Yıl 2018, Cilt 1, Sayı 1, Sayfalar 95 - 106 2018-06-30

NAHİT ULVİ AKGÜN’ÜN ŞİİRLERİNDE OTOBİYOGRAFİK İZLER
AUTOBIOGRAPHICAL TRACES IN NAHİT ULVİ AKGÜN’S POETRY

Nurgül Gürsoy [1]

83 90

Romantik Türk şairi olarak anılan Nahit Ulvi Akgün daha çok lirik şiirleriyle tanınır. Şiirlerinde her zaman yaşama sevincini hissettirir. İlk şiirlerinde görünen romantik etki daha çok bireyselliğin izleklerini gösterir. Daha sonra toplumcu şiire yönelir ve kendine göre bir toplumsallık oluşturur. Hiçbir zaman meydan şairi olmamıştır. Ona göre şair kendi kişiliği ile toplumu anlatır. Yaşamın bütün olumsuzluklarına rağmen şiirin sonunda, tutunabileceği bir güzellik bulur ve pozitif bir pencereden dünyaya, akıp giden zamana yeniden umutla katılır.  Şiirlerinde daha çok İzmir insanına ve yakın çevresine yer verir. İzmir onun şiirinin en önemli simgesidir. Makalenin giriş bölümünde kısaca şairin yaşamı, şiiri ve kitaplarından bahsedildikten sonra şiirinde yer alan otobiyografik izler incelenmeye çalışılmıştır.

Nahit Ulvi Akgün, in being remembered as a romantic Turkish poet, is known best for his lyric poetry. His poetry wafts with this love of life. His initial works reflect more his road to individuality than they do love. He was never a populist poet. In his view, a poet is one who depicts society through her/his own identity. His poetry ultimately finds a sense of beauty upon which he clung onto in the face of drudgery—a beauty that gave a positive glimmer of hope to the world, and to the ever drifting sands of time. His poetry largely focuses on the people of and/or close to Izmir. Izmir is his most important symbol throughout his works. Autobiographical traces of his poetry were examined after the poet's life, poetry and books  brief were referred in introduction of article.

  • Nahit Ulvi Akgün, “Birisi”, (Bütün Şiirleri), Adam Yayınları, İstanbul, 2000.
  • Mehmet H. Doğan, “Şimdi Uzaklardasın”, Adam Yayınları, İstanbul, 1998.
  • Attila Er, “1940 Kuşağının Son Romantik Şairi Nahit Ulvi Akgün Yaşamı, Sanatı, Eserleri”, Buğra Yayınları, İzmir, 1998.
  • Salah Birsel, “Ah Beyoğlu Vah Beyoğlu”, Sel Yayıncılık, İstanbul, 2013.
  • Oktay Akbal, “Şair Dostlarım-Nahit Ulvi Akgün”, Varlık, S. 369, (Kasım 1951), s. 13
Birincil Dil tr
Konular Sosyal
Dergi Bölümü Makaleler
Yazarlar

Yazar: Nurgül Gürsoy (Sorumlu Yazar)
Ülke: Turkey


Bibtex @araştırma makalesi { hars431757, journal = {Hars Akademi}, issn = {2636-8730}, eissn = {2636-8730}, address = {Hatem Türk}, year = {2018}, volume = {1}, pages = {95 - 106}, doi = {}, title = {NAHİT ULVİ AKGÜN’ÜN ŞİİRLERİNDE OTOBİYOGRAFİK İZLER}, key = {cite}, author = {Gürsoy, Nurgül} }
APA Gürsoy, N . (2018). NAHİT ULVİ AKGÜN’ÜN ŞİİRLERİNDE OTOBİYOGRAFİK İZLER. Hars Akademi, 1 (1), 95-106. Retrieved from http://dergipark.gov.tr/hars/issue/37666/431757
MLA Gürsoy, N . "NAHİT ULVİ AKGÜN’ÜN ŞİİRLERİNDE OTOBİYOGRAFİK İZLER". Hars Akademi 1 (2018): 95-106 <http://dergipark.gov.tr/hars/issue/37666/431757>
Chicago Gürsoy, N . "NAHİT ULVİ AKGÜN’ÜN ŞİİRLERİNDE OTOBİYOGRAFİK İZLER". Hars Akademi 1 (2018): 95-106
RIS TY - JOUR T1 - NAHİT ULVİ AKGÜN’ÜN ŞİİRLERİNDE OTOBİYOGRAFİK İZLER AU - Nurgül Gürsoy Y1 - 2018 PY - 2018 N1 - DO - T2 - Hars Akademi JF - Journal JO - JOR SP - 95 EP - 106 VL - 1 IS - 1 SN - 2636-8730-2636-8730 M3 - UR - Y2 - 2018 ER -
EndNote %0 Hars Akademi NAHİT ULVİ AKGÜN’ÜN ŞİİRLERİNDE OTOBİYOGRAFİK İZLER %A Nurgül Gürsoy %T NAHİT ULVİ AKGÜN’ÜN ŞİİRLERİNDE OTOBİYOGRAFİK İZLER %D 2018 %J Hars Akademi %P 2636-8730-2636-8730 %V 1 %N 1 %R %U
ISNAD Gürsoy, Nurgül . "NAHİT ULVİ AKGÜN’ÜN ŞİİRLERİNDE OTOBİYOGRAFİK İZLER". Hars Akademi 1 / 1 (Haziran 2018): 95-106.