Yıl 2018, Cilt 17, Sayı 66, Sayfalar 632 - 651 2018-04-15

HAVAALANLARINDA HİZMET KALİTESİNİN ENTROPİ VE TOPSIS YÖNTEMLERİ İLE DEĞERLENDİRİLMESİ: AVRUPA’NIN EN YOĞUN HAVAALANLARI ÜZERİNE BİR UYGULAMA

EVALUATION OF SERVICE QUALITY IN AIRPORTS USING ENTROPY AND TOPSIS METHODS: AN APPLICATION ON EUROPE'S BUSIEST AIRPORTS

Mahmut BAKIR [1] , Şahap AKAN [2]

36 41

Günümüzün değişen rekabet koşulları altında havaalanlarının daha fazla yolcuya ve havayolu işletmesine hizmet vererek rekabetçi üstünlük sağlamalarında hizmet kalitesi kilit bir unsur haline gelmiştir. Havaalanı hizmet kalitesinin bu açıdan önemli unsur olarak görülmesinden dolayı bu çalışmada 2016 yılı genelinde Avrupa’da en fazla yolcuya hizmet veren havaalanlarının hizmet kalitesi performansları değerlendirilmiştir. Çalışmada kullanılan veriler Skytrax internet sitesinden elde edilmiş olup kuyruk bekleme süresi, terminal temizliği, terminal oturma alanları, terminal işaret ve yönlendirme, yiyecek-içecek hizmetleri, havaalanı alışveriş mağazaları, wifi bağlantısı ve havaalanı personeli kriterleri ele alınmıştır. İlk olarak Entropi yöntemiyle yapılan ağırlıklandırma sonucunda önem katsayısı en yüksek kriterler sırasıyla wifi bağlantısı, terminal oturma alanları ve kuyruk bekleme süresi olarak belirlenmiştir. Ardından TOPSIS yöntemi ile havaalanları değerlendirilerek sıralanmıştır. Bunun sonucunda en yüksek hizmet kalitesine sahip havaalanının Münih Havaalanı olduğu belirlenmiştir. 

Çok kriterli karar verme, Entropi, TOPSIS, Havaalanları
  • Bhutia, P. W., & Phipon, R. (2012). Appication of AHP and TOPSIS Method for Supplier Selection Problem. IOSR Journal of Engineering, 2(10), 43-50.
  • Aras, G., Tezcan, N., Furtuna, O., & Kazak, E. (2017). Corporate sustainability measurement based on entropy weight and TOPSIS: A Turkish banking case study. Meditari Accountancy Research, 25(3), 391-413.
  • Tzeng, G. H., & Huang, J. J. (2011). Multiple attribute decision making: methods and applications. Boca Raton: CRC Press.
Birincil Dil tr
Konular Sosyal ve Beşeri Bilimler
Yayımlanma Tarihi Nisan 2018
Dergi Bölümü Makaleler
Yazarlar

Orcid: 0000-0002-3898-4987
Yazar: Mahmut BAKIR
E-posta: mahmutbakir@anadolu.edu.tr
Kurum: Anadolu Üniversitesi Havacılık ve Uzay Bilimleri Fakültesi
Ülke: Turkey


Orcid: 0000-0002-4633-7683
Yazar: Şahap AKAN
E-posta: sakan@anadolu.edu.tr
Kurum: Anadolu Üniversitesi Havacılık ve Uzay Bilimleri Fakültesi
Ülke: Turkey


Bibtex @araştırma makalesi { esosder346412, journal = {Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi}, issn = {1304-0278}, address = {Özel Akademi}, year = {2018}, volume = {17}, pages = {632 - 651}, doi = {10.17755/esosder.346412}, title = {HAVAALANLARINDA HİZMET KALİTESİNİN ENTROPİ VE TOPSIS YÖNTEMLERİ İLE DEĞERLENDİRİLMESİ: AVRUPA’NIN EN YOĞUN HAVAALANLARI ÜZERİNE BİR UYGULAMA}, key = {cite}, author = {AKAN, Şahap and BAKIR, Mahmut} }
APA BAKIR, M , AKAN, Ş . (2018). HAVAALANLARINDA HİZMET KALİTESİNİN ENTROPİ VE TOPSIS YÖNTEMLERİ İLE DEĞERLENDİRİLMESİ: AVRUPA’NIN EN YOĞUN HAVAALANLARI ÜZERİNE BİR UYGULAMA. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 17 (66), 632-651. DOI: 10.17755/esosder.346412
MLA BAKIR, M , AKAN, Ş . "HAVAALANLARINDA HİZMET KALİTESİNİN ENTROPİ VE TOPSIS YÖNTEMLERİ İLE DEĞERLENDİRİLMESİ: AVRUPA’NIN EN YOĞUN HAVAALANLARI ÜZERİNE BİR UYGULAMA". Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi 17 (2018): 632-651 <http://dergipark.gov.tr/esosder/issue/34439/346412>
Chicago BAKIR, M , AKAN, Ş . "HAVAALANLARINDA HİZMET KALİTESİNİN ENTROPİ VE TOPSIS YÖNTEMLERİ İLE DEĞERLENDİRİLMESİ: AVRUPA’NIN EN YOĞUN HAVAALANLARI ÜZERİNE BİR UYGULAMA". Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi 17 (2018): 632-651
RIS TY - JOUR T1 - HAVAALANLARINDA HİZMET KALİTESİNİN ENTROPİ VE TOPSIS YÖNTEMLERİ İLE DEĞERLENDİRİLMESİ: AVRUPA’NIN EN YOĞUN HAVAALANLARI ÜZERİNE BİR UYGULAMA AU - Mahmut BAKIR , Şahap AKAN Y1 - 2018 PY - 2018 N1 - doi: 10.17755/esosder.346412 DO - 10.17755/esosder.346412 T2 - Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 632 EP - 651 VL - 17 IS - 66 SN - 1304-0278- M3 - doi: 10.17755/esosder.346412 UR - http://dx.doi.org/10.17755/esosder.346412 Y2 - 2018 ER -
EndNote %0 Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi HAVAALANLARINDA HİZMET KALİTESİNİN ENTROPİ VE TOPSIS YÖNTEMLERİ İLE DEĞERLENDİRİLMESİ: AVRUPA’NIN EN YOĞUN HAVAALANLARI ÜZERİNE BİR UYGULAMA %A Mahmut BAKIR , Şahap AKAN %T HAVAALANLARINDA HİZMET KALİTESİNİN ENTROPİ VE TOPSIS YÖNTEMLERİ İLE DEĞERLENDİRİLMESİ: AVRUPA’NIN EN YOĞUN HAVAALANLARI ÜZERİNE BİR UYGULAMA %D 2018 %J Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi %P 1304-0278- %V 17 %N 66 %R doi: 10.17755/esosder.346412 %U 10.17755/esosder.346412