Cilt 15, Sayı 59, Sayfalar 0 - 0 2016-10-25

ÖĞRETMENLERİN VE ÖĞRETMEN ADAYLARININ “ÇOKKÜLTÜRLÜ EĞİTİM” KAVRAMINA İLİŞKİN METAFORLARININ İNCELENMESİ

Yücel ÖKSÜZ [1] , Elif GÜVEN DEMİR [2] , Adem İCİ [3]

448 165

Bu çalışmada ilkokullarda görev yapan öğretmenlerin ve öğretmen adaylarının “çok kültürlü eğitim” kavramına ilişkin metaforlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden tarama modelinde hazırlanmıştır. Araştırmanın örneklemi, amaçlı örnekleme yöntemlerinden biri olan maksimum çeşitlilik esas alınarak seçilmiştir. Buna göre, Samsun iline bağlı ilkokullarda görev yapan branş ve sınıf öğretmenleri ile Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlköğretim bölümünde 5 anabilim dalında (Sınıf Öğretmenliği, Okul Öncesi Öğretmenliği, Fen Bilgisi Öğretmenliği, Matematik Öğretmenliği, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği) ve Resim Öğretmenliği, Müzik Öğretmenliği, Beden Eğitimi Öğretmenliği, İngilizce Öğretmenliği ve Psikolojik Danışmanlık Rehber Öğretmenliği anabilim dallarında öğrenim gören öğretmen adayları örnekleme alınmıştır. Veri toplama aracı olarak, açık uçlu bir görüşme formu oluşturulmuştur. Görüşme formunda “Çokkültürlü eğitim ……… gibidir; çünkü …….” cümlesini tamamlamaları istenmiştir. Araştırma verileri içerik analiz tekniği ile analiz edilecektir. Araştırma sonuçları öğretmen ve öğretmen adaylarının 71 farklı metafora sahip olduklarını göstermektedir. Metaforlar incelendiğinde öğretmen ve öğretmen adaylarının sahip oldukları metaforların 6 farklı kategoride toplandığı görülmektedir. Bunlar, Başkalarını Anlamaya Yönelik Perspektif Kazanmak Olarak Çokkültürlü Eğitim, Çok Boyutlu Bilgi Birikimi Gerektirmesi Açısından Çokkültürlü Eğitim, Farklı Olan Hakkında Bilgi Sahibi Olmak olarak Çokkültürlü Eğitim, Bireysel Farklılıkları Temele Alması Açısından Çokkültürlü Eğitim, Farklılıkların Oluşturduğu Zenginliğe İmkan Vermesi açısından Çokkültürlü Eğitim, Ülkelerin Birliği için Tehlike olması Açısından Çokkültürlü Eğitim.
Konular Sosyal ve Beşeri Bilimler
Dergi Bölümü Makaleler
Yazarlar

Yazar: Yücel ÖKSÜZ
E-posta: yoksuz@omu.edu.tr

Yazar: Elif GÜVEN DEMİR
E-posta: elifguven1@hotmail.com

Yazar: Adem İCİ
E-posta: ademici80@hotmail.com

Bibtex @ { esosder263230, journal = {Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi}, issn = {1304-0278}, address = {Özel Akademi}, year = {2016}, volume = {15}, pages = {0 - 0}, doi = {10.17755/esosder.263230}, title = {ÖĞRETMENLERİN VE ÖĞRETMEN ADAYLARININ “ÇOKKÜLTÜRLÜ EĞİTİM” KAVRAMINA İLİŞKİN METAFORLARININ İNCELENMESİ}, language = {tr}, key = {cite}, author = {ÖKSÜZ, Yücel and GÜVEN DEMİR, Elif and İCİ, Adem} }
APA ÖKSÜZ, Y , GÜVEN DEMİR, E , İCİ, A . (2016). ÖĞRETMENLERİN VE ÖĞRETMEN ADAYLARININ “ÇOKKÜLTÜRLÜ EĞİTİM” KAVRAMINA İLİŞKİN METAFORLARININ İNCELENMESİ. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 15 (59), 0-0. DOI: 10.17755/esosder.263230
MLA ÖKSÜZ, Y , GÜVEN DEMİR, E , İCİ, A . "ÖĞRETMENLERİN VE ÖĞRETMEN ADAYLARININ “ÇOKKÜLTÜRLÜ EĞİTİM” KAVRAMINA İLİŞKİN METAFORLARININ İNCELENMESİ". Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi 15 (2016): 0-0 <http://dergipark.gov.tr/esosder/issue/24938/263230>
Chicago ÖKSÜZ, Y , GÜVEN DEMİR, E , İCİ, A . "ÖĞRETMENLERİN VE ÖĞRETMEN ADAYLARININ “ÇOKKÜLTÜRLÜ EĞİTİM” KAVRAMINA İLİŞKİN METAFORLARININ İNCELENMESİ". Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi 15 (2016): 0-0
RIS TY - JOUR T1 - ÖĞRETMENLERİN VE ÖĞRETMEN ADAYLARININ “ÇOKKÜLTÜRLÜ EĞİTİM” KAVRAMINA İLİŞKİN METAFORLARININ İNCELENMESİ AU - Yücel ÖKSÜZ , Elif GÜVEN DEMİR , Adem İCİ Y1 - 2016 PY - 2016 N1 - doi: 10.17755/esosder.263230 DO - 10.17755/esosder.263230 T2 - Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 0 EP - 0 VL - 15 IS - 59 SN - 1304-0278- M3 - doi: 10.17755/esosder.263230 UR - http://dx.doi.org/10.17755/esosder.263230 Y2 - 2017 ER -
EndNote %0 Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi ÖĞRETMENLERİN VE ÖĞRETMEN ADAYLARININ “ÇOKKÜLTÜRLÜ EĞİTİM” KAVRAMINA İLİŞKİN METAFORLARININ İNCELENMESİ %A Yücel ÖKSÜZ , Elif GÜVEN DEMİR , Adem İCİ %T ÖĞRETMENLERİN VE ÖĞRETMEN ADAYLARININ “ÇOKKÜLTÜRLÜ EĞİTİM” KAVRAMINA İLİŞKİN METAFORLARININ İNCELENMESİ %D 2016 %J Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi %P 1304-0278- %V 15 %N 59 %R doi: 10.17755/esosder.263230 %U 10.17755/esosder.263230