Cilt 15, Sayı 57, Sayfalar 0 - 0 2016-03-23

ÇOKKÜLTÜRLÜ EĞİTİM VE TÜRKİYE: MEVCUT DURUM, BEKLENTİLER, OLASILIKLAR

Seyfettin ARSLAN [1]

696 496

Avrupa’da meydana gelen siyasi, sosyal ve ekonomik karmaşa ve kargaşalar 18. yy.’dan itibaren modern bir çağın başlamasına zemin hazırlamıştır. Belli bir döneme kadar beşeri sistemlerin kaynağı olan modernite özellikle katı ve tektiplilik anlayışından dolayı bazı eleştiriler almıştır. Moderniteye eleştirinin ötesine geçerek bir “başkaldırı” niteliğini taşıyan Postmodern akım ise çoğulculuğu, farklılığı ve yerelliği mihenk taşı olarak belirlemiştir. Benzer şekilde Postmodernizm akımdan etkilenen “çokkültürlülük” de modernizmin getirmiş olduğu birçok sistemin yeniden reforme edilmesi gerektiğini savunmuştur. Özellikle eğitimde programdan, öğretmen yetiştirmeye kadar farklılıklara saygı, adil, fırsat eşitliği gibi değerleri savunan bir yapının oluşturulması tartışılmaktadır. Araştırmanın temel amacı da son zamanlarda özellikle demokratik ve sosyal refah seviyeleri yüksek ülkelerde sıkça tartışılan veya uygulamaya konulan “çokkültürlü eğitimi”nin Dünyada ve Türkiye’de hangi amaçlarla ve boyutlarda ele alındığını ortaya koymaktır.
Araştırma kuramsal yöntemle çalışılmıştır. Bu çerçevede araştırmanın amaçları çerçevesinde yerel ve yabancı birçok makale, tez, kitap vb. bilimsel kaynağa ulaşılmıştır. Bu kaynaklar amaca hizmet edecek şekilde analiz edilmiş ve anlamlı sentezle değerlendirilmiştir. Buna göre çokkültürlü eğitim Dünyada özellikle çoğunluğunu göçmenlerin oluşturduğu Kanada, Avustralya gibi ülkelerde önemli bir gelişme kaydettiği görülürken Türkiye gibi ülkelerde hala belli bir düzeyde tartışıldığı görülmüştür. Aynı zamanda ülkelerin çokkültürlü eğitimi amaçları ve boyutlarıyla farklı tartıştığı veya uygulamaya koyduğu sonucuna varılmıştır.

Konular
Dergi Bölümü Makaleler
Yazarlar

Yazar: Seyfettin ARSLAN
E-posta: seyfettin.arslan@marmara.edu.tr

Bibtex @ { esosder263190, journal = {Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi}, issn = {1304-0278}, address = {Özel Akademi}, year = {2016}, volume = {15}, pages = {0 - 0}, doi = {10.17755/esosder.97373}, title = {ÇOKKÜLTÜRLÜ EĞİTİM VE TÜRKİYE: MEVCUT DURUM, BEKLENTİLER, OLASILIKLAR}, language = {tr}, key = {cite}, author = {ARSLAN, Seyfettin} }
APA ARSLAN, S . (2016). ÇOKKÜLTÜRLÜ EĞİTİM VE TÜRKİYE: MEVCUT DURUM, BEKLENTİLER, OLASILIKLAR. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 15 (57), 0-0. DOI: 10.17755/esosder.97373
MLA ARSLAN, S . "ÇOKKÜLTÜRLÜ EĞİTİM VE TÜRKİYE: MEVCUT DURUM, BEKLENTİLER, OLASILIKLAR". Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi 15 (2016): 0-0 <http://dergipark.gov.tr/esosder/issue/24935/263190>
Chicago ARSLAN, S . "ÇOKKÜLTÜRLÜ EĞİTİM VE TÜRKİYE: MEVCUT DURUM, BEKLENTİLER, OLASILIKLAR". Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi 15 (2016): 0-0
RIS TY - JOUR T1 - ÇOKKÜLTÜRLÜ EĞİTİM VE TÜRKİYE: MEVCUT DURUM, BEKLENTİLER, OLASILIKLAR AU - Seyfettin ARSLAN Y1 - 2016 PY - 2016 N1 - doi: 10.17755/esosder.97373 DO - 10.17755/esosder.97373 T2 - Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 0 EP - 0 VL - 15 IS - 57 SN - 1304-0278- M3 - doi: 10.17755/esosder.97373 UR - http://dx.doi.org/10.17755/esosder.97373 Y2 - 2017 ER -
EndNote %0 Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi ÇOKKÜLTÜRLÜ EĞİTİM VE TÜRKİYE: MEVCUT DURUM, BEKLENTİLER, OLASILIKLAR %A Seyfettin ARSLAN %T ÇOKKÜLTÜRLÜ EĞİTİM VE TÜRKİYE: MEVCUT DURUM, BEKLENTİLER, OLASILIKLAR %D 2016 %J Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi %P 1304-0278- %V 15 %N 57 %R doi: 10.17755/esosder.97373 %U 10.17755/esosder.97373