The
present study handles the subject of usage of French subjunctive mode by
Turkish University students with the study of contrastive approach. The usage
of the mode in question is one of the most important problems encountered. The
occurrence of this problem might be because of its areas of use are not fully
comprehensible and its areas of use do not correspond to the ones that students
have in their native language. In this present study, the French subjunctive
mode and event modalities were examined with contrastive approach. The idea
that subjunctive mode as morphological and functional is very different for
Turkish university students is put forward and the differences have negative
influence on the success of the usage of this mode. This study was evaluated
within the framework of the quantitative research method. A questionnaire
technique was used in collecting data; quantitative data were obtained and
analyzed. According to data obtained from this questionnaire consisting of 10
questions, the rates of success of the Turkish university students have emerged
as low. It was found that the students are not good at understanding its areas
of use and this problem causes an important impediment on the success.
Bu çalışma, Türk öğrencilerin Fransızca öznellik (fr. subjonctif) kipi kullanımının karşıtsal bir yaklaşımla incelenmesini konu edinmektedir. Söz konusu kipin kullanımı karşılaşılan önemli sorunlardan biridir. Bu sorun, kullanım alanlarının tam olarak kavranamamasından ve öğrencinin ana dilindekiyle birebir örtüşmemesinden kaynaklanıyor olmalıdır. Bu çalışmada, Fransızca öznellik kipi ile Türkçede tasarlama kipleri karşıtsal bir yaklaşımla incelenmektedir. Öznellik kipinin biçimsel ve işlevsel olarak Türk üniversite öğrencilerine farklı olduğu görüşü ve farklılıkların, öznellik kipi kullanım başarısını olumsuz yönde etkilediği ileri sürülmektedir. Bu çalışma, nicel araştırma tekniği çerçevesinde değerlendirilmiştir. Veri toplamada, sormaca tekniği kullanılmış, sayısal veriler elde edilmiş ve analizleri yapılmıştır. 10 sorudan oluşturulan sormacadan elde edilen verilere göre, Fransızca öznellik kipinin kullanımında Türk öğrencilerin başarı oranları düşük olarak ortaya çıkmıştır. Öğrencilerin öznellik kipi kullanım alanlarını iyi bilmedikleri ve bu sorunun başarıda önemli bir etken olduğu belirlenmiştir.
Birincil Dil | tr |
---|---|
Konular | Sosyal |
Yayımlanma Tarihi | Bahar |
Dergi Bölümü | Tüm Sayı |
Yazarlar |
|
Bibtex | @araştırma makalesi { humanitas374404,
journal = {HUMANITAS - Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi},
issn = {2147-088X},
eissn = {2645-8837},
address = {Namık Kemal Üniversitesi},
year = {2018},
volume = {6},
pages = {205 - 224},
doi = {10.20304/humanitas.374404},
title = {Öznellik Kipi Kullanımında Türk Öğrencilerin Başarı Oranlarının Değerlendirilmesi},
key = {cite},
author = {TOPALOĞLU, Yusuf and ASLAN, Nuran}
} |
APA | ASLAN, N , TOPALOĞLU, Y . (2018). Öznellik Kipi Kullanımında Türk Öğrencilerin Başarı Oranlarının Değerlendirilmesi. HUMANITAS - Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 6 (11), 205-224. DOI: 10.20304/humanitas.374404 |
MLA | ASLAN, N , TOPALOĞLU, Y . "Öznellik Kipi Kullanımında Türk Öğrencilerin Başarı Oranlarının Değerlendirilmesi". HUMANITAS - Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi 6 (2018): 205-224 <http://dergipark.gov.tr/humanitas/issue/36653/374404> |
Chicago | ASLAN, N , TOPALOĞLU, Y . "Öznellik Kipi Kullanımında Türk Öğrencilerin Başarı Oranlarının Değerlendirilmesi". HUMANITAS - Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi 6 (2018): 205-224 |
RIS | TY - JOUR T1 - Öznellik Kipi Kullanımında Türk Öğrencilerin Başarı Oranlarının Değerlendirilmesi AU - Nuran ASLAN , Yusuf TOPALOĞLU Y1 - 2018 PY - 2018 N1 - doi: 10.20304/humanitas.374404 DO - 10.20304/humanitas.374404 T2 - HUMANITAS - Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 205 EP - 224 VL - 6 IS - 11 SN - 2147-088X-2645-8837 M3 - doi: 10.20304/humanitas.374404 UR - http://dx.doi.org/10.20304/humanitas.374404 Y2 - 2018 ER - |
EndNote | %0 HUMANITAS - Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi Öznellik Kipi Kullanımında Türk Öğrencilerin Başarı Oranlarının Değerlendirilmesi %A Nuran ASLAN , Yusuf TOPALOĞLU %T Öznellik Kipi Kullanımında Türk Öğrencilerin Başarı Oranlarının Değerlendirilmesi %D 2018 %J HUMANITAS - Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi %P 2147-088X-2645-8837 %V 6 %N 11 %R doi: 10.20304/humanitas.374404 %U 10.20304/humanitas.374404 |
ISNAD | ASLAN, Nuran , TOPALOĞLU, Yusuf . "Öznellik Kipi Kullanımında Türk Öğrencilerin Başarı Oranlarının Değerlendirilmesi". HUMANITAS - Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi 6 / 11 (Nisan 2018): 205-224. http://dx.doi.org/10.20304/humanitas.374404 |