Cilt 14, Sayı 53, Sayfalar 232 - 241 2014-11-28

TAKIMLARIN LİSANSLI ÜRÜNLERİ BAĞLAMINDA, TAKIMLA ÖZDEŞLEŞME, DUYGUSAL MARKA BAĞLILIĞI VE SATIN ALMA NİYETİ OLGULARI ARASINDAKİ İLİŞKİLERİ İNCELEMEYE YÖNELİK BİR UYGULAMA

Saim ÇİFTYILDIZ [1]

212 214

The team licensed merchandises in sport industry is one of the most developing issues in the word. Sales amount for licensed sport merchandises is explained with billions of dollars recently. Therefore in this study is consumer behavior in context of team licensed merchandise investigated

Spor endüstrisi içinde takım lisanslı ürünler konusu en hızlı gelişen konulardan biridir. Takım lisanslı ürünler pazarı milyonlarca dolarlık satış oranlarıyla ifade edilmektedir. Bu nedenle bu çalışmada takım lisansı ürünler bağlamında tüketici davranışları incelenmiştir.

Çalışmanın amacı takımla özdeşleşme, duygusal bağlılık ve satın alma niyeti olguları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Yapılar arasındaki ilişkinin incelenmesi için korelasyon analizinden yararlanılmıştır.

Elde edilen sonuçlar takımla özdeşleşme, duygusal marka bağlılığı ve satı alma niyeti olguları arasında olumlu ilişkinin olduğunu göstermektedir. 

Takım Lisanslı Ürün, Takımla Özdeşleşme, Duygusal Marka Bağlılığı, Satın Alma Niyeti
  • Absten, S, L. (2011). Factors That Influence Team Identification: Sport
  • Fandom and the Need for Affiliation, Western Kentucky University, doktora tezi.
  • Back, K., Parks, S., C. (2003). A Brand Loyalty Model Involvıng Cognıtıve, Affectıve and Conatıve Brand Loyalty and Customer Satısfactıon. Journal of Hospitality & Tourism Research. 27 (49), s. 419-435.
  • Carlson, B., Donovan, T., Cumiskey, K. (2009). Consumer brand relationships in sport: brand personality and identification. International Journal of Retail and Distribution Management, 37(4), s.370-383.
  • Chi, H., Yeh, H., R., Tsai, Y., C. (2011). The Influences of Perceived
  • Value on Consumer Purchase Intention: The Moderating Effect of Advertising Endorser. Journal of International Management Studies, 6(1), s. 92-97.
  • Gau, L. S., James, J. D. ve Kim, J. C. (2009). Effects of team identification on motives, behavior outcomes, and perceived service quality. Asian Journal of Management and Humanity Science, 4(2-3), 76-90.
  • Han, H., Kim, Y., Kim, E (2011). Cognitive, affective, conative, and action loyalty: Testing the impact of inertia. International Journal of Hospitality Management. 30, s. 1008-1019.
  • Hong, I., B. ve Cho, H., 2011. The İmpact Of Consumer Trust On Attitudinal Loyalty And Purchase Intentions In B2C E-Marketplaces: Intermediary Trust Vs. Seller Trust. International Journal of Information Management. 31, s. 469–479.
  • Heere, B., James, J., D., (2007). Sports Teams and Their Communities: Examining the Influence of External Group Identities on Team Identity. Journal of Sport Management, Journal of Sport Management. 21., s. 319-337.
  • Jones, I. (1998). Football fandom: football fan identity and identification at Luton Town Football Club. PhD thesis. University of Bedfordshire.
  • Kwak, D., H. & Kang, J, H, 2009. Symbolic purchase in sport: the roles of self-image congruence and perceived quality. Management Decision, 47 (1), 85-99.
  • Lee, D., & Trail, G., T., (2012). Confirmatory analysis of the athletic team merchandise model. Measurement in Physical Education and Exercise Science, 16(2), s.101-118.
  • Lee, S., Shin, H., Park, J. ve Kwon, O.(2010). A Brand Loyalty Model Utilitizing Team Identification and Customer Satisfaction in the Licensed Sports Product Industry. ICHPER-SD Journal of Research, 5 (1), s.60-67.
  • Lee, D., Trail, G. T., Kwon, H. H. ve Anderson, D. F. (2011). Psychometric properties of the MVS, PRS, and PERVAL scales: Consumer values versus perceived value. Sport Management Review, 14, 89-101.
  • Matthew, T., L., Chu, R., Wang, I., A., Zuniga, M., A., Meng, Y., Pang, C. (2012). Exploring the relationship among affective loyalty, perceived benefits, attitude, and intention to use co-branded products. Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics, 24 (4), s.561-582.
  • Mayers, J. (2010). Sounders FC's success resonates globally. The Seattle Times. http://seattletimes.nwsource.com/html/sounders/2013242565_soundersfc24.html. 21.12.2013.
  • Mumay, C. (2013). Fenerium'un halka arzı seneye kaldı, ilk hedef 100 milyon TL ciro. http:// www. aksam.com.tr/ekonomi/feneriumun-halka-arzi-seneye-kaldi-ilk-hedef-100-milyon-tl ciro/haber-180297. 17.10.2013.
  • Oliver, R., L. (1999). Whence Consumer Loyalty?, Journal of Marketing, 63, 33-44.
  • Quick, S. (2000). Contemporary sport consumers: Some implications of linking fan typology with key spectator variables. Sport Marketing Quarterly, 9(3), 149-156.
  • Torlak, Ö., Özkara, B., Y., Doğan, V. (2014). Taraftarların Takımlarla Özdeşleşme Düzeylerinin, Takımların Lisanslı Ürünlerine Yönelik Kalite Algısı ve Satın Alma Niyetine Etkisi. Ege Akademik Bakış. 14 (1), s.73-81.
  • Ranganathan, S., K., Madupu, V., Sen, S., Brooks, J., R., 2013, “Affective and cognitive antecedents of customer loyalty towards e-mail service providers”, Journal of Services Marketing, Voı. 27, No: 3, 195–206.
  • Warren. C. J. (2011). Understanding The Impact of Core Product Quality on Customer Satisfaction, Team Identifıcation, and Service Quality. Unıversıty of Mınnesota. Doktora tezi.
  • Won, J., Kitamura, K. (2006). Motivational Factors Affecting Sports Consumption Behavior of K-league and J-league Spectators. International Journal of Sport and Health Science. 4, s. 233-25.
  • Yurtsever, G., (2011). Fenerbahçe’nin Markalaşma Başarısı. http://www.derinfutbol.com/fenerbahcenin-markalasma-basarisi/. Ocak 2014.
Birincil Dil tr
Konular
Dergi Bölümü Makaleler
Yazarlar

