Cilt 15, Sayı 57, Sayfalar 0 - 0 2016-03-23

ORTAOKUL 5. SINIF MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE KARŞILAŞILAN SORUNLAR

Sedat ÖZKAN [1] , Ahmet KARA [2]

872 798

Bu çalışmada ortaokul 5. sınıf matematik derslerinde öğrencilerin başarı durumlarının düşük olmasının; müfredat, sınıfın mevcudu, görsel materyallerin kullanımı, matematik sınıflarının olmaması, matematik kaygısı, yardımcı kaynaklar gibi değişkenler açısından incelenmiştir. Araştırma Malatya ilinde bulunan ortaokullarda görev yapan 57 bayan 43 bay ortaokul matematik öğretmenleri üzerinde yürütülmüştür. Verilerin çözümlenmesi sonucunda ortaokul matematik öğretmenlerinin 5. sınıf matematik öğretiminde karşılaşılan sorunlara ilişkin tutumları arasında anlamlı farklar bulunmuştur. Matematik derslerini yürüten öğretmenlerin, matematik öğretiminde karşılaştığı sorunlara ilişkin tutumlarında cinsiyetleri, mezun olunan yüksek öğretim kurumları, öğrenim düzeyleri ve kıdemleri açısından anlamlı farklılıklar bulunmuştur.
  • Mumcu, H. Y., Mumcu, İ. ve Cansız Aktaş, M. (2012). Meslek Lisesi Öğrencileri için Matematik. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(2), 180-195.
  • Soylu, Y. ve Aydın, S. (2006). Matematik Dersinde Kavramsal ve İşlemsel Öğrenmenin Dengelenmesinin Önemi Üzerine Bir Çalışma. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 83–95.
  • Bozkurt, A. ve Şahin, S. (2013). İlköğretim Matematik Öğretiminde Materyal Kullanılırken Karşılaşılan Zorluklar ve Bu Zorlukların Nedenleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25, 19–37.
  • İlğan, A. (2013). Öğretmenler İçin Etkili Meslek Gelişim Faliyetleri. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Özel Sayı, 41–56.
  • Işık, A., Ciltaş, A. ve Bekdemir, M. (2008). Matematik Eğitiminin Gerekliliği ve Önemi. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 17, 174–184.
  • Yelken, T. ve Balcı, A. (2010). İlköğretim Öğretmenlerinin “Değer” Kavramına Yükledikleri Anlamlar. Hacettepe Eğitim Fakültesi Dergisi, 39, 81–90.
  • Tatar, E. ve Dikici, R. (2008). Matemati̇k Eği̇ti̇mi̇nde Öğrenme Güçlükleri̇. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5(9), 184–193.
  • Yenilmez, K. (2010). Ortaöğretim Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Umutsuzluk Düzeyleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education), 38, 307–317.
  • Yılmaz, K. ve Tepebaş, F. (2011). İlköğretim Düzeyinde Sosyal Bilgiler Eğitiminde Karşılaşılan Sorunlar : Mesleğine Yeni Başlayan Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Görüşleri. ÇankırıKaratekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(1), 157–177.
Konular
Dergi Bölümü Makaleler
Yazarlar

Yazar: Sedat ÖZKAN
E-posta: ahmet.kara@inonu.edu.tr

Yazar: Ahmet KARA
E-posta: ahmet.kara@inonu.edu.tr

Bibtex @ { esosder263183, journal = {Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi}, issn = {1304-0278}, address = {Özel Akademi}, year = {2016}, volume = {15}, pages = {0 - 0}, doi = {10.17755/esosder.99102}, title = {ORTAOKUL 5. SINIF MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE KARŞILAŞILAN SORUNLAR}, language = {tr}, key = {cite}, author = {ÖZKAN, Sedat and KARA, Ahmet} }
APA ÖZKAN, S , KARA, A . (2016). ORTAOKUL 5. SINIF MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE KARŞILAŞILAN SORUNLAR. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 15 (57), 0-0. DOI: 10.17755/esosder.99102
MLA ÖZKAN, S , KARA, A . "ORTAOKUL 5. SINIF MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE KARŞILAŞILAN SORUNLAR". Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi 15 (2016): 0-0 <http://dergipark.gov.tr/esosder/issue/24935/263183>
Chicago ÖZKAN, S , KARA, A . "ORTAOKUL 5. SINIF MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE KARŞILAŞILAN SORUNLAR". Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi 15 (2016): 0-0
RIS TY - JOUR T1 - ORTAOKUL 5. SINIF MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE KARŞILAŞILAN SORUNLAR AU - Sedat ÖZKAN , Ahmet KARA Y1 - 2016 PY - 2016 N1 - doi: 10.17755/esosder.99102 DO - 10.17755/esosder.99102 T2 - Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 0 EP - 0 VL - 15 IS - 57 SN - 1304-0278- M3 - doi: 10.17755/esosder.99102 UR - http://dx.doi.org/10.17755/esosder.99102 Y2 - 2017 ER -
EndNote %0 Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi ORTAOKUL 5. SINIF MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE KARŞILAŞILAN SORUNLAR %A Sedat ÖZKAN , Ahmet KARA %T ORTAOKUL 5. SINIF MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE KARŞILAŞILAN SORUNLAR %D 2016 %J Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi %P 1304-0278- %V 15 %N 57 %R doi: 10.17755/esosder.99102 %U 10.17755/esosder.99102