Yıl 2018, Cilt 20, Sayı 1, Sayfalar 265 - 280 2018-04-01

Self-Efficacy Beliefs of Students of Primary Education towards Teaching English
Sınıf Eğitimi Öğrencilerinin İngilizce Öğretimine Yönelik Öz-Yeterlik İnançları

Dilek İLHAN BEYAZTAŞ [1]

31 40

Bu çalışmanın amacı, sınıf eğitimi anabilim dalında okuyan öğrencilerin İngilizce öğretimine yönelik ö-yeterlik inançlarının belirlenmesidir. Bu kapsamda sınıf eğitimi anabilim dalı dördüncü sınıfta okuyan ve gönüllü olan otuz öğrenci ile yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. İçerik analizi sonucunda, dört öğrencinin İngilizce öğretiminde kendisini yeterli, yirmialtı öğrencinin ise kendisini İngilizce öğretimi noktasında yetersiz bulduğu tespit edilmiştir. İngilizce öğretiminde öz-yeterlik inancı düşük olan öğrencilerin ifadeleri incelendiğinde, özellikle konuşma-telaffuz, cümle kurma-yazma ve derse uygun hazırlık yapma noktasında problem yaşayacaklarını ifade etmişlerdir. Sınıf Eğitimi Öğrencileri; İngilizce öğretimine yönelik öz-yeterlik inançlarının düşük olmasının nedenini, teorik ve ezbere dayalı eğitim verilmesine ve İngilizce derslerinin etkileşim ve uygulama olmadan gramer ağırlıklı verilmesine bağlamıştır. 

Öz-yeterlik, İngilizce öğretimi, sınıf eğitimi öğretmenliği
  • Bandura, A. (1997). Self efficacy the exercise of control. New York: W. H. Freeman and Company
Birincil Dil tr
Konular Sosyal ve Beşeri Bilimler
Dergi Bölümü Bu Sayıda
Yazarlar

Orcid: 0000-0002-7642-9087
Yazar: Dilek İLHAN BEYAZTAŞ (Sorumlu Yazar)
E-posta: dilekilhanbeyaztas@hotmail.com
Ülke: Turkey


Bibtex @araştırma makalesi { erziefd316605, journal = {Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {}, address = {Erzincan Üniversitesi}, year = {2018}, volume = {20}, pages = {265 - 280}, doi = {10.17556/erziefd.316605}, title = {Sınıf Eğitimi Öğrencilerinin İngilizce Öğretimine Yönelik Öz-Yeterlik İnançları}, key = {cite}, author = {İLHAN BEYAZTAŞ, Dilek} }
APA İLHAN BEYAZTAŞ, D . (2018). Sınıf Eğitimi Öğrencilerinin İngilizce Öğretimine Yönelik Öz-Yeterlik İnançları. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20 (1), 265-280. DOI: 10.17556/erziefd.316605
MLA İLHAN BEYAZTAŞ, D . "Sınıf Eğitimi Öğrencilerinin İngilizce Öğretimine Yönelik Öz-Yeterlik İnançları". Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 20 (2018): 265-280 <http://dergipark.gov.tr/erziefd/issue/33187/316605>
Chicago İLHAN BEYAZTAŞ, D . "Sınıf Eğitimi Öğrencilerinin İngilizce Öğretimine Yönelik Öz-Yeterlik İnançları". Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 20 (2018): 265-280
RIS TY - JOUR T1 - Sınıf Eğitimi Öğrencilerinin İngilizce Öğretimine Yönelik Öz-Yeterlik İnançları AU - Dilek İLHAN BEYAZTAŞ Y1 - 2018 PY - 2018 N1 - doi: 10.17556/erziefd.316605 DO - 10.17556/erziefd.316605 T2 - Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 265 EP - 280 VL - 20 IS - 1 SN - -2148-7758 M3 - doi: 10.17556/erziefd.316605 UR - http://dx.doi.org/10.17556/erziefd.316605 Y2 - 2017 ER -
EndNote %0 Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Sınıf Eğitimi Öğrencilerinin İngilizce Öğretimine Yönelik Öz-Yeterlik İnançları %A Dilek İLHAN BEYAZTAŞ %T Sınıf Eğitimi Öğrencilerinin İngilizce Öğretimine Yönelik Öz-Yeterlik İnançları %D 2018 %J Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi %P -2148-7758 %V 20 %N 1 %R doi: 10.17556/erziefd.316605 %U 10.17556/erziefd.316605