Cilt 2, Sayı 3, Sayfalar 169 - 176 2017-11-23

Yüksek Öğrenim Enstitüleri İçin Marka Kimliği Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması: Güvenirlik ve Geçerlilik Çalışması
The Turkish Adaptation of the Brand Identity Scale for Higher Education Institutions: A Validity and Reliability Study

Zeki Yüksekbilgili [1]

18 22

Bu araştırmada yüksek öğrenim enstitülerinin marka kimliğini ölçmek üzere geliştirilen Yüksek Öğrenim Enstitüleri İçin Marka Kimliği Ölçeğinin (YÖKMKÖ) Türkçeye uyarlanması amaçlanmaktadır. Araştırmaya kolayda örnekleme ile seçilen, 660 denek katılmıştır (n=660). Araştırma kapsamında ölçme aracı Türkçeye çevrilmiştir. Ölçme aracının yapı geçerliği Açımlayıcı Faktör Analizi ve Doğrulayıcı Faktör Analizi (DFA) ile test edilmiştir. Sonuç olarak 33 maddelik ve 2 boyutlu ölçme aracı, Türk araştırmacıların kullanımına hazır hâle getirilmiştir.

In this study, the author have aimed to adapt the Brand Identity Scale (BIS) developed to measure higher education institutes’ brand identity to Turkish. A total of 660 surveyers from Turkey were selected using convenient sampling to participate in this study (n=660). During the course of this study, the BIS was first translated into Turkish. The construct validity of the FQS was tested using exploratory (EFA) and confirmatory factor analysis (CFA). In conclusion, an instrument consisting of 33 items and 2 subscales was prepared for Turkish researchers.

 

  • Cem Harun Meydan ve Harun Şeşen 2011. Yapısal Eşitlik Modellemesi AMOS Uygulamaları. Detay Yayıncılık. Ankara.
  • Mei Teh Goi, Chai Lee Goi ve David Wong 2014. “Constructing a brand identity scale for higher education Institutions.” Journal of Marketing for Higher Education 24(1):59–74, http://dx.doi.org/10.1080/08841241.2014.906017
  • Nebi Sümer 2000. “Yapısal Eşitlik Modellemeleri: Temel Kavramlar ve Örnek Uygulamalar.” Türk Psikoloji Yazıları, 3(6):49-74.
  • Nuran Bayram 2010. Yapısal Eşitlik Modellemesine Giriş. Ezgi Kitabevi. Bursa.
  • Ömay Çokluk, Güçlü Şekercioğlu ve Şener Büyüköztürk 2010. Sosyal Bilimler İçin Çok Değişkenli İstatistik. Pegem Yayınları. Ankara.
  • Şener Büyüköztürk 2011. Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı (14. Baskı). Ankara: PEGEM Akademi.
  • Tenko Raykov 1997. “Scale reliability, Cronbach's Coefficient Alpha, and violations of essential tau-equivalence with fixed congeneric components.” Multivariate Behavioral Research 32, 329-353.
Konular Sosyal Bilimler (Genel)
Dergi Bölümü Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Yazar: Zeki Yüksekbilgili
E-posta: yuksekbilgili@gmail.com
Kurum: Nişantaşı Üniversitesi
Ülke: Turkey


Bibtex @araştırma makalesi { fesa348306, journal = {Finans Ekonomi ve Sosyal Araştırmalar Dergisi (FESA)}, issn = {}, address = {Finansal Ekonomik Sosyal Araştırmalar Derneği}, year = {2017}, volume = {2}, pages = {169 - 176}, doi = {10.29106/fesa.348306}, title = {Yüksek Öğrenim Enstitüleri İçin Marka Kimliği Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması: Güvenirlik ve Geçerlilik Çalışması}, language = {tr}, key = {cite}, author = {Yüksekbilgili, Zeki} } @araştırma makalesi { fesa348306, journal = {Finans Ekonomi ve Sosyal Araştırmalar Dergisi (FESA)}, issn = {}, address = {Finansal Ekonomik Sosyal Araştırmalar Derneği}, year = {2017}, volume = {2}, pages = {169 - 176}, doi = {10.29106/fesa.348306}, title = {The Turkish Adaptation of the Brand Identity Scale for Higher Education Institutions: A Validity and Reliability Study}, language = {en}, key = {cite}, author = {Yüksekbilgili, Zeki} }
APA Yüksekbilgili, Z . (2017). Yüksek Öğrenim Enstitüleri İçin Marka Kimliği Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması: Güvenirlik ve Geçerlilik Çalışması. Finans Ekonomi ve Sosyal Araştırmalar Dergisi (FESA), 2 (3), 169-176. DOI: 10.29106/fesa.348306
MLA Yüksekbilgili, Z . "Yüksek Öğrenim Enstitüleri İçin Marka Kimliği Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması: Güvenirlik ve Geçerlilik Çalışması". Finans Ekonomi ve Sosyal Araştırmalar Dergisi (FESA) 2 (2017): 169-176 <http://dergipark.gov.tr/fesa/issue/31589/348306>
Chicago Yüksekbilgili, Z . "Yüksek Öğrenim Enstitüleri İçin Marka Kimliği Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması: Güvenirlik ve Geçerlilik Çalışması". Finans Ekonomi ve Sosyal Araştırmalar Dergisi (FESA) 2 (2017): 169-176
RIS TY - JOUR T1 - Yüksek Öğrenim Enstitüleri İçin Marka Kimliği Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması: Güvenirlik ve Geçerlilik Çalışması AU - Zeki Yüksekbilgili Y1 - 2017 PY - 2017 N1 - doi: 10.29106/fesa.348306 DO - 10.29106/fesa.348306 T2 - Finans Ekonomi ve Sosyal Araştırmalar Dergisi (FESA) JF - Journal JO - JOR SP - 169 EP - 176 VL - 2 IS - 3 SN - -2602-2486 M3 - doi: 10.29106/fesa.348306 UR - http://dx.doi.org/10.29106/fesa.348306 Y2 - 2017 ER -
EndNote %0 Finans Ekonomi ve Sosyal Araştırmalar Dergisi (FESA) Yüksek Öğrenim Enstitüleri İçin Marka Kimliği Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması: Güvenirlik ve Geçerlilik Çalışması %A Zeki Yüksekbilgili %T Yüksek Öğrenim Enstitüleri İçin Marka Kimliği Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması: Güvenirlik ve Geçerlilik Çalışması %D 2017 %J Finans Ekonomi ve Sosyal Araştırmalar Dergisi (FESA) %P -2602-2486 %V 2 %N 3 %R doi: 10.29106/fesa.348306 %U 10.29106/fesa.348306