Cilt 15, Sayı 56, Sayfalar 0 - 0 2015-12-02

ÖĞRETMEN ÖĞRENCİ İLETİŞİMİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ

Veysel ÇAKMAK [1] , Ercan AKTAN [2]

1105 467

Eğitimin başarılı olmasının temel etkenlerinden biri de etkili iletişim teknikleridir. Sözlü, yazılı, sanal ve beden dili aracılığı ile bireyler bu iletişim tekniğini eğitim sahasında kullanmaktadırlar. Bilgiyi bilmek farklı, onu öğrenciye anlatmak ve öğretmek farklı bir durumdur. Eğitim ortamında öğretmen ve öğrenci arasında sağlıklı bir iletişimin sağlanması esastır. Bu sebeple eğitimin baş aktörü olan öğretmenlerin iletişimi çok iyi bilmesi ve bunu öğrencileri eğitmede kullanması gerekmektedir. Çünkü öğrencilerin örnek aldığı kişiler öğretmenlerdir. Öğretmenlerin konuşma tarzı, öğrenciye yaklaşımı, bakış açısı, kullandığı kelimeler, ses tonu ve diğer davranışları öğrencilerin eğitiminde birer yapı taşıdır. Öğrenciler eğitimden sonra  bu yapı taşlarına göre mesleki ve kişisel hayatlarını devam ettireceklerdir.


                Bu çalışmada öğretmen öğrenci iletişimi üzerinde durulacaktır. Bunu ölçmek için araştırmada Erbay (2012) ve arkadaşları tarafından geliştirilen ölçek kullanılacaktır. Aksaray ilinde görev yapan öğretmenlerden alınan bilgiler çeşitli değişkenlere göre incelenip, analiz edilecektir.

Anahtar Kelimeler: İletişim, Öğretmen Öğrenci İletişimi, Eğitim, Sözlü İletişim, Kişilerarası İletişim.

Konular
Dergi Bölümü Makaleler
Yazarlar

Yazar: Veysel ÇAKMAK
E-posta: veyselcakmakk@gmail.com

Yazar: Ercan AKTAN
E-posta: ercan_aktan@hotmail.com

Bibtex @ { esosder263103, journal = {Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi}, issn = {1304-0278}, address = {Özel Akademi}, year = {2015}, volume = {15}, pages = {0 - 0}, doi = {10.17755/esosder.90642}, title = {ÖĞRETMEN ÖĞRENCİ İLETİŞİMİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ}, language = {tr}, key = {cite}, author = {ÇAKMAK, Veysel and AKTAN, Ercan} }
APA ÇAKMAK, V , AKTAN, E . (2015). ÖĞRETMEN ÖĞRENCİ İLETİŞİMİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 15 (56), 0-0. DOI: 10.17755/esosder.90642
MLA ÇAKMAK, V , AKTAN, E . "ÖĞRETMEN ÖĞRENCİ İLETİŞİMİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ". Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi 15 (2015): 0-0 <http://dergipark.gov.tr/esosder/issue/24923/263103>
Chicago ÇAKMAK, V , AKTAN, E . "ÖĞRETMEN ÖĞRENCİ İLETİŞİMİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ". Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi 15 (2015): 0-0
RIS TY - JOUR T1 - ÖĞRETMEN ÖĞRENCİ İLETİŞİMİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ AU - Veysel ÇAKMAK , Ercan AKTAN Y1 - 2015 PY - 2015 N1 - doi: 10.17755/esosder.90642 DO - 10.17755/esosder.90642 T2 - Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 0 EP - 0 VL - 15 IS - 56 SN - 1304-0278- M3 - doi: 10.17755/esosder.90642 UR - http://dx.doi.org/10.17755/esosder.90642 Y2 - 2017 ER -
EndNote %0 Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi ÖĞRETMEN ÖĞRENCİ İLETİŞİMİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ %A Veysel ÇAKMAK , Ercan AKTAN %T ÖĞRETMEN ÖĞRENCİ İLETİŞİMİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ %D 2015 %J Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi %P 1304-0278- %V 15 %N 56 %R doi: 10.17755/esosder.90642 %U 10.17755/esosder.90642