SANAT PAZARLAMASI KAVRAMI, KAPSAMI VE BOYUTLARI

Onur İZMİR [1]

171 171

Sanat pazarlaması literatürde henüz kavramsal olarak ve kapsamı açısından tüm boyutları ile ele alınmış bir pazarlama alanı olma niteliğine ulaşamamıştır. Bu açıdan, sanat pazarlamasını kavramsal düzleme yerleştirme ve kapsamını belirleme adına yapılacak her çalışma büyük bir önem arz etmektedir. Bu çalışma kapsamında, sanat pazarlaması kavramsal anlamda ele alınmış, kapsamı belirlenmeye çalışılmış ve literatürden ulaşılan bilgiler ışığında yeni bir model önerisinde bulunulmuştur. Temelde, sanat pazarlamasının geleneksel pazarlama yaklaşımından sanatsal ürünlerin üretilmesi bağlamında farklılık göstermesi gerektiği; fakat ürünün müşterilerle buluşturulması sürecinde müşteri odaklılığın çok önemli olduğu belirlenmiştir. Yani ürünün yaratılması ayağı ürün odaklı olmak zorundayken, hizmet ayağı (ürünün sunumu) müşteri odaklı olmalıdır, çünkü bu pazarda ele alınan ürün yapısal olarak ve hitap ettiği kitle ile yaratılması (üretilmesi) bağlamında hizmet ve tüketici pazarında ve endüstriyel pazarda üretilen ve pazarlanan metalardan farklılık göstermektedir.

Sanat Pazarlaması, Model Önerisi, Sanat Pazarlamasının Boyutları, Model Önerisi
  • HILL Lizz, O’SULLIVAN Catherine ve O’SULLIVAN Terry (2003), Creative Arts Marketing (2. baskı), Amsterdam, Butterworth-Heinemann.
  • Kean, R.C., Niemeyer, S., & Miller, N. J. (1996). Competitive strategies in the craft product retailing industry. Journal of Small Business Management, 34(1), 13–23.
  • Kotler, P., & Levy, S. J. (1969). Broadening the concept of marketing. The Journal of Marketing, 10-15.
  • Kotler, P., & Scheff, J. (1997). Standing room only: Strategies for marketing the performing arts. Harvard business press.
  • ÖNSAL Başak (2006), Emergence of Art Galleries in Ankara. A Case Study of Three Pionerring Galleries in the 1950s, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ortadoğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
Konular
Dergi Bölümü Makaleler
Yazarlar

Yazar: Onur İZMİR
E-posta: onurizmir@gumushane.edu.tr
Ülke: Turkey


Bibtex @araştırma makalesi { gumusgjebs303573, journal = {Global Journal of Economics and Business Studies}, issn = {2147-415X}, address = {Gümüşhane Üniversitesi}, year = {}, volume = {6}, pages = {31 - 42}, doi = {}, title = {SANAT PAZARLAMASI KAVRAMI, KAPSAMI VE BOYUTLARI}, key = {cite}, author = {İZMİR, Onur} }
APA İZMİR, O . (). SANAT PAZARLAMASI KAVRAMI, KAPSAMI VE BOYUTLARI. Global Journal of Economics and Business Studies, 6 (11), 31-42. Retrieved from http://dergipark.gov.tr/gumusgjebs/issue/30432/303573
MLA İZMİR, O . "SANAT PAZARLAMASI KAVRAMI, KAPSAMI VE BOYUTLARI". Global Journal of Economics and Business Studies 6 (): 31-42 <http://dergipark.gov.tr/gumusgjebs/issue/30432/303573>
Chicago İZMİR, O . "SANAT PAZARLAMASI KAVRAMI, KAPSAMI VE BOYUTLARI". Global Journal of Economics and Business Studies 6 (): 31-42
RIS TY - JOUR T1 - SANAT PAZARLAMASI KAVRAMI, KAPSAMI VE BOYUTLARI AU - Onur İZMİR Y1 - 2018 PY - 2018 N1 - DO - T2 - Global Journal of Economics and Business Studies JF - Journal JO - JOR SP - 31 EP - 42 VL - 6 IS - 11 SN - 2147-415X-2147-415X M3 - UR - Y2 - 2017 ER -
EndNote %0 Global Journal of Economics and Business Studies SANAT PAZARLAMASI KAVRAMI, KAPSAMI VE BOYUTLARI %A Onur İZMİR %T SANAT PAZARLAMASI KAVRAMI, KAPSAMI VE BOYUTLARI %D 2018 %J Global Journal of Economics and Business Studies %P 2147-415X-2147-415X %V 6 %N 11 %R %U