Yazar: Saim ÇİFTYILDIZ
E-posta: ssaner@sakarya.edu.tr

Bibtex @ { esosder82936, journal = {Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi}, issn = {1304-0278}, address = {Özel Akademi}, year = {2014}, volume = {14}, pages = {232 - 241}, doi = {10.17755/esosder.52015}, title = {TAKIMLARIN LİSANSLI ÜRÜNLERİ BAĞLAMINDA, TAKIMLA ÖZDEŞLEŞME, DUYGUSAL MARKA BAĞLILIĞI VE SATIN ALMA NİYETİ OLGULARI ARASINDAKİ İLİŞKİLERİ İNCELEMEYE YÖNELİK BİR UYGULAMA}, language = {tr}, key = {cite}, author = {ÇİFTYILDIZ, Saim} }
APA ÇİFTYILDIZ, S . (2014). TAKIMLARIN LİSANSLI ÜRÜNLERİ BAĞLAMINDA, TAKIMLA ÖZDEŞLEŞME, DUYGUSAL MARKA BAĞLILIĞI VE SATIN ALMA NİYETİ OLGULARI ARASINDAKİ İLİŞKİLERİ İNCELEMEYE YÖNELİK BİR UYGULAMA. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 14 (53), 232-241. DOI: 10.17755/esosder.52015
MLA ÇİFTYILDIZ, S . "TAKIMLARIN LİSANSLI ÜRÜNLERİ BAĞLAMINDA, TAKIMLA ÖZDEŞLEŞME, DUYGUSAL MARKA BAĞLILIĞI VE SATIN ALMA NİYETİ OLGULARI ARASINDAKİ İLİŞKİLERİ İNCELEMEYE YÖNELİK BİR UYGULAMA". Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi 14 (2014): 232-241 <http://dergipark.gov.tr/esosder/issue/6167/82936>
Chicago ÇİFTYILDIZ, S . "TAKIMLARIN LİSANSLI ÜRÜNLERİ BAĞLAMINDA, TAKIMLA ÖZDEŞLEŞME, DUYGUSAL MARKA BAĞLILIĞI VE SATIN ALMA NİYETİ OLGULARI ARASINDAKİ İLİŞKİLERİ İNCELEMEYE YÖNELİK BİR UYGULAMA". Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi 14 (2014): 232-241
RIS TY - JOUR T1 - TAKIMLARIN LİSANSLI ÜRÜNLERİ BAĞLAMINDA, TAKIMLA ÖZDEŞLEŞME, DUYGUSAL MARKA BAĞLILIĞI VE SATIN ALMA NİYETİ OLGULARI ARASINDAKİ İLİŞKİLERİ İNCELEMEYE YÖNELİK BİR UYGULAMA AU - Saim ÇİFTYILDIZ Y1 - 2014 PY - 2014 N1 - doi: 10.17755/esosder.52015 DO - 10.17755/esosder.52015 T2 - Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 232 EP - 241 VL - 14 IS - 53 SN - 1304-0278- M3 - doi: 10.17755/esosder.52015 UR - http://dx.doi.org/10.17755/esosder.52015 Y2 - 2017 ER -
EndNote %0 Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi TAKIMLARIN LİSANSLI ÜRÜNLERİ BAĞLAMINDA, TAKIMLA ÖZDEŞLEŞME, DUYGUSAL MARKA BAĞLILIĞI VE SATIN ALMA NİYETİ OLGULARI ARASINDAKİ İLİŞKİLERİ İNCELEMEYE YÖNELİK BİR UYGULAMA %A Saim ÇİFTYILDIZ %T TAKIMLARIN LİSANSLI ÜRÜNLERİ BAĞLAMINDA, TAKIMLA ÖZDEŞLEŞME, DUYGUSAL MARKA BAĞLILIĞI VE SATIN ALMA NİYETİ OLGULARI ARASINDAKİ İLİŞKİLERİ İNCELEMEYE YÖNELİK BİR UYGULAMA %D 2014 %J Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi %P 1304-0278- %V 14 %N 53 %R doi: 10.17755/esosder.52015 %U 10.17755/esosder.52015