Yıl 2018, Cilt 20, Sayı 1, Sayfalar 46 - 60 2017-12-14

Öğretmen Adaylarının Gelecekteki Derslerinde Teknoloji Kullanma Kabullerinin Sınıf Düzeylerine ve Branşlara Göre Farkı

serap uzuner yurt [1] , özlem baydaş [2] , elif aktaş [3]

32 0

Bu çalışmanın amacı sınıf ve Türkçe öğretmeni adaylarının gelecekteki derslerinde teknoloji kullanma kabullerinin sınıf düzeyi ve bölümler bazındaki  farklılıklarını ortaya çıkarmaktır. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden nedensel karşılaştırmalı desen kullanılmıştır. Çalışmada ölçek geliştirme ve ölçeğin uygulanması amacıyla iki farklı katılımcı grubuyla çalışılmıştır. Çalışmanın ölçek geliştirme aşamasında iki farklı üniversitede öğrenim 121 Türkçe öğretmeni adayı yer almaktadır. Uygulama verilerinin toplandığı ikinci aşamada ise Sınıf (159) ve Türkçe (146) öğretmenliği bölümlerinde 305 öğretmen adayına ulaşılmıştır. Çalışmada yer alan faktörlerin sınıf düzeyi ve branşlara göre farkını belirlemek amacıyla iki yönlü MANOVA testi kullanılmıştır. Sonuçlara göre Türkçe ve Sınıf öğretmenliği bölümlerinde eğitim alan öğretmen adaylarının gelecekteki derslerinde Bilişim Teknoloji kullanma niyetleri arasında farklılık belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının sınıf düzeyleri arasında da anlamlı farklılık ortaya çıkmıştır. 

Teknoloji,Öğretmen adayları,Ölçek geliştirme
  • Adıgüzel, A. (2010). İlköğretim okullarında öğretim teknolojilerinin durumu ve sınıf öğretmenlerinin bu teknolojileri kullanma düzeyleri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 15, 1-17. Anderson, S., & Maninger, R, (2007). Preservice teachers' abilities, beliefs, and intentions regarding technology integration. Journal of Educational Computing Research, 37 (2), 151-172. Atlı, Ş., Aksüt, M., Atar, G. Yıldız, N. (2007). Türkçe öğretmen adaylarının bilişim teknolojilerine yaklaşımı. Akademik Bilişim 07-IX. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri, Dumlupınar Üniversitesi, Kütahya, 737- 741. Baydas, O., & Goktas, Y. (2016a). Influential Factors on Preservice Teachers’ Intentions to Use ICT in Future Lessons. Computers in Human Behavior, 56(2016), 170-178.
Konular Sosyal ve Beşeri Bilimler
Dergi Bölümü Gelecek Sayı
Yazarlar

Yazar: serap uzuner yurt
E-posta: suzuneryurt@gmail.com
Ülke: Turkey


Yazar: özlem baydaş
E-posta: ozlembaydas@hotmail.com

Yazar: elif aktaş
E-posta: elifaktas@erdogan.edu.tr

Bibtex @araştırma makalesi { erziefd322663, journal = {Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {}, address = {Erzincan Üniversitesi}, year = {2017}, volume = {20}, pages = {46 - 60}, doi = {10.17556/erziefd.322663}, title = {Öğretmen Adaylarının Gelecekteki Derslerinde Teknoloji Kullanma Kabullerinin Sınıf Düzeylerine ve Branşlara Göre Farkı}, key = {cite}, author = {baydaş, özlem and uzuner yurt, serap and aktaş, elif} }
APA uzuner yurt, s , baydaş, ö , aktaş, e . (2017). Öğretmen Adaylarının Gelecekteki Derslerinde Teknoloji Kullanma Kabullerinin Sınıf Düzeylerine ve Branşlara Göre Farkı. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20 (1), 46-60. DOI: 10.17556/erziefd.322663
MLA uzuner yurt, s , baydaş, ö , aktaş, e . "Öğretmen Adaylarının Gelecekteki Derslerinde Teknoloji Kullanma Kabullerinin Sınıf Düzeylerine ve Branşlara Göre Farkı". Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 20 (2017): 46-60 <http://dergipark.gov.tr/erziefd/issue/33187/322663>
Chicago uzuner yurt, s , baydaş, ö , aktaş, e . "Öğretmen Adaylarının Gelecekteki Derslerinde Teknoloji Kullanma Kabullerinin Sınıf Düzeylerine ve Branşlara Göre Farkı". Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 20 (2017): 46-60
RIS TY - JOUR T1 - Öğretmen Adaylarının Gelecekteki Derslerinde Teknoloji Kullanma Kabullerinin Sınıf Düzeylerine ve Branşlara Göre Farkı AU - serap uzuner yurt , özlem baydaş , elif aktaş Y1 - 2017 PY - 2017 N1 - doi: 10.17556/erziefd.322663 DO - 10.17556/erziefd.322663 T2 - Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 46 EP - 60 VL - 20 IS - 1 SN - -2148-7758 M3 - doi: 10.17556/erziefd.322663 UR - http://dx.doi.org/10.17556/erziefd.322663 Y2 - 2017 ER -
EndNote %0 Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Öğretmen Adaylarının Gelecekteki Derslerinde Teknoloji Kullanma Kabullerinin Sınıf Düzeylerine ve Branşlara Göre Farkı %A serap uzuner yurt , özlem baydaş , elif aktaş %T Öğretmen Adaylarının Gelecekteki Derslerinde Teknoloji Kullanma Kabullerinin Sınıf Düzeylerine ve Branşlara Göre Farkı %D 2017 %J Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi %P -2148-7758 %V 20 %N 1 %R doi: 10.17556/erziefd.322663 %U 10.17556/erziefd.322663