Cilt 13, Sayı 49, Sayfalar 386 - 410 2014-09-10

EVALUATION OF INTERDISCIPLINARY TEACHING APPROACH IN GEOGRAPHY EDUCATION
EVALUATION OF INTERDISCIPLINARY TEACHING APPROACH IN GEOGRAPHY EDUCATION

Mustafa SAĞDIÇ [1] , Hilmi DEMİRKAYA [2]

192 267

Abstract The object of this study is to assess the interdisciplinary teaching approach in geography lessons in secondary education, based on the views of geography teachers in Turkey related to interdisciplinary teaching approach. Phenomenology design from qualitative research designs was applied in this study. Data obtained from this study was collected using "semi-structured interview form" where geography teachers were interviewed. The collected data was interpreted by considering the relevant literature, and some suggestions related with stakeholders were presented. Key Words: Geography lesson, geography teacher, interdisciplinary teachingöz:
Öz Bu araştırma, Türkiye'de görev yapan coğrafya öğretmenlerinin disiplinler arası öğretime ilişkin görüşlerinden yola çıkarak ortaöğretim kurumları coğrafya eğitiminde disiplinler arası öğretim yaklaşımını değerlendirmektir. Araştırmada nitel araştırma yöntemi; nitel araştırma desenlerinden olgu-bilim deseni uygulanmıştır. Araştırmanın verileri, okul yöneticilerini uygulanan 'yarı yapılandırılmış görüşme formu' ile toplanmıştır. Görüşme kayıtlarının değerlendirilmesinde içerik analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen veriler ilgili literatür göz önünde bulundurularak yorumlanmış ve ilgili paydaşlara yönelik bazı öneriler sunulmuştur. Anahtar Kelimeler: Coğrafya dersi, Coğrafya öğretmeni, disiplinler arası öğretim
Birincil Dil tr
Konular
Dergi Bölümü Makaleler
Yazarlar

Yazar: Mustafa SAĞDIÇ
E-posta:

Yazar: Hilmi DEMİRKAYA
E-posta:

Bibtex @ { esosder82878, journal = {Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi}, issn = {1304-0278}, address = {Özel Akademi}, year = {2014}, volume = {13}, pages = {386 - 410}, doi = {10.17755/esosder.30182}, title = {EVALUATION OF INTERDISCIPLINARY TEACHING APPROACH IN GEOGRAPHY EDUCATION}, language = {en}, key = {cite}, author = {SAĞDIÇ, Mustafa and DEMİRKAYA, Hilmi} } @ { esosder82878, journal = {Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi}, issn = {1304-0278}, address = {Özel Akademi}, year = {2014}, volume = {13}, pages = {386 - 410}, doi = {10.17755/esosder.30182}, title = {EVALUATION OF INTERDISCIPLINARY TEACHING APPROACH IN GEOGRAPHY EDUCATION}, language = {tr}, key = {cite}, author = {SAĞDIÇ, Mustafa and DEMİRKAYA, Hilmi} }
APA SAĞDIÇ, M , DEMİRKAYA, H . (2014). EVALUATION OF INTERDISCIPLINARY TEACHING APPROACH IN GEOGRAPHY EDUCATION. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 13 (49), 386-410. DOI: 10.17755/esosder.30182
MLA SAĞDIÇ, M , DEMİRKAYA, H . "EVALUATION OF INTERDISCIPLINARY TEACHING APPROACH IN GEOGRAPHY EDUCATION". Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi 13 (2014): 386-410 <http://dergipark.gov.tr/esosder/issue/6163/82878>
Chicago SAĞDIÇ, M , DEMİRKAYA, H . "EVALUATION OF INTERDISCIPLINARY TEACHING APPROACH IN GEOGRAPHY EDUCATION". Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi 13 (2014): 386-410
RIS TY - JOUR T1 - EVALUATION OF INTERDISCIPLINARY TEACHING APPROACH IN GEOGRAPHY EDUCATION AU - Mustafa SAĞDIÇ , Hilmi DEMİRKAYA Y1 - 2014 PY - 2014 N1 - doi: 10.17755/esosder.30182 DO - 10.17755/esosder.30182 T2 - Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 386 EP - 410 VL - 13 IS - 49 SN - 1304-0278- M3 - doi: 10.17755/esosder.30182 UR - http://dx.doi.org/10.17755/esosder.30182 Y2 - 2017 ER -
EndNote %0 Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi EVALUATION OF INTERDISCIPLINARY TEACHING APPROACH IN GEOGRAPHY EDUCATION %A Mustafa SAĞDIÇ , Hilmi DEMİRKAYA %T EVALUATION OF INTERDISCIPLINARY TEACHING APPROACH IN GEOGRAPHY EDUCATION %D 2014 %J Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi %P 1304-0278- %V 13 %N 49 %R doi: 10.17755/esosder.30182 %U 10.17755/esosder.30182