Türkiye’de yaygınlaşan göç hareketleri, bu durumun sosyo-ekonomik sonuçlarından etkilenen insan sayısını artırmaktadır. Bu insanların önemli bir bölümünü çocuklar oluşturmaktadır. Bu nedenle yabancı uyruklu çocukların eğitimi konusu, her geçen gün daha büyük bir önem taşımaktadır. Bu çalışma, Sivas’ta öğrenim gören yabancı uyruklu öğrencilerin okul iklimi ile etkileşimlerini tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Bunun için Sivas’taki okul yöneticilerinin, öğretmenlerin ve öğrencilerin görüşlerine başvurulmuştur. Betimsel araştırma modelinde nitel durum çalışması desenine göre yürütülen bu araştırmada, görüşme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmacı tarafından “yarı yapılandırılmış görüşme formu” geliştirilmiş, görüşme formunda 10 konu başlığı belirlenmiştir. Yapılan görüşmelerde 645 dakikalık ses kaydı alınmış ve bunlar 209 sayfalık metne dönüştürülerek veri çözümlemeleri gerçekleştirilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Çalışmada yabancı uyruklu öğrencilerin, “genel güvenlik ve düzenlilik”, “sınıf yönetimi”, “öğretmen-öğrenci ilişkileri”, “sosyal kültürel sportif etkinlikler” ve “davranışsal değerler ve okul disiplini” boyutlarında okul iklimi üzerinde anlamlı bir etkilerinin olmadığı görüşünün ağırlık kazandığı tespit edilmiştir. Yabancı uyruklu öğrencilerin, okul ikliminin “öğrenciler arası ilişkiler” boyutunu “olumlu” yönde, “veli okul ilişkileri” ve “akademik başarı” boyutunu ise “olumsuz” yönde etkiledikleri sonucuna ulaşılmıştır. Yabancı uyruklu öğrencilerin uyum sorunlarının çözümü ve okula intibaklarının sağlanması konusunda okul ve daha üst düzeydeki kurum ve kuruluşlar tarafından yapılan çalışmaların yetersiz olduğu tespit edilmiştir.
Birincil Dil | tr |
---|---|
Konular | Sosyal |
Yayımlanma Tarihi | Kış |
Dergi Bölümü | Makaleler |
Yazarlar |
|
Bibtex | @olgu sunumu { esosder411180,
journal = {Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi},
issn = {1304-0278},
address = {Özel Akademi},
year = {2019},
volume = {18},
pages = {124 - 141},
doi = {10.17755/esosder.411180},
title = {SİVAS İLİNDE ÖĞRENİM GÖREN YABANCI UYRUKLU ÖĞRENCİLERİN OKUL İKLİMİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ},
key = {cite},
author = {ÖZDEMİR, Çetin and DOĞAN, Soner}
} |
APA | DOĞAN, S , ÖZDEMİR, Ç . (2019). SİVAS İLİNDE ÖĞRENİM GÖREN YABANCI UYRUKLU ÖĞRENCİLERİN OKUL İKLİMİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 18 (69), 124-141. DOI: 10.17755/esosder.411180 |
MLA | DOĞAN, S , ÖZDEMİR, Ç . "SİVAS İLİNDE ÖĞRENİM GÖREN YABANCI UYRUKLU ÖĞRENCİLERİN OKUL İKLİMİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ". Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi 18 (2019): 124-141 <http://dergipark.gov.tr/esosder/issue/40918/411180> |
Chicago | DOĞAN, S , ÖZDEMİR, Ç . "SİVAS İLİNDE ÖĞRENİM GÖREN YABANCI UYRUKLU ÖĞRENCİLERİN OKUL İKLİMİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ". Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi 18 (2019): 124-141 |
RIS | TY - JOUR T1 - SİVAS İLİNDE ÖĞRENİM GÖREN YABANCI UYRUKLU ÖĞRENCİLERİN OKUL İKLİMİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ AU - Soner DOĞAN , Çetin ÖZDEMİR Y1 - 2019 PY - 2019 N1 - doi: 10.17755/esosder.411180 DO - 10.17755/esosder.411180 T2 - Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 124 EP - 141 VL - 18 IS - 69 SN - 1304-0278- M3 - doi: 10.17755/esosder.411180 UR - http://dx.doi.org/10.17755/esosder.411180 Y2 - 2018 ER - |
EndNote | %0 Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi SİVAS İLİNDE ÖĞRENİM GÖREN YABANCI UYRUKLU ÖĞRENCİLERİN OKUL İKLİMİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ %A Soner DOĞAN , Çetin ÖZDEMİR %T SİVAS İLİNDE ÖĞRENİM GÖREN YABANCI UYRUKLU ÖĞRENCİLERİN OKUL İKLİMİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ %D 2019 %J Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi %P 1304-0278- %V 18 %N 69 %R doi: 10.17755/esosder.411180 %U 10.17755/esosder.411180 |
ISNAD | DOĞAN, Soner , ÖZDEMİR, Çetin . "SİVAS İLİNDE ÖĞRENİM GÖREN YABANCI UYRUKLU ÖĞRENCİLERİN OKUL İKLİMİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ". Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi 18 / 69 (Ocak 2019): 124-141. http://dx.doi.org/10.17755/esosder.411180 |