Giriş: Düşük duygusal zekâ ve boyun eğici davranışlar
bireysel gelişimi etkilemekte ve başarıda düşüşe neden
olmaktadır. Bu nedenle ebelik öğrencilerinin kişisel ve
mesleki gelişimleri açısından yüksek duygusal zekâya
ve düşük boyun eğici davranışlara sahip olmaları önemlidir.
Amaç: Bu çalışma, ebelik öğrencilerinin duygusal zekâlarının boyun eğici davranışlarına etkisini belirlemek
amacı ile yapılmıştır.
Yöntem: Çalışma tanımlayıcı olarak yapılmıştır. Araştırmanın evrenini, 2017-2018 öğretim yılında bir devlet
üniversitesinin ebelik bölümüne kayıtlı olan dördüncü
sınıf öğrencileri oluşturmuştur. Çalışmaya katılmayı
kabul eden 70 öğrenciye anket formları uygulanmıştır.
Veriler, bir bilgi formu, Duygusal Zekâ Değerlendirme
Ölçeği (DZÖ) ve Boyun Eğici Davranışlar Ölçeği (BEDÖ)
ile toplanmıştır. Araştırmanın verileri bilgisayar ortamında SPSS 21 paket programı kullanılarak değerlendirilmiştir. Verilerin değerlendirilmesinde, frekans, yüzde hesaplamaları ve ki kare testi kullanılmıştır.
Bulgular: Duygusal zekâ düzeyi öğrencilerin%
45,7’sinde düşük,% 37,2'inde orta,% 17,1'inde yüksek
bulunmuştur. Öğrencilerin DZÖ puan ortalaması
123,57+32,54, BEDÖ puan ortalaması ise 34,8+7,02
olarak bulunmuştur. DZÖ ve BEDÖ puan ortalamaları
ile bireysel özellikler arasındaki farkın ise istatistiksel
olarak anlamlı olmadığı tespit edilmiştir. (p> 0.05).
Sonuç ve Öneriler: Öğrencilerin önemli bir kısmının
düşük duygusal zekâya sahip olduğu, boyun eğici davranışlarının ise orta düzeyde olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin duygusal zekâlarını ve kendine güvenlerini
geliştirmek için müfredatların güncellenmesi önerilebilir.
Introduction: Developing submissive behaviors and
having low emotional intelligence adversely affect
personal development of an individual and cause a
decline in success. For this reason, it is important that
midwifery students should have high emotional
intelligence and low submissive behaviors in terms of
their personal and professional development.
Aim: This study aimed to determine midwifery
students' emotional intelligence, submissive behavior
levels, and the factors affecting them.
Method: The study was carried out in descriptive model.
The questionnaire forms were applied to 70 students.
Data were collected using an information form, the
Emotional Intelligence Evaluation Scale (EIES) and the
Submissive Acts Scale (SAS). Results: The emotional
intelligence level was found to be low in 45.7% of the
students, medium in 37.2%, and high in 17.1%. The
mean SAS score of the students was 123.57 + 32.54, and
the mean EIES score of the students was 34.8 + 7.02.
The difference between the mean scores of Emotional
Intelligence Evaluation Scale (EIES) and Submissive
Acts Scale (SAS) and the individual characteristics was
determined to be statistically insignificant (p> 0.05).
Conclusion: It was determined that a significant part of
the students had low emotional intelligence, and that
the mean SAS score was moderate.