Tabletlerin Liselerde Kullanımına Yönelik Öğretmen Görüşleri. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19 (3), 165-179. DOI: 10.17556/erziefd.346428
MLA YILDIRIM, Ö , BAYDAŞ, Ö , GÖKTAŞ, Y . "E-Kitap ve Tabletlerin Liselerde Kullanımına Yönelik Öğretmen Görüşleri". Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 19 (2017): 165-179 <http://dergipark.gov.tr/erziefd/issue/32738/346428>
Chicago YILDIRIM, Ö , BAYDAŞ, Ö , GÖKTAŞ, Y . "E-Kitap ve Tabletlerin Liselerde Kullanımına Yönelik Öğretmen Görüşleri". Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 19 (2017): 165-179
RIS TY - JOUR T1 - E-Kitap ve Tabletlerin Liselerde Kullanımına Yönelik Öğretmen Görüşleri AU - Önder YILDIRIM , Özlem BAYDAŞ , Yüksel GÖKTAŞ Y1 - 2017 PY - 2017 N1 - doi: 10.17556/erziefd.346428 DO - 10.17556/erziefd.346428 T2 - Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 165 EP - 179 VL - 19 IS - 3 SN - -2148-7758 M3 - doi: 10.17556/erziefd.346428 UR - http://dx.doi.org/10.17556/erziefd.346428 Y2 - 2017 ER -
EndNote %0 Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi E-Kitap ve Tabletlerin Liselerde Kullanımına Yönelik Öğretmen Görüşleri %A Önder YILDIRIM , Özlem BAYDAŞ , Yüksel GÖKTAŞ %T E-Kitap ve Tabletlerin Liselerde Kullanımına Yönelik Öğretmen Görüşleri %D 2017 %J Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi %P -2148-7758 %V 19 %N 3 %R doi: 10.17556/erziefd.346428 %U 10.17556/erziefd.346428