Yıl 2018, Cilt 17, Sayı 68, Sayfalar 1666 - 1674 2018-10-24

THE INTERACTION OF COLLAGE-PRINTMAKING IN MAX ERNST ART
MAX ERNST SANATINDA KOLAJRESİM-BASKIRESİM ETKİLEŞİMİ

Abdulsemet AYDIN [1]

14 27

This work is based on examining and comparing the relationship between Max Ernst's combination of two different disciplines, his use of various materials, techniques and methodology with his own artistic intentions. In this context, under the artistic influence of the period in which the works were produced, the relationship between the painting, collage and printmaking techniques as well as the efforts to keep the intellectual-artistic consistency -necessary for creating the required plastic effect- are examined. As a result of the research, it has been determined that there is a consistent interaction between the artist's synthesis of the social, scientific and artistic conditions of the time and his applications including his multidisciplinary works.

Bu çalışmanın amacı, Max Ernst’in sanat kariyerinin yegane üretim alanı olan resimlerinde, esasen farklı disiplinlere ait kabul edilen iki disiplini kombine etmesi ve bu kombinasyonda belirleyici olan münhasır sanat anlayışı ile kullandığı materyal, teknik ve yöntem ilişkisi incelenerek değerlendirilmesinden oluşmuştur. Bu bağlamda sanatçının boya, kolaj ve baskıresimlerindeki ortak nokta ile bu noktadan hareketle, esasen her sanatçı için de elzem olan, düşünsel-sanatsal tutarlığın gerektirdiği plastik sonuç ve etkinin gerektirdiği çözüm için başvurduğu uygulama ve teknikler araştırılmıştır. Sanatçının, yaşadığı dönemin toplumsal, bilimsel ve sanatsal koşullarını da sentezlediği nevi şahsına münhasır sanat anlayışı ile multidisipliner işleri arasında tutarlı bir etkileşim olduğu tespit edilmiştir. 
  • Lynton,N., “Modern Sanatın Öyküsü”, Çev. Cevat Çapan- Sadi Öziş, Remzi Kitabevi, 1. Basım, İsatnbul 1982 Otomatizm, http://www.tate.org.uk/learn/online-resources/glossary/a/automatismPasseron,R., “Sürrealizm Sanat Ansiklopedisi”, çev. Sezer Tansuğ, Remzi Kitabevi, 2. Basım, İstanbul 1991 Zur Loye, T. P., “Hıstory Of A Natural Hıstory: Max Ernst's Hıstoıre Naturelle”, Frottage, And Surrealıst Automatısm, Department of Art History and the Graduate School of the University of Oregon, 2010, USA
Birincil Dil tr
Konular Sosyal
Yayımlanma Tarihi Güz
Dergi Bölümü Makaleler
Yazarlar

Orcid: 0000-0001-5065-0122
Yazar: Abdulsemet AYDIN (Sorumlu Yazar)
Kurum: DİCLE ÜNİVERSİTESİ
Ülke: Turkey


Bibtex @araştırma makalesi { esosder419732, journal = {Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi}, issn = {1304-0278}, address = {Özel Akademi}, year = {2018}, volume = {17}, pages = {1666 - 1674}, doi = {10.17755/esosder.419732}, title = {MAX ERNST SANATINDA KOLAJRESİM-BASKIRESİM ETKİLEŞİMİ}, key = {cite}, author = {AYDIN, Abdulsemet} }
APA AYDIN, A . (2018). MAX ERNST SANATINDA KOLAJRESİM-BASKIRESİM ETKİLEŞİMİ. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 17 (68), 1666-1674. DOI: 10.17755/esosder.419732
MLA AYDIN, A . "MAX ERNST SANATINDA KOLAJRESİM-BASKIRESİM ETKİLEŞİMİ". Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi 17 (2018): 1666-1674 <http://dergipark.gov.tr/esosder/issue/39008/419732>
Chicago AYDIN, A . "MAX ERNST SANATINDA KOLAJRESİM-BASKIRESİM ETKİLEŞİMİ". Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi 17 (2018): 1666-1674
RIS TY - JOUR T1 - MAX ERNST SANATINDA KOLAJRESİM-BASKIRESİM ETKİLEŞİMİ AU - Abdulsemet AYDIN Y1 - 2018 PY - 2018 N1 - doi: 10.17755/esosder.419732 DO - 10.17755/esosder.419732 T2 - Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 1666 EP - 1674 VL - 17 IS - 68 SN - 1304-0278- M3 - doi: 10.17755/esosder.419732 UR - http://dx.doi.org/10.17755/esosder.419732 Y2 - 2018 ER -
EndNote %0 Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi MAX ERNST SANATINDA KOLAJRESİM-BASKIRESİM ETKİLEŞİMİ %A Abdulsemet AYDIN %T MAX ERNST SANATINDA KOLAJRESİM-BASKIRESİM ETKİLEŞİMİ %D 2018 %J Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi %P 1304-0278- %V 17 %N 68 %R doi: 10.17755/esosder.419732 %U 10.17755/esosder.419732
ISNAD AYDIN, Abdulsemet . "MAX ERNST SANATINDA KOLAJRESİM-BASKIRESİM ETKİLEŞİMİ". Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi 17 / 68 (Ekim 2018): 1666-1674. http://dx.doi.org/10.17755/esosder.419732