Cilt 15, Sayı 59, Sayfalar 0 - 0 2016-10-15

BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖZEL ALAN YETERLİKLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ

Mustafa AKDAĞ [1]

385 213

Bu çalışma, bilişim teknolojileri öğretmen adaylarının özel alan bilgisi yeterlik düzeylerini ve bu yeterliklerin cinsiyet, bölümü isteyerek seçme durumu, mezun olunan lise, üniversite, bölüm tercih sırası ve öğretmenlik yapma isteği değişkenlerine göre farklılık gösterip göstermediğini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma İnönü Üniversitesi, Fırat Üniversitesi, Erzincan Üniversitesi ve Marmara Üniversitesi Eğitim Fakültelerinin Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi bölümlerinde öğrenim gören 171 son sınıf öğrencisi üzerinde yürütülmüştür. Veriler, “özel alan yeterlikleri algı ölçeği” ile toplanmıştır. Araştırma sonunda öğretmen adaylarının, yeterliklerin genelinde “oldukça yeterli”, özelde ise donanım, ağ unsurları, bilgisayarların bakım ve onarımı gibi teknik becerilerde “biraz yeterli” oldukları görülmüştür. Yeterlik düzeylerinde cinsiyet, bölümü isteyerek seçme durumu, mezun olunan lise ve üniversite değişkenlerine göre farklılaşma gözlenirken, bölüm tercih sırası ve öğretmenlik yapma isteği değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık bulunmamıştır.

Anahtar Kelimeler:Öğretmenlik mesleği, öğretmen adayları, özel alan yeterlikleri, bilişim teknolojileri

Konular
Dergi Bölümü Makaleler
Yazarlar

Yazar: Mustafa AKDAĞ
E-posta: makdag@inonu.edu.tr

Bibtex @ { esosder263226, journal = {Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi}, issn = {1304-0278}, address = {Özel Akademi}, year = {2016}, volume = {15}, pages = {0 - 0}, doi = {10.17755/esosder.263226}, title = {BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖZEL ALAN YETERLİKLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ}, language = {tr}, key = {cite}, author = {AKDAĞ, Mustafa} }
APA AKDAĞ, M . (2016). BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖZEL ALAN YETERLİKLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 15 (59), 0-0. DOI: 10.17755/esosder.263226
MLA AKDAĞ, M . "BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖZEL ALAN YETERLİKLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ". Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi 15 (2016): 0-0 <http://dergipark.gov.tr/esosder/issue/24938/263226>
Chicago AKDAĞ, M . "BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖZEL ALAN YETERLİKLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ". Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi 15 (2016): 0-0
RIS TY - JOUR T1 - BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖZEL ALAN YETERLİKLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ AU - Mustafa AKDAĞ Y1 - 2016 PY - 2016 N1 - doi: 10.17755/esosder.263226 DO - 10.17755/esosder.263226 T2 - Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 0 EP - 0 VL - 15 IS - 59 SN - 1304-0278- M3 - doi: 10.17755/esosder.263226 UR - http://dx.doi.org/10.17755/esosder.263226 Y2 - 2017 ER -
EndNote %0 Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖZEL ALAN YETERLİKLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ %A Mustafa AKDAĞ %T BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖZEL ALAN YETERLİKLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ %D 2016 %J Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi %P 1304-0278- %V 15 %N 59 %R doi: 10.17755/esosder.263226 %U 10.17755/esosder.263